logoImpact EST nr. 704 - 22.11.2017

refugiuuuAveţi în transmisie foto de la faţa locului ultima tamponare/flambare/contorsionare comisă de un şofer asupra barelor de protecţie ale insulelor de tramvai de pe strada Oţelarilor. S-a întâmplat tot acolo unde a fost şi a 12-a, la refugiul de tramvai din dreptul marketurilor Altex şi XXL. E o suprademonstraţie irefutabilă a unei realităţi despre care scriem de vreo trei ani-refugiile de tramvai de pe traseul Oţelarilor-Frunzei-Gheorghe Asachi sunt un atentat la siguranţa circulaţiei, sunt un pericol public evident, pot fi numite o formă grosieră de terorism urban, pusă în operă de Comisia de Circulaţie din Primăria Galaţi, cu complicităţi multiple şi iresponsabile. Şi cea de-a 13 tamponare a avut loc în condiţii de circulaţie excelentă, cu carosabilul curat şi uscat, cu lumină după orarul de vară, cu vizibilitate maximă, şi totuşi, de neevitat. Şi de această dată, doar hazardul a făcut că în punctul de impact nu se afla un călător cu tramvaiul, în care putea să intre una dintre ţevile proptite bizar de proiectant. Istoria recentă demonstrează că victimele se adaugă în fiecare sezon şi nu sunt o fatalitate a circulaţiei neglijente, ci o problemă de impostură tehnică şi una de comoditate/complicitate administrativă. Mai pe şleau, se confirmă că fie vară, fie iarnă, fie ziua sau noaptea, refugiile sunt doar încă o imbecilitate în oraşul imbecililor de administraţie.

A 13-a tamponare de maşină pe strada Oţelarilor ne sileşte să aducem în prim plan comemorarea tristă a unei morţi de călător la Brăila. În urmă cu aproape 10 luni se întâmpla moartea violentă a unui călător în microbuzele Zu-Zu. Moartea crâncenă şi stupidă a unui tânăr, pe 9 ianuarie 2016, ce a fost străpuns de barele de metal de la un refugiu de tramvai identic din Brăila, noaptea, pe când microbuzul aducea călători de la aeroport ne sperie şi ne îngrozeşte. Iată, maşinile intră periodic în barele refugiilor de tramvai, şi nu este departe ziua când un alt nenorocos călător o va păţi. (I)responsabilii sunt cert la volanul administraţiei locale din Brăila şi din Galaţi, care privesc tâmp şi impasibili la cum trec pe lângă ei şansele de a acţiona preventiv. Nu se vorbeşte şi nu se face nimic prin Primăria Pucheanu, despre obligaţia de a preveni un accident similar şi în Galaţi. Dovada pericolului mortal este făcută şi refăcută, iată, pentru a 13-a oară: toate refugiile, fără excepţie, şi la un capăt, şi la celălalt,au fost capcane mortale, în care s-au distrus 13 maşini. Soluţia este găsită de alţi edili, prin ţările cu infrastructură îngrijită şi evoluată- separaţiile de sens sunt semnalate cu 50 de metri înainte, prin pivoţi de cauciuc sau, şi mai durabil, cu pietre de granit, care avertizează şoferul neatent că vine un obstacol periculos. A pune însă pavele de granit la post, a face rigole la marginea carosabilului tot cu pavele de granit dă fiori unor mahări din Primărie, pentru că ar fi nevoiţi să vorbească şi să justifice unde s-au dus când s-au scos de pe străzi sutele de tone de pavele. Cum o fi corect-prăduit sau parandărăt?

Silviu VASILACHE 30 - septembrie - 2016

Lasa un raspuns


“Demagogia, disimu

Regele Mihai I AL ROMÂNIEI este pregătit de inevitabila PE-TRECERE, ...

Galaţiul a câştig

Cristian Dima este un lider de partid, încă nevirusat politic. ...

Dima a obţinut mode

Chiar neparlamentar fiind, liderul ALDE, Cristian Dima, reuşeşte să-şi impună ...