logoImpact EST nr. 784 - 18.08.2019

http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner.jpg

Mda! Fatalitate, banul trebuie cheltuit, acum ori niciodată, mereu alţii sunt clienţii care îşi trag sinecura de funcţie de partid. Acum, redirecţionează rapid parandărătul clienţii de la APDM. Se fac că dotează portul împotriva poluării.

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi îşi îmbogăţeşte flota cu nave care vor asigura intervenţia de urgenţă în cazul în care, pe Dunăre, se va produce poluare accidentală cu substanţe solide sau lichide. Acestea sunt proiectate să recolteze şi să stocheze deşeuri, să limiteze, cu baraje gonflabile, ariile poluate pe Dunăre şi să intervină în cazul deversării de hidrocarburi

Navele vor fi folosite şi pentru monitorizarea acţiunilor de transvazare de produse petroliere de pe o navă pe alta, dar şi în cazul în care navele care tranzitează zona fluvială vor avea nevoie urgentă de igienizare sau se vor confrunta cu incendii la bord.” Ce mişto sună placa oficială, nu? Investiţia este posibilă în condiţiile în care Comisia Europeană asigură mare parte din finanţare, în cadrul proiectului CODENAV. Mai exact, valoarea totală a proiectului este de 39.339.961 lei, din care statul român suportă mai puţin de 29 la sută, adică 11.361.381 lei. Este vorba, înainte de toate, despre două nave de bază – una pentru portul Galaţi şi una pentru cel din Tulcea – executate în parteneriat de SC Navrom Shipyard SRL Galaţi şi SC Pol Renav Constanţa – care costă 17.570.000 lei, fără TVA. Fiecare navă este lungă de 55 de metri şi grea de 600 de tone. APDM va lucra cu două nave autopropulsate multifuncţionale, fiecare în valoare de 4.780.041 lei, fără TVA. Ambele nave vor fi realizate de SC Shipyard ATG Giurgiu şi vor putea interveni în caz de poluare cu hidrocarburi, în cazul unor incendii la bord sau în cazul în care este nevoie de igienizarea navelor şi a apelor. Remotorizarea navei Depol 6 care deserveşte portul Brăila se va executa tot de către şantierul naval din Giurgiu. APDM va mai avea la dispoziţie, pentru intervenţii pe raza portului Galaţi, şi o nouă navă de asistenţă a operaţiunilor de transvazare a produselor petroliere şi colectarea deşeurilor menajere de la nave. Valoare acesteia este de 4.498.000 lei. Foarte tare, nu? Tare şi mare, dar cui foloseşte? Evident, nimănui dintre cei care chipurile ajung la Galaţi şi mai au şi nevoie de astfel de servicii. Nu au nevoie pentru că de multă vreme nu mai vin cine ştie ce nave pe Dunăre. Nu mai este marfă, nu mai sunt nici cheiuri, paragina este uriaşă, bălăriile au invadat cheiurile care se prăbuşesc , iar adâncimile nu mai sunt menţinute de ani buni. Canci semnalizare, ioc utilităţi, bintele de pe mal au fost sparte, furate sau smulse de gheţuri astă iarnă iar bălăriile sunt cât castelul pupa al bastimentelor. Este imaginea de sfârşit de lume care dă nota specială a Portului Galaţi. A, să nu uităm, balegile de cal, caii ei înşişi şi puzderia de câini care colcăie printre pietrele prăbuşite în Dunăre ale Cheiului – monument istoric. Şi acum, cheia de boltă a monumentului – acţiunea Special de Covurlui. Se dă peste bot navigatorului, să-i sară borşul. E musai să predai poluarea la APDM, altfel amenda te mănâncă! Şi i-a mâncat de ani buni, încât acum nu mai vine neam de armator la Portul Galaţi. Ai, n-ai poluare, plăteşti, fraiere! Şi vă băgăm şi un bonus-nave de supraveghere. Ce să supravegheze? Simplu, taxele şi comisioane suplimentare. C-aşai la APDM!

12 - aprilie - 2013

Lasa un raspuns


Impact-est ediţia 7

Ne vedem - citim joi, 29 august 2019

Statul şi băncile

Ion Banu (foto) este economist de profesie şi administrator special ...

Mergeanu s-a pension

Vajnicul comisar-şef de poliţie, Dumitru-Daniel Mergeanu, care şi-a şters cu ...