logoImpact EST nr. 705 - 24.11.2017

Un eveniment găzduit de Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor, din cadrul Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi

Asociaţia Berarii României a anunţat principalele rezultate ale pieţei berii în 2016, în cadrul unui eveniment ce a avut loc marţi, 23 mai, la Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor, din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, subliniind, în acest fel, rolul pe care instituţia academică îl are în formarea tinerelor generaţii de maeştri berari.
Potrivit datelor furnizate de către Asociaţia Berarii României, volumul pieţei berii în 2016 s-a menţinut la 15,8 milioane hectolitri, nivel atins şi în 2015, în timp ce consumul pe cap de locuitor s-a situat la nivelul anului precedent, de 80 litri. (Conform Deloitte România şi I.N.S.)

„Având un caracter profund naţional, definit de o pondere de peste 97% a producţiei locale de bere în consumul intern şi 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii continuă să fie un stimul economic important la nivelul întregii ţări. Datorită contextului fiscal stabil din 2016, piaţa berii a putut evolua în mod natural, având în continuare un efect economic pozitiv prin: valoarea adăugată generată în cadrul tuturor activităţilor conexe, importante contribuţii la bugetul de stat sub formă de taxe şi impozite şi prin crearea, în mod direct şi, indirect, a 85.000 locuri de muncă la nivel naţional”, a declarat Julia Leferman (foto), Director general Asociaţia Berarii României.

Evoluţia pieţei berii în 2016

Investiţiile: eforturile investiţionale ale membrilor Asociaţiei au fost constante de-a lungul timpului. În 2016, nivelul total al investiţiei s-a ridicat la 69,7 milioane euro, în creştere cu 14,2 milioane euro faţă de 2015. Până în prezent, investiţiile cumulate realizate de membrii Asociaţiei de la intrarea acestora pe piaţă au atins un total de 1,4 miliarde Euro.
Exporturile: au înregistrat o uşoară scădere, de 0,08 milioane hl faţă de anul anterior, atingând un total de 0,42 milioane hl.
Importurile: piaţa berii din România continuă să îşi păstreze caracterul profund naţional, ponderea producţiei locale rămânând la peste 97% din consumul intern.
Tipuri de ambalaj: preferinţele consumatorilor pentru tipurile de ambalaj al berii au avut dor mici variaţii în 2016 faţă de anul precedent. Berea îmbuteliată la sticlă a înregistrat cea mai mare variaţie în rândul preferinţelor consumatorilor, cu o creştere de aproximativ 3 puncte procentuale, de la 24.8% în 2015, la 27,68% în 2016. Deşi a înregistrat o scădere cu aproximativ 2 puncte procentuale, de la 53,4% în 2015, la 51,6% anul trecut, ambalajul de tip PET a continuat să deţină şi în 2016 cea mai mare pondere pe piaţă. Doza a înregistrat doar o uşoară scădere, de 1 punct procentual, de la 18,1% la 17,1%, iar draughtul s-a menţinut aproximativ la acelaşi nivel, variind doar de la 3,7% în 2015, la 3,65% anul trecut.
În cadrul aceluiaşi eveniment, Julia Leferman a subliniat importanţa educaţiei în formarea viitoarelor generaţii de maeştri berari.

(R.N.) 26 - mai - 2017

Lasa un raspuns


AICI SUNT BANII PENT

PSD Bucureşti are 100 de milioane datorii! Suntem într-un dezastru financiar ...

UNPR nu mai există.

Fuziunea prin absorbţie a UNPR cu PM a fost contestată ...

Prejudicii de 12 mil

Este limpede că ţara asta este scăpată/lăsată din mâini în ...