logoImpact EST nr. 784 - 21.08.2019

http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner.jpg

Ar fi de tot râsul, dacă n-ar fi de toată jalea – cum ies ele, deconcertatele, prin presa agreată, să-şi motiveze, indirect, salariile nesimţite, enumerând diverse realizări din fişa postului. De regulă, festivismele astea advertoriale se-ntâmplă la final de an, după o lungă şi constantă inexistenţă publică.
Din categoria sus-menţionată face parte şi ţâşnirea inutilă în presa locală pe care a produs-o Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi, bifând (chipurile) patru acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale la încheierea contractelor de credit, cu sau fără ipotecă. Vizate au fost instituţiile financiare nebancare şi casele de ajutor reciproc (CAR). După spusele d-nei Carmen Tudor, comisar şef adjunct al CJPC Galaţi, controlul a urmărit în principal să vadă dacă toţi consumatorii sunt informaţi corect încă de la început şi dacă în contractele încheiate se regăsesc aceleaşi informaţii. Comisarii ar fi verificat 19 instituţii de creditare, la finalul controalelor fiind aplicate 12 sancţiuni contravenţionale, din care opt amenzi, în valoare de 43.000 de lei, şi patru avertismente.

Ce zice doamna

• „Patru CAR-uri verificate de comisarii CJPC Galaţi nu oferă posibilitatea consumatorului de a compara şi alte oferte pentru a putea lua o decizie informată, având prestabilit în informaţiile precontractuale că solicitantul a luat la cunoştinţă de oferta făcută şi doreşte să elimine perioada de 15 zile până la încheierea contractului de împrumut. Un CAR dintre cele verificate nu oferă deloc informaţii precontractuale în formă scrisă.”
• „În contractele de credit încheiate de şase CAR-uri cu consumatorii existau clauze care contraveneau legislaţiei care interzice caselor de ajutor reciproc să acorde credite garantate cu un bun imobil ori care implică un drept legat de un bun imobil”.
• „S-a constatat utilizarea unor practici comerciale înşelătoare, în cazul reclamelor publicate de două instituţii de credit. Un CAR făcea reclamă prin pliante publicitare că oferă credite cu dobânzi începând de la 7,9 la sută, dar în realitate dobânzile începeau de la 13,92 la sută. Totodată, un IFN făcea reclamă prin pliante publicitare că oferă credite fără costuri, deşi, în realitate, se percepea comision de administrare lunară”.

Ce nu zice doamna

Păi, nu zice esenţialul: cum se numesc CAR-urile astea care mint, înşeală şi fură clienţii. O informăm, pe această cale, că avem informaţii privind grave nereguli la creditările CAR Pensionari Galaţi. Se numără această entitate printre cele verificate de comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi? Dacă da, care este rezultatul concret, detaliat, al controlului? Dacă nu, de ce nu? – având în vedere că CAR Pensionari este cel mai mare şi mai gras CAR din oraş, cu aproape 60.000 de deponenţi?

Iată, aveţi ocazia să ieşiţi în presă, fără să plătiţi advertoriale, stimată doamnă Carmen Tudor. Aşteptăm răspunsul dumneavoastră, concret, cu nume şi date – şi promitem să-l publicăm, gratis.

Dan Manole 11 - ianuarie - 2019

Lasa un raspuns


Impact-est ediţia 7

Ne vedem - citim joi, 29 august 2019

Statul şi băncile

Ion Banu (foto) este economist de profesie şi administrator special ...

Mergeanu s-a pension

Vajnicul comisar-şef de poliţie, Dumitru-Daniel Mergeanu, care şi-a şters cu ...