logoImpact EST nr. 755 - 16.12.2018

Aventura cu filmuleţul de promovare a Galaţiului a-nceput prost şi s-a terminat şi mai prost.
Singurul lucru pozitiv este că firma „Filmăridesus.ro SRL” este gălăţeană. Aceasta a facturat primăriei şi încasat (oficial) 19.635 de lei cu TVA, adică peste 4.200 de euro – pentru trei minute de filmare cu drona.
Producţia se numeşte „Galaţi, oraşul binecuvântat de Dunăre”, dar nu e binecuvântată, din păcate, de mai nimic – nici de inspiraţie, nici de zvâc, nici de originalitate. Pentru trei minute de montaj tern, suma este neaşteptat de mare, cum bine remarca cineva – „…16500 lei (fără TVA) pentru 3 minute de film e o afacere bună! Asta înseamnă mai mult de două salarii medii pe economie pentru 1 minut de film produs.”
De ce au fost aruncaţi aceşti bani pe un filmuleţ gata prăfuit?
Primarul Ionuţ Pucheanu a motivat că: „Din punctul meu de vedere şi al celor cu care mă sfătuiesc în cadrul Primăriei, Galaţiul este încă deficitar la nivelul imaginii. Aşa cum s-a comentat la nivelul logoului, care, uite că, încet-încet, intră în conştiinţa generală. Aşa cum toate oraşele din România au un filmuleţ de prezentare de câteva minute, cu care se pot promova în orice mediu, la orice întâlnire sau la orice simpozion, cu siguranţă, şi Galaţiul, nefiind cu nimic mai prejos faţă de celelalte municipii, cred că are nevoie de o astfel de formă de promovare”.
Viceprimarul Sorin Enache, pesedist şi el, sare ca broasa-n beton în sprijinul colegului de partid, afirmând că „De câte ori avem delegaţii din interiorul sau din afara ţării, e bun pentru începerea unei discuţii. E un filmuleţ care prezintă oraşul cu tot ce e mai bun – cu clădiri, edificii şi cu activităţile reprezentative în An Centenar”.

Am urmărit şi eu producţia de trei minute. Montajul e cel mult mediocru. Iată de ce:
Coloana sonoră este impersonală, lipsită de culoare şi inserţie locală; putea merge pianul acela, de fundal, la fel de bine în orice fel de spot publicitar. E ca un supliment alimentar traficat prin farmacii – nici nu vindecă, nici nu agravează suferinţa.
Textul e neinspirat conceput şi conţine o gafă de proporţii: să menţionezi că oraşul e „Galaţi, oraş cumplit de negustori”, nu e motiv de laudă.
Nefericitul poet Barbu Nemţeanu a aruncat un blestem asupra oraşului, care l-a strivit şi sufocat cu meschina sete de arginţi:

„Galaţi, oraş cumplit de negustori,
La tine stă poetul ca-n Sodoma!
El seamănă cu trudă mândre flori,
Tu nu le poţi simţi însă aroma.
(…)

O, teme-te, oraş nelegiuit,
De-a Dunării cumplită răzbunare!
În curgerea de val spre răsărit,
Va duce despre tine veşti amare.

Va spune că ţi-i sufletul vândut,
Pe fiii cei mai buni că-i dai uitării!
Pe fiii tăi, ce-n vremi ar fi putut
Să ducă fala ta în largul zării;

Vlăstarul tău că-şi plânge-nstrăinat,
De alt pământ, sub alte stele, plânsul;
Trecea pe uliţi trist, nemângâiat,
Ai tăi treceau streini pe lângă dânsul.

Amar va fi cuvântul ce-o vesti
Că Dunărea-şi răzbună prigonitul!
Va duce zvon cumplit spre miazăzi
Şi hulă-ţi va trimite răsăritul.

Îţi va striga că n-ai jertfit nimic
Pe-altarul sfânt al artelor sublime,
Că laşi un nume trist şi de nimic,
Rostit cu scârbă de viitorime.”

Nici efectele video, de trecere între cadre, nu sunt remarcabile prin nimic, nu surprind, nu amuză, nu aduc prospeţime. Spre comparaţie, unul dintre aceste efecte de post-procesare este mult mai expresiv, mai bine realizat şi mai incitant în documentarul „Celălalt Pământ al zeilor”.

Ce spun gălăţenii

Din 19 comentarii, câte-au apărut pe site-ul unui ziar local, niciunul nu este pozitiv. Iată ce cred gălăţenii, plătitorii de taxe şi impozite locale, din banii cărora s-a produs izmeneala publicitară:

postat de Catzavencu Luni, 05 Noiembrie 2018 09:24
Fiind in limba română e clar că se adresează românilor, pentru români nu prea îşi are rostul acest film, incercati să adăugaţi varianta in limba engleză, ar fi mai interesant pentru turişti (dar nu mai cheltuiţi încă 4000 euro pt limba romana! schimbaţi doar coloana sonora! Faza cu universitatea al doilea mare angajator e un adevăr dureros care subliniază sărăcia oraşului, lipsit de mari actori economici, deci scoateţi asta! Şi puteţi adăuga la final „sex, păcănele and drugs!” 🙂

postat de Vali Joi, 01 Noiembrie 2018 16:39
Cam fake filmu ,pai ca sa faceti prezentarea orasului trebuia sa va bazati pe ceva ,in primu rand industria se duce la vale.incet si sigur ,transport pe fluviu ciuciu ,pqi cu ce dreak sa ne mandrim ,cu pesti si curvele lor care is la.produs sau cu industria de videochat pe care o are orasu

postat de Simona Joi, 01 Noiembrie 2018 16:25
16500 lei (fără TVA) pentru 3 minute de film e o afacere bună!
Asta înseamnă mai mult de două salarii medii pe economie pentru 1 minut de film produs.
Nimeni nu zice că nu e muncă, dar totuşi…
Cât despre comentarii şi ce a ieşit depinde de ce era în Caietul de sarcini al proiectului sau comenzii de film şi dacă lucrarea a fost încredinţată direct fără licitaţie.
Vorba unui antevorbitor… era bine dacă se făcea un concurs de idei măcar.

postat de Costi Joi, 01 Noiembrie 2018 15:27
Trebuia sa filmeze pensionarii care voteaza PSD, eventual pe Durbaca si garajele lui, si pe Balcalbasa. Asta e Galatiul si nimic altceva.

postat de FRUNZA VERDE Joi, 01 Noiembrie 2018 10:10
Îi lipseşte frunza.. Că şi Galaţiul are Nuţica lui, care are şi ea, frunza ei..

postat de culai Miercuri, 31 Octombrie 2018 23:13
Puţin, schematic, prost-publicitar, muzică tare, voce lătrat-dulău-bonom a prezentatorului.
Recuperaţi banii de la scenarist, cel cu muzica şi prezentator, că nu-i merită.
Cereţi, chiar cu riscul prelungirii la 10 minute a totului: mai multe, mai lente zoom-uri pe obiectivele de interes cultural şi turistic (Unde-i cea ma faină promenadă pe o faleză dunăreană? Unde-s legendele, anecdotele, picanteriile locale? De unde-a pornit „schela” Galaţi: cum era-arăta iniţial, ce a ajuns înainte, apoi după 1990, ce mai reprezintă azi? Rezumaţi istoricul, literaturizaţi cu talent, puneţi actori la bătaie şi terminaţi cu marketingul americănesc adus numai de proşti în ţară!

postat de maurice Miercuri, 31 Octombrie 2018
Recomand turistilor sa faca turul orasului doar pe calea aerului, cum ne este prezentat si in filmuletul de promovare.

Dan Manole 16 - noiembrie - 2018

One Response so far.

  1. Contra spune:

    Nu am vazut filmuletul.
    M-a impresionat poezia, dar cand am vazut ca e scrisa cu ura de un alogen, cei care au dus-o bine in orasele cosmopolite Galati si Braila…

Lasa un raspuns


Scandalul corvetelor

Acum trei săptămâni, Ministerul Apărării a deschis, în sfârşit, plicurile ...

Conducerea Spitalulu

După modelul consacrat de către comisarul şef Marius Dobrea, şeful ...

Speranţă cu clauz

Deşi, chiar în mandatul lui Ionuţ Pucheanu, multe străzi s-au ...