logoImpact EST nr. 743 - 26.09.2018

Citim şi noi ca tot omul, ne frecăm la ochi, ne dăm palme, ne ciupim şi ne trezim din marea manipulare a autorităţilor cu ….AEROPORTUL. Numai că noi, mai şcoliţi, mai citiţi, mai cu experienţă, mai cu judecată, spunem din capul locului că nu putem pune „botul” la o aşa gogoriţă de prostit poporul. Măi, autorităţi blegite, vremea aceea a promisiunilor de-aiurea, de prostit populimea s-a dus, gata, nu se mai poate, schimbaţi registrul de campanie electorală de pe vremea lui Durbacă cu PODUL peste DUNĂRE. Apropos! aşa, ca să ştie tot cititorul nostru de gazetă, o dată pentru totdeauna, podul de la Brăila-Galaţi nu se face din cauzaGUVERNULUI ROMÂNIEI, nici a lui Tudose, nici a camarilei roşii. PODUL se realizează, e în curs de realizare, datorită unor forţe ce se ocupă de strategia regională a Europei, a acestei zone de S-E a ţării, datorită NATO şi SUA, ca o integrare necesară în acest context extrem de tensionat al zonei. Dacă la aceasta se mai adaugă şi posibilitatea reală a mutării celei mari (din Europa) baze operaţionale americane din Turcia în România, la Mihail Kogălniceanu sau Babadag, lucrurile sunt şi mai clare şi de netăgăduit. Aşa că mai uşor „cu pianul pe scări” şi cu atribuiri de merite pentru viitoarea campanie sau de împăunare a unor mai mari ai zilei, politicieni de „piciorul broaştei” în decizii şi acţiuni la care nici măcar nu sunteţi chemaţi în a vă da cu părerea. Acest lucru schimbă configurarea totală a deciziilor majore ce priveşte infrastructura şi obiectivele mari din regiune, în care alde „pulifrici” din politică nu pot fi decât executanţi sau spectatori.
AEROPORT la Galaţi?!? nici vorbă! Doar aşa unul „mititel” de chartere sau pentru coletărie şi transport marfă, dar aeroport internaţional nu poate fi decât o glumă. Sigur, pentru cea mai mare aglomerare urbană Galaţi-Brăila s-ar justifica şi ar fi o necesitate de netăgăduit. Chiar şi amenajarea ar fi benefică şi posibilă pe la Baldovineşti sau Vădeni, tot dincolo de Siret şi tot la Brăila, lucru care nu ar trebui să ne deranjeze. La Galaţi nu avem zona adecvată de zeci şi sute de hectare dezafectate de construcţii, agricultură etc. Posibila zonă de la Galaţi unde a existat un aeroport utilitar, de mici dimensiuni, la parametrii anilor respectivi (interbelici şi după) a fost dedicată de DURBACĂ-CIUCĂ-BOLDEA şi tot neamul lor de infractori care nu au păţit nimic până în prezent. La un prejudiciu imens (cât o tranşă de împrumut FMI) şi cu o justiţie coruptă până în măduva oaselor. Noi nu zicem acum cu răutate că intenţia Consiliului Judeţean nu ar fi cu gânduri bune, dar sigur, ori e legată de manipulare înainte de campanie, ori de NEŞTIINŢĂ. În atare condiţii, anumite lucruri trebuie cunoscute de cei care ridică mâna şi hotărăsc „ce şi cum” pentru a fi cheltuiţi banii comunităţii sau ce strategie pe obiective fezabile se adoptă.
Cum să nu ştii, că mai marii strategi ai ţării au hotărât în anii trecuţi că banii din programul ITI alocat judeţului Tulcea în valoare de peste 1 miliard de euro, cât şi din alte programe, au creat posibilitatea de modernizare şi extindere a AEROPORTULUI ce va deveni de importanţă operaţională regională ce va deservi TULCEA, CONSTANŢA (Mihail Kogălniceanu având altă destinaţie – se înţelege), BRĂILA –GALAŢI, toate aceste teritorii – judeţe fiind până la o distanţă de 100 km. Ori normativele de specialitate, tehnice, aprobate de instituţiile ce reglementează amplasamentele aeroporturilor, categoria acestora etc, spun că distanţa dintre acestea nu ar trebui să fie mai mică de 100 km. Noi credem că e vorba de aeroporturile de aceeaşi categorie internaţională, de trafic, de persoane. Mai mult decât atât, autoritatea naţională, Primăria Capitalei, Ministerul de Resort, a anunţat, de curând, că există posibilitatea reală (s-au făcut studiile de rigoare) ca să se mai construiască un aeroport în zona de sud a CAPITALEI, mai mare decât Henri Coandă, ce va fi pe drumul Galaţi-Drajna-Autostradă ca amplasament, la o distanţă de sub 200 km de Galaţi.
Ne oprim. STOP! Măi, oameni buni, voi cei din administraţie, voi cei din Consilii, vă rugăm frumos să vă ocupaţi de ce puteţi să faceţi, de lucruri pe măsura voastră, nu de „cai verzi pe pereţi”. Înţelegem frustrarea şi neputinţa ce vă loveşte când vedeţi că am rămas „la coada căruţei”, că ne zbatem „ca peştele pe uscat” să rezistăm la depopulare, la lipsa de investiţii, a locurilor de muncă. Ne bucurăm că în sfârşit aţi reuşit după treizeci de ani să înţelegeţi că fără infrastructură, fără căi de transport moderne (rutiere, navale, aeriene) nici nu putem gândi că vom ieşi din rahat. Dar trebuie să mai înţelegeţi un lucru clar şi precis, limpede, de netăgăduit, că lipsa acestora se datorează numai şi numai politicienilor noştri post-decembrişti, care nu au făcut NIMIC pentru Galaţi, ci doar pentru ei. Alde DURBACĂ, PLĂTICĂ, DOBRE, TOADER, NICA, NICOLAE, VIOREL (şi mulţi alţii). Alături de toată cohorta de lichele adunată în jurul lor şi care au fost şi este votate de-a-nboulea de populimea ruptă în cur.

Observator 14 - septembrie - 2018

Lasa un raspuns


Alde APIA, mai nociv

Până să primească subvenţia UE de 1,8 milioane de euro, ...

În loc de trupul ma

Tragedia orfanei, încă minoră, Antonia-Andreea Ivan se amplifică pe zi ...

Săraca Filială Sud

Iată, facem apelul celor vreo 60 de scriitori, câţi numără, ...