logoImpact EST nr. 737 - 18.07.2018

Marţi 26 iunie 2018, Comisia juridică şi cea de transport din Camera Deputaţilor au dat aviz favorabil unui proiect de lege al deputatului PNL, Florin Roman. Proiectul respectiv modifică Codul rutier, iar potrivit noilor prevederi maşinile cu radar nu vor mai putea staţiona decât la 500-1000 de metri distanţă faţă de locurile unde vor fi implementate panouri de atenţionare, pe acelaşi sens de mers. Panoul care va atenţiona existenţa maşinilor cu radare vor trebui montate de administratorii drumurilor, la cererea poliţistului. Alte schimbări aduse Codului rutier, în Comisia juridică Camerei, precizează că maşinile de poliţie trebuie să aibă la vedere inscripţionate pe maşini semnele Poliţiei Rutiere, dar şi că dispozitivele radar de tip pistol nu vor mai putea fi folosite la mai mult de zece metri de maşina de poliţie. De ce am zis că este bine şi nu prea bine? Iată de ce: este adevărat că de multe ori anumiţi poliţişti cam sar calul în ce priveşte amplasarea maşinilor cu radar în zone în care erau limitări de viteză ce nu prea erau vizibile şi şoferi de bună credinţă şi disciplinaţi cădeau victimă în astfel de situaţii. Dar de la asemenea situaţii să ajungi să pui problema presemnalizării cu 500-1000 de metri, să apelezi la administratorii de drumuri pentru montarea panourilor presemnalizatoare pare deja ridicol. Drapele viu colorate ar mai lipsi. Comparaţia făcută de deputatul ce a propus acest proiect cu rezultatele obţinute de ţările europene în care se aplică acest proiect nu prea suportă comparaţie. Oricum avem noi grijă şoferii să ne avertizăm din timp în ce priveşte radarele amplasate. Într-o ţară în care avem drumuri cum numai la noi în România poţi întâlni, cu tineri fiţoşi, cu maşini fiţoase, ce bagă piciorul prea tare în pedala de accelaraţie, nu sună prea bine acest proiect. Dacă mai avem în vedere şi numărul mare de accidente rutiere şi cam câte persoane mor zilnic în ţară, victime ale vitezei excesive, totul pare puţin hazardat. Practic, aprobarea acestui proiect ar cam bloca Poliţia Rutieră, care ar trebui să stea în echipaj cu persoane de la administraţia drumurilor. Punerea în practică a acestui proiect ar conduce la costuri mari pentru transportarea de colo colo a panourilor şi a persoanelor ce le vor monta. Întrebarea ar fi şi cam ce dimensiuni şi culoare să aibă aceste panouri? Totul este hilar. Domnilor parlamentari, mai bine rezolvaţi cu autostrăzile, cu modernizarea drumurilor şi semnalizarea rutieră corespunzătoare, mai moale puţin cu panourile. Se pare că guvernul ar fi reticent în ce priveşte acest proiect. Să remarcăm deasemeni că în oraşul nostru Poliţia Rutieră acţionează discret, chiar uneori prea discret, se vede o schimbare în bine în ultimii ani. Vom trăi şi vom vedea ce-o fi şi cu acest proiect ce va urma să fie dezbătut şi în plenul Camerei Deputaţilor.

(L.I.) 29 - iunie - 2018

Lasa un raspuns


Justiţie securistic

Uluitor: şefa Secţiei judiciare din DNA, procuroarea Gabriela Popa, o ...

DGA Galaţi a sălta

Ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție (D.G.A.) ...

ANAF-ul ajunge în i

Autorităţile vor putea începe executarea silită a românilor care nu-şi ...