logoImpact EST nr. 866 - 15.04.2021

porturi VSÎncă nu vrem să înţelegem de ce Galaţii nu merg decât înapoi, și Constanţa urcă tot mai sus; încă nu vrem să ieșim la lupta cea mare a facerii Zonei Metropolitane Galaţi-Brăila, și nu pricepem cât de mult ne dăunează; lăsăm să treacă anii și nu luptăm pentru aeroport între Galaţi și Brăila și pod peste Dunăre, indiferent dacă e peste Dunărea lată sau îngustă; nu taxăm mahării decăderii orașului la stadiul de ruină urbană, ba îi alegem încă o tură pe Florin Pâslarul – demolatorul de fabrici și uzine și pe Viorel Ștefan, patronul traversării Dunării cu pluta; încă nu realizăm că suntem scoși de pe toate planurile de dezvoltare ale României după un alt plan, de la Bruxelles și de la Rotterdam. Am spus Rotterdam de Olanda? Ce are subdezvoltarea de Galaţi cu șpârlele de Constanţa și cu statul pe tușa Schengenului? Iată cum se pune de o gândire de fundament, citind ce analizează cu temei alţii. Azi, oleacă de înţelegere a nenorocirii de a fi nu numai la celălalt capăt al Europei, dar și de a fi la capătul care nu trebuie – cel de la Poarta Orientului.

Un lucru trebuie înţeles clar, fără divagaţii inutile pe teme de Europă civilizată. Oricâte puşcării am avea, oricâţi corupţi am băga la bulău, oricâte DNA-uri ar funcţiona, România putând deveni mai catolică decât Vaticanul, atât timp cât Rotterdamul se află în Olanda şi Constanţa în România, noi nu vom intra în Schengen!

Trebuie să fii olandez idealist, să îţi omori propria economie portuară, acceptând să aduci în spaţiul economic comunitar un port care va surclasa toată economia olandeză. Deci, aderarea României la Schengen are doar legătură directă cu portul Rotterdam, şi nu cu dosarele lui Kovesi. În prezent, al treilea mare port al lumii şi cel mai mare din Europa este Rotterdam. Pe aici intră toată marfa din lume în spaţiul comunitar. Adică în spaţiul lui Schengen.

Bun, hai să privim un pic harta Uniunii Europene

La marginea estică a Uniunii, avem un port mare, şi fluvial, şi maritim. Care este…? Lesne de ghicit… Constanţa! De la Constanţa pleacă spre Europa trei mari magistrale – cea rutieră – Autostrada A1, magistrala petrolieră şi magistrala fluvială Dunăre – Rin. Deci, trei coridoare europene care se duc hăt, departe, până în inima Europei. Şi haideţi să aruncăm o privire şi spre est de Constanţa! Ce vedem? Marea Neagră, toată Asia şi Orientul. Ce înseamnă asta? Cea mai mare piaţă din lume. Acestei pieţe pe unde i-ar fi mai lesne să bage mărfuri în Uniunea Europeană? Normal că prin cel mai apropiat orificiu: Constanţa. Adică portul din România Schengenistă, Constanţa, ar deveni cel mai mare port al Europei şi, implicit, unul dintre cele mai importante din lume. Unde mai este Rotterdamul în ecuaţia asta? Sub Constanţa, adică doar cu emisfera vestică. Cărui olandez i-ar conveni ca o ţară ca asta, de mâna a doua, cum e România considerată, să ia smântana? Niciunuia. Constanţa deci, în varianta Schengen, ar deveni cel mai mare port al Europei, judecând după volumul de mărfuri taxabile şi care ar intra în Uniune. Numai dacă punem la socoteală China, amuţim, cu ce poate ea produce, mai ales că guvernul de la Beijing doreşte, de mai demult, un picior sau un cap de pod prin România.

Constanţa este, deci, o comoară economică

a văzut asta şi fostul primar Mazăre, care s-a luptat ceva ani să-şi treacă acest port în subordine. Dezvoltarea economică a Dobrogei şi, cu puternice raze, spre tot Sud-Estul României, depinde strict de intrarea României în Schengen şi, implicit, de portul Constanţa, cel care îşi va dubla proporţiile din toate punctele de vedere. Nu mai spunem de aeroportul Constanţa şi tot ce se află pe acolo…

Cine nu vrea asta? Un singur răspuns: Olanda. Ce face Olanda acum? Are de la 1 ianuarie preşedinţia UE. Aşa că România nu va intra în Schengen, chiar dacă arestăm noi tot parlamentul de la Bucureşti şi chiar dacă ne călugărim peste noapte. Că Olanda este extrem de abilă şi va spune „Da”, să fim convinşi că o altă naţiune „germanică” va spune nu, că aşa e în tenisul lor de mari lorzi şmecheri!

Iar noi nu avem ce face, suntem încă prea mici să facem garagaţe, deşi ştim tot adevărul, că, de fapt, la bază este doar lupta economică între Rotterdam şi Constanţa. Membrii Comisiei Europene şi-au ţinut întâlnirea săptămânală la Amsterdam pentru a marca începutul perioadei în care Olanda va deţine preşedinţia Uniunii. Premierul olandez a prezentat în cadrul întâlnirii priorităţile pentru următoarele 6 luni. Din discuţiile purtate de corespondentul Ştirilor TVR Lucian Pîrvoiu, cu membri ai cabinetului Rutte, dosarul România – Schengen nu este de actualitate. Premierul olandez, Mark Rutte, a anunţat că preşedinţia ţării sale va fi una pragmatică, bazată pe eficienţă şi rezultate concrete, a transmis Lucian Pîrvoiu pentru Telejurnalul TVR. Din discuţiile purtate de corespondentul Ştirilor TVR cu membri ai cabinetului Rutte, care au fost şi ei prezenţi la întâlnirea de la Amsterdam, dosarul România – Schengen nu este de actualitate, ceea ce înseamnă că opoziţia Olandei la intrarea ţării noastre în spaţiul de liberă circulaţie rămâne intactă.

 

Articol relatat de portalul ramnicuvalceaweek.ro.

Mihai IONESCU 12 - februarie - 2016

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Pelicanii de la AJVP

Un grup de membri ai Asociaţiei Judeţene a Vânătorilor şi ...

SIDEX-Liberty Galaţ

Din nou presa internaţională alocă prima pagină combinatului Liberty Galaţi. ...

Terenul ELNAV nu put

Aflăm că terenul de circa 11,4 hectare (nu nouă hectare) ...