logoImpact EST nr. 705 - 24.11.2017

Blocul explodat şi cam fărâmat G5 nu va fi detonat, ci uşurel ranforsat

„Raportul ISU privind deteriorarea blocului G5 va ajunge la Asociaţia de proprietari de la bloc. Asociaţia va pregăti un deviz estimativ de lucrări şi se va adresa Primăriei pentru sprijin, pentru a se estima ce fonduri din rezerva la dispoziţia Primarului pot fi alocate, pentru a ajuta familiile nevoiaşe, şi în mod special pe cei din apartamentele avariate. Vom încerca să găsim firme de materiale de construcţii, să încercăm o formă de sponsorizare a acestor oameni, poate cu sprijinul unor mari societăţi, cu activitate în Galaţi. Trebuie să vedem că e o situaţie gravă, pentru cei de la etajul 4, care nu mai au nici uşi… Nu poate fi vorba de reparaţii directe a locuinţelor, nu ne putem implica decât cu un ajutor financiar al familiilor afectate. În funcţie de gradul de avariere, alocăm o sumă, pe care ei s-o poată folosi la reparaţii. Nu există valoare maximă sau minimă, în şedinţa de îndată se va stabili valoarea ajutorului, noi vom face anchetă socială, se va corobora cu ancheta de la AJPIS, şi vedem ce spune Consiliul. Nu există un deviz anexat raportului ISU, se vorbeşte doar de susţinerea planşeului dintre etajul 3 şi 4, cu popi metalici, iar la locul exploziei se va decupa planşeul, se scot pereţii din stânga şi dreapta, planşeul de acoperiş, practic ar trebui reconstruită toată camera cu explozia… După această întărire, structura de rezistenţă a blocului revine la valoarea iniţială, dacă nu cumva va fi chiar mai întărită. Sunt patru apartamente afectate de explozie. Anchetele sociale spun că în bloc locuiau un număr consistent de persoane fără forme legale, un număr de apartamente nu erau locuite – spre norocul nostru, nu există nici un fel de asigurare. Iniţial am vrut să alocăm banii direct, ulterior am fost atenţionaţi că trebuie să intermedieze asociaţia de proprietari, sumele necesare au statut de ajutor din partea Primăriei. Chiar şi raportul preliminar trebuie refăcut, pentru că este adresat Primăriei. După ce planşeele afectate sunt puse în siguranţă, locatarii de la etajele inferioare se pot muta înapoi. Cu cât ne grăbim mai mult, constructorul se poate apuca de treabă”.

Sistemul centralizat moare, dar greşelile de management trebuie să continue?!

„Dacă am amânat data de oprire a sistemului centralizat, este pentru că ne dăm tuturor o şansă. Le-am dat o şansă celor de la Electrocentrale, pentru a nu fi acuzaţi că urmărim o anumită decizie, ei au cerut o păsuire de o lună, eu am acceptat două săptămâni, a fost o consultare a consilierilor cu o delegaţie de la Electrocentrale, nu am vrut să pierdem o lună de zile. Vrem să fim în termen cu posibilităţile locale reale, avem în vedere timpul de a monta un număr mare de centrale individuale… Apa caldă poate fi livrată până la 30 mai, în aceste două luni un număr mare de cetăţeni ar putea deveni independenţi de sistemul centralizat. Vin la Primărie, solicită suma, îşi achiziţionează sistemul de apă caldă… Sunt slabe şanse ca dincolo de 30 mai să se mai poată furniza apă caldă în sistemul centralizat, în condiţiile în care în sistem au mai rămas 18.000 de apartamente, iar costurile cu pierderile depăşesc  2,5 milioane de lei lunar, din bugetul Primăriei Galaţi”.

Bugetul de mari investiţii multe parandărături şi sifonări aduce

„Mi-ar fi plăcut ca bugetul municipiului să fie cu mult mai consistent, pierderile să  fie asumate, subvenţiile să fie mai mici, mi-ar fi plăcut ca bugetul de investiţii să fie mult mai consistent decât cel care este în momentul de faţă, priorităţile proiectelor pe care le avem le-am regândit, prin artificii, bugetul a crescut undeva peste 20% faţă de estimarea iniţială de investiţii, faţă de proiectul prezentat acum o lună. Colectarea este regândită, căutăm sume adiacente pentru mărirea bugetului local. Bugetul de investiţii este de 20-21%. Recunosc că nu este un buget echilibrat, este unul de avarie, este inadmisibil ca un municipiu de mărimea Galaţiului, cu 300.000 de locuitori, cu un buget de 120 milioane de euro, să beneficieze de o sumă atât de mică pentru investiţiile municipale. O spun cu regret, mai mult de atât nu putem! Sunt hotărât să optimizăm cheltuielile din acest oraş, vedem că optimizarea nu se face peste noapte, vă promit că bugetul de la anul va arăta cu totul şi cu totul altfel. Va fi mult îmbunătăţit, cel puţin pe zona aceasta, de investiţii. Voi avea grijă ca pe acolo pe unde se scurg banii – extrem de mulţi –  să fie vanele închise, sudate. Dacă dă Dumnezeu şi avem  cotă de TVA între 9 şi 10 milioane de lei, ceea ce înseamnă peste 2 milioane de euro, să avem un bonus, care să-l duc tot pe investiţii. Există astfel posibilitatea să recuperăm investiţia aducţiunii de curent electric la cartierul social, este o investiţie de patru milioane de lei, o putem recupera… Introducem şi nişte standarde de colectare mai bune, vrem să scoatem la vânzare apartamentele din fondul vechi de locuinţe, cele care nu sunt spaţii de locuit, sunt cam 1.500 de apartamente, cu drept de preemţiune pentru chiriaşi. Sigur, sunt cheltuieli pentru reparaţii şi igienizări, şi diverse probleme legislative de rezolvat. Avem discuţii cu parlamentarii, să revină asupra legii”.

Suntem noi săraci, dar în schimb să fim şi cei mai trambalaţi pe transportul public!

„Costul real al transportului public pe kilometru este de 4 lei. Diferenţa era subvenţie, şi am decis să urcăm preţul biletului la 2 lei. Galaţiul avea unul dintre cele mai ieftine transporturi în comun, deşi unii consilieri spun de preţul de 1,3 lei din Bucureşti. Vrem să rentabilizăm transportul, să facem investiţii, să introducem până la primăvară sistemul de ticketing, cetăţeanul va folosi un singur bilet şi 2-3 mijloace de transport diferite, iar biletul va fi valabil o anumită perioadă de timp – o oră, şase sau o zi întreagă. Nu văd de ce să fie pe acelaşi traseu trei mijloace de transport – tramvai, troleibuz, autobuz, care să facă întrecere. La tramvai avem două axe mari, călătorul poate coborî la intersecţie şi să meargă unde doreşte, nu ne putem permite atâtea suprapuneri şi dublări de vehicule”.

Silviu VASILACHE 14 - aprilie - 2017

Lasa un raspuns


AICI SUNT BANII PENT

PSD Bucureşti are 100 de milioane datorii! Suntem într-un dezastru financiar ...

UNPR nu mai există.

Fuziunea prin absorbţie a UNPR cu PM a fost contestată ...

Prejudicii de 12 mil

Este limpede că ţara asta este scăpată/lăsată din mâini în ...