logoImpact EST nr. 868 - 23.04.2021

Sunt două lucrări care schimba radical faţa oraşului, mă rog, a Noului municipiu Galaţi rezultat după alegerile de anul trecut. Se termină „modernizarea” străzilor Oţelarilor-Frunzei-Gheorghe Asachi şi se „extermină” segmente serioase din reţeaua de transport electric al municipiului. Amândouă lucrările se fac cu mari cheltuieli şi cu grave consecinţe pentru viitorul acestui oraş nenorocit. Modernizarea căii de rulare pentru tramvai pe cele trei străzi este dublată de ample lucrări de desfiinţare de linii de tramvai. Exact când se dă în folosinţă aleea tramvaielor Oţelarilor-Frunzei-Asachi, se scot liniile de tramvai din Barieră, au dispărut liniile de pe Ana Ipătescu şi se pregătesc masive desfiinţări la Gară şi pe Anghel Saligny, între Sf. Mina şi IREG. Nu mai socotim prăduirile-dezastru de linii de tramvai de pe Traian, Stelei, Portului şi Coşbuc, unde liniile au fost scoase pe şestache şi sistematic, în anii precedenţi. Întrebările repetate adresate la tot felul de responsabili din Primărie , CL şi societăţile publice nu reuşesc să identifice cine este „strategul” sau „centrele de strategii” privind desfiinţarea transportului electric. Un răspuns ar putea fi aflat dacă am afla cine are firme de transport cu microbuze, pentru că trenuleţele de microbuze nu ar chinui transportul mizerabil de la Galaţi dacă reţeaua electrică ar fi în extensie. După cum răspunsul pentru amânarea la nesfârşit a podului sau tunelului pe sub Dunăre stă în „centrala„ de partid care suge masiv din firma de traversare cu bacul. Modernizare pe terminare, dar atât de puţină sifonare? Aşa ceva este inadmisibil, mai ales că nişte preşedinţi şi nişte contabili aiuriţi au dat toţi banii de jefuit la comune, şi nu mai era buget de exterminat. Și atunci s-a dat comanda pentru suplimentat. Lucrările de modernizare a arterelor Oţelarilor – Stadionului – Frunzei – Gheorghe Asachi trebuie să fie gata în 6 august. Da, dar cu suplimentare de lucrări. Și cu încredinţare directă unui sifonator experimentat, ca Tancrad.Fără licitaţie, prin negociere directă, direct la Max Boegl Romania SRL(prin Tancrad). Suplimentare pentru neglijenţă şi pentru incompetenţă? Nu, pentru premeditare! Cineva a premeditat noi lucrări la instalaţiile de apă şi canalizare, conductele de evacuare şi lucrările la carosabil, valoarea lor finală fiind de 1.585.000 de lei, fără TVA, în condiţiile în care ele fuseseră iniţial estimate la 2.068.129 de lei fără TVA. Potrivit Primăriei Galaţi, „lucrările suplimentare au vizat amenajarea refugiilor, care nu fuseseră incluse în proiect, bordurile, trotuarele, lucrarea principală, conform proiectului, vizând cei trei kilometri de linii de tramvai şi porţiunea cuprinsă între ele. Conform municipalităţii, modernizarea bulevardului Oţelarilor şi a străzilor Stadionului, Frunzei şi Gheorghe Asachi este finanţată prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, iar obiectivul general al proiectului este fluidizarea traficului urban în cartierele Dunărea şi Ţiglina III din municipiul Galaţi, reducerea timpului de transport, eliminarea blocajelor rutiere şi traversarea oraşului în condiţii de siguranţă.” Ha, ha, ha, cică nu fuseseră prevăzute? Cine le-a uitat? Cine plăteşte pentru asta? Cât de greu era să nu uiţi chestiunile esenţiale? Să cităm din scrisoarea unui cetăţean.„Sunt canalizari(guri de canal) care „s-au incăpăţânat” sa nu iasă la acelaşi nivel cu strada. Cea mai mare diferenţă de nivel fiind in dreptul refugiului de tramvai din statia de la Bloc O şi trotuar pe sensul de mers Frunzei-Stadionului-Otelarilor. Nu stiu dacă recepţia lucrărilor a fost facută dar ar fi bine ca aceasta problemă sa fie remediată…in rest ce sa zic, refugiilor de tramvai le lipsesc barele de protecţie ca sa nu te trezesti cu vreo persoană in varstă, copil şi nu numai, pe şosea, la coborârea din mijlocul de transport, acum că numai esti obligat să opreşti in staţie si unde mai mult ca sigur se va circula cu viteză. Tot refugiilor le lipseste un acoperiş pentru cei care chiar folosesc tramvaiul zilnic pe orice conditii meteo şi in acelasi timp problema parcărilor nu a fost remediată, prima bandă va fi blocată iar si nu cred că la orele de vârf traficul va fi fluid mai ales că bordura este destul de inaltă acum şi pâna la uzarea lor nu o sa fie prea multe maşini parcate pe trotuar cum se obisnuia până la intrarea Otelarilor în reparaţie. Impresia mea e ca se circula mai rău acum pe Oţelarilor decât inainte. Și hopa!tocmai era să mierlească un motociclist. Eh, modernizarea cere sacrificii!

2 - august - 2013

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

DIICOT–S.C. s-a ju

Ordonanţa dată la comandă a condus la prescrierea faptelor Despre Cătălin ...

Gupta şi colosul s

Financial Times, citat de Ziarul Financiar, aduce din nou în ...

Îndreptare

Bună dimineaţa, Doamna Senator! Îmi prezint eu scuze în numele ...