logoImpact EST nr. 795 - 14.11.2019

http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner.jpg

VaduvaaaaBorssssAvocatul Costel Văduva  şi cetăţeanul responsabil Corneliu Borş cheamă la lupta cea mare a despăgubirii pentru căzutul în gropile lui Stan

 

Reporter: Cetăţenii care iau atitudine şi cărora le pasă de Galaţi au strigat când „Jos Primarul mincinos!”, când  „Galaţiul nu te mai vrea!”, dar mai nou vor să ceară Primăriei să le plătească maşinile stricate în gropile de pe străzi sau în gurile de canalizare fără capace. Şoferii de drumuri SH vor asociaţie a despăgubiţilor?

Corneliu Borş: Asociaţia păgubiţilor de gropanele lui Stan poate deveni realitate, deoarece este o groază de a circula pe drumurile publice. Dau în gropi când nici nu te aştepţi, pentru că gropile sunt una lângă alta. Primarul nu ascultă de nimeni, nu răspunde la nici o intervenţie, la nici o sesizare, nu are nici o plăcere de a sta de vorbă cu oamenii în astfel de situaţii deosebite. Sunt situaţii care îi pun pe oameni pe jar, plătesc pentru ce n-ar trebui să fie.

Rep.: Dacă Asociaţia ar exista, poate că n-ar mai fi Primarul „de voie”, ci „de nevoie”.

C.B.: Dacă reuşim să facem Asociaţia şi Primarul ar scoate sume frumuşele din visteria publică pentru despăgubiri de accidente, în aceste neplăcute şi nefericite gropi, care vin parcă din cer, alta ar fi situaţia…

Rep.: Poate o fi o formă de atac extraterestru…

Costel Văduva: Nu sunt gropile noastre, sunt ale urmaşilor urmaşilor noştri. Ha, ha! Mi-aduc aminte de gropi pe care le ştiu la post de 25 de ani. La fel este cu capacele de canalizare, înălţate sau căzute, după lucrări de mântuială. Nici Stan nu iese cu nimic în evidenţă faţă de precedenţii primari, şi o spun public, sunt dezamăgit de prestaţia lui. Dacă tot s-a plimbat şi a văzut occidentul în lung şi în lat, putea să dirijeze banii către lucruri necesare, inclusiv lui şi viceprimarilor. Dl Primar nu merge cu elicopterul de la el de acasă la Primărie, ci tot cu maşina, pe aceleaşi străzi. Nu poate să pună asfaltul pe care l-a văzut şi în occident?

Rep.: Chiar şi Primarul este lovit în pinioanele şi bucşele lui  de gropile pe care le tolerează pe străzi.

C.V.: Măcar strada pe care circulă el zilnic ar putea fi făcută ca la carte.

C.B.: Şi nu este vorba numai de gropi, ci de situaţii pe care le creează natura. Dacă după o furtună, o vijelie, cad copaci peste maşinile unor oameni nevinovaţi? Sunt copacii necurăţaţi de crengile uscate sau nu sunt expertizaţi că sunt bătrâni şi sunt un pericol public. Dar vin inundaţii, surpări de teren, tasări… Toate sunt de responsabilitatea administraţiei. Cine îi plăteşte cetăţeanului pagubele în avutul lui? El plăteşte ca Primăria să-i apere avutul. Aceşti cetăţeni trebuie sprijiniţi, trebuie găsit cadrul legal în care să ne exprimăm.

C.V.: De când am început să mă gândesc la această Asociaţie, mi s-a părut o idee utopică. Liberalismul de vest sălbatic ne-a cuprins pe toţi şi când vii cu o astfel de idee, se uită la tine şi spune: ”Bă, ăsta e nebun!” Eu sunt alături de dl. Borş, eu sunt primul care mă înscriu şi ajut să se facă această asociaţie. M-aştept să vină cât mai multă lume şi dincolo de gropile tradiţionale din Galaţi – care nu se asfaltează, sau dacă se asfaltează, tot groapă rămâne-să se mişte lucrurile în direcţia bună.

Rep.: Prin alte judeţe lucrurile se mişcă mai rapid în direcţia sancţionării neglijenţei administratorilor de drum.

C.V.: O firma şi-a  uzat prematur maşinile, la doar 5000 de km, deşi producătorul maşinii a prezentat documentaţie pentru uzură  începând de la 20. 000 de km. Au dat în judecată Primăria, au solicitat despăgubiri pentru reparaţii, pentru profitul neefectuat, şi aşa mai departe. O astfel de asociaţie este necesară, pentru că aşa se construieşte democraţia. Prin constrângerea clasei politice, aflată mereu într-o stare de începătorism. În concepţia americană, se ştie că sunt mai scumpe despăgubirile şi publicitatea negativă. Mai bine asfaltez trei km de stradă, pun o conductă şi fac o canalizare. Fie şi în preajma alegerilor.

Rep.: Cum să punem în mişcare Asociaţia păgubiţilor de gro-panele lui Stan?

C.B.: Să-i dăm personalitate juridică, să găsim sediu, oamenii să vină la Asociaţie, să facem inventarul pagubelor, poate ne ajută o societate comercială interesată de obiectul de activitate cu sediul…

C.V.: Oamenii au treabă, nu pot sta o oră în maşină, că e drumul prost, că nu se sincronizează semafoarele…Culmea e că dl. Primar stă prin Traian Nord, unde drumul este praf. Mereu asfaltează, mereu îl taie, bagă încă o canalizare, vine un şanţ şi pe cealaltă parte…Şi praf şi pulbere este şi azi. Ce să spun la blocul dlui Borş??  Se va pune şi acolo o mână de asfalt? Şi dacă nu, ce facem? Schimbăm bucşele odată pe an. Nu putem avea milă de maşină, că ne grăbim, dar să-mi dea bani Primăria că nu repară strada!

Rep.: Să concluzionăm: mi-am spart radiatorul în canalizare, ce fac?

C.V.: Fac repede constatarea primară, cu fotografii, cu telefonul. Să am martor, că acolo s-a întâmplat, la ziua şi ora respectivă. Se poate apela la 112, pentru a raporta Poliţiei şi pentru amendarea administratorului drumului, pentru că a pus în pericol traficul, pentru că n-a semnalizat să merg cu 15 km pe oră. Dacă intram pe trotuar şi omoram pe cineva? Sau deviam şi ne tamponam cu altcineva, de pe contrasens? Şi în final, mai este de depăşit taxa judiciară de timbru, la valoarea pagubei. Poate fi de 900-1000 de lei. E drept, pot fi returnate după câştigarea procesului. Poate fi însă un efort serios pentru reclamant, dacă procesul durează şi doi ani. Este o mare discuţie la nivel european, este un acces limitativ la justiţie pentru un mare număr de cetăţeni. Legislaţia europeană permite obţinerea de despăgubiri…Dar să vedem şi la Galaţi astfel de decizii!

Silviu VASILACHE 17 - iulie - 2015

Lasa un raspuns


Hahui a încolonat

Ca director al Poliţiei Locale, el mai pune peste pensia ...

47 de funcţii din A

Pesedeul a folosit cu succes metoda numirilor în funcţiile de ...