logoImpact EST nr. 849 - 27.11.2020
logo

logo

S-a dat comunicat de la primărie. Ceea ce părea să fie păcăleală de 1 aprilie, e o goangă de 10 aprilie. „Astăzi s-a semnat contractul pentru concesionarea Plajei «Dunărea». Societatea care a luat în concesiunea acest spaţiu este S.C. Karan – Business & Finance S.R.L. Valoarea investiţiei, potrivit ofertei financiare, este de 6.250.000 de euro. Conform planurilor prezentate de concesionar, în această vară vor fi putea fi date în folosinţă atât plaja cât şi unul dintre bazine”. Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi: „Sunt încântat că unul dintre cele mai importante proiecte pentru această vară a intrat în linie dreaptă! Îi urez succes concesionarului şi îndeplinirea tuturor obiectivelor.” Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Galaţi, etc.

Urmează o planşă care nu prevesteşte nimic bun (prin amatorismul cu care este compusă)

o schema grilă, tip Gâgă (cu termenele de livrare a obiectivelor investiţiei) şi două fotografii cu investitorul şi beneficiarul. Dacă ne luăm după ce declară investitorul Karan Business srl, e groasă pentru divertismentul şi delectarea cetăţeanului în timpul liber. Tiroliană, terenuri de paintball, de sport şi de minigolf, piscine descoperite, două cluburi (dintre care unul tip Therme), parc, loc de joacă pentru copii tip babyland, beach-baruri şi chiar un hotel de trei stele, cu parcare şi alei pietonale! Acestea sunt investiţiile pe care le va realiza noul investitor de la Plaja „Dunărea”. Directorul companiei în România este Neculai Gălăţanu, care a candidat ca independent la parlamentare, şi a declarat plin de ifose că investiţia e un fleac, plaja de nisip cu baldachine, terase şi baruri, un bazin şi locul de joacă pentru copii vor fi gata la 1 Iunie, de Ziua Copilului. Pentru credibilitate, se azvârle şi cu nişte date tehnice: valoarea redevenţei este de 2,3 lei/mp, iar pentru construcţiile ce pot fi utilizate cu amenajări minime, aflate pe teren, valoarea redevenţei lunare este de 5,44 lei/mp. Numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create – 250. Hm! Tot 250? Răscolim prin arhivă şi vedem ce a zis Neculai Gălăţanu de Karan, gălăţean get-beget şi cu visuri de campanie electorală pentru Parlament: „Bună ziua. Mă numesc Neculai Gălăţanu, sunt gălăţean get-beget, şi am un vis: să facem un port de ambarcaţiuni în Galaţi. De asta şi candidez ca independent la Camera Deputaţilor, pentru ca din postura de parlamentar să susţin acest proiect vital pentru Galaţi. Ok, în acest moment Galaţiul are un mic port de ambarcaţiuni, lângă Trecere Bac, însă el este util numai celor care vin cu bărcuţa tractată şi şi-o lasă ei la apă, mândri şi bucuroşi, după ce au defilat cu maşina şi remorca, să li se vadă odorul de către mulţime! Actualul port de ambarcaţiuni gălătean nu este o afacere bănoasă şi nu are cum să devină vreodată un susţinător real al economiei locale. Actualul port de ambarcaţiuni al Galaţiului e un doar un cost! Atât! Şi m-am gândit aşa.

Fiind încă în criză, nemţii si austriecii şi poate şi românii îşi pot aduce navele de agrement la Galaţi

într-un port de ambarcaţiuni unde costurile vor fi net mai mici faţă de cele de-afară! Un port de ambarcaţiuni înseamnă o microeconomie în sine. Costurile de întreţinere, asigurare şi reparaţii ale navelor, pe linia Dunării, ale navelor de agrement, oricum sunt cu mult mai mari oriunde în Europa decât la Galaţi. Când navele stau la ponton în Galaţi, curentul, apa, curăţenia, întreţinerea şi reparaţiile dar şi cateringul şi alte servicii pot fi furnizate de economia locală. Asta înseamnă bani! Costurile de întreţinere şi reparaţii ale navelor la Galaţi sunt net mai bune decât oriunde pe linia Dunarii, Mainului şi Rinului. De ce să nu coboare cu navele europenii la Galaţi? Ar aduce şi banii lor cu ei, nu numai navele, nave la care va fi de lucru, de la banala curăţire a carenei până la orice operaţiune navală complexă. Da, se poate! 250 de nave în portul profesional de ambarcaţiuni gălăţean înseamnă o economie locală cu mult peste talia Combinatului Siderurgic! 250 de nave la Galaţi înseamnă consum local, de la alimente, provizii, catering, asigurări, operaţiuni tehnologice, expertiză, reparaţii, servicii diverse de la conservare şi reparaţii până la construcţii şi conversie, activităţi care sunt de prima clasă la Galaţi, aici unde oamenii sunt recunoscuţi ca profesionişti în construcţii şi reparaţii navale! 250 de nave înseamnă 250 de medici, bancheri, directori, ingineri, antreprenori împreună cu familiile şi invitaţii lor, care vor vorbi cu primarul, consilierii, oficialii, care se vor convinge că gălăţenii nu au trei picioare, că nu sunt urşi, că fetele sunt chiar splendide şi copiii inteligenţi, că locurile sunt frumoase şi că se pot derula mari proiecte de investiţii la Galaţi!”
Stăm şi ne întrebăm: oare nu a încurcat locurile de muncă cu navele de agrement şi iahturile bogaţilor din Europa?
Să lăsăm băieţii vigilenţi de pe forum să concluzioneze: 1. „O firma cu 6 salariati, cu o cifra de afaceri de sub 500.000 euro si cu sediul in strada Viscolului din Bucuresti, va face IN GALATI o investitie de 6 milioane de euro. Atat de prosti am ajuns?!? 2. Ba , ati terminat cu „tunelu’ si podu’ si acu’ dati cu plajă ??? Sau e pt 1 Aprilie?…”

Silviu VASILACHE 14 - aprilie - 2017

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Cristian Dima (PRO R

Încă din momentul prezentării planului PRO România pentru scoaterea ţării ...

Scrisoare deschisa m

Danamaria Neculai se simte sătulă până peste cap cu Gelu Ciorici şi ...

Cristian Dima (PRO R

Realizat de Opyum Advertising SRL D la comanda Pro Romania ...

Necunoscut în lumea

Era miercuri, 11 noiembrie, când DIICOT-Structura Centrală făcea sute de ...