logoImpact EST nr. 791 - 18.10.2019

http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner.jpg

Deşi, chiar în mandatul lui Ionuţ Pucheanu, multe străzi s-au scuturat, prin reabilitare, de liniile de tramavai, Primăria a semnat un contract cu arădenii de la Astra Vagoane Călători SA, pentru achiziţia unor noi garnituri.
Deocamdată, pe străzile oraşului, huruie şi se clatină 37 de tramvaie – atâtea mai pâlpâie, din cele 54 aflate în zestrea rablagită a Transurbului. Şi cam toate-s obosite, luate gata SH, fabricate prin anii ’70-’80. Din perspectiva asta, mutarea primăriei pare justificată: noile tramvaie ar urma să aibă, conform specificaţiilor tehnice prevăzute în contractul de achiziţie, instalaţie de aer condiţionat pentru pasageri şi vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio – video, instalaţie pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor – atât în interior, cât şi în exterior. Deasemenea, sunt promise şi alte dotări moderne, civilizate: podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, plus un sistem pentru anunţuri vocale exterioare, pentru persoanele cu deficienţe de vedere.
Achiziţia acestor tramvaie ar fi binevenită în mai multe feluri, deodată: ar îmbunătăţi oarecum transportul în comun şi ar fi un plus şi pentru producătorul român.
Arădenii au câştigat proiectul şi fiindcă n-au avut concurent, fiind singurul producător care a depus o ofertă în cadrul licitaţiei lansate de Primăria municipiului Galaţi – pentru achiziţia a minimum opt şi maximum 18 tramvaie noi.
Întrebate cum se explică lipsa concurenţei la aceste licitaţii, sursele au spus că potenţialii competitori au de lucru în ţările de origine.
Ar urma să se plătească 6.646.150 de lei/tramvai, adică – dacă s-ar livra toate cele 18 (numărul maxim prevăzut în contract) – 119.630.700 de lei, cu TVA.

Sunt două probleme

Prima: gălăţenii vor îngheţa la fel de rău în staţii – cel puţin în iarna asta – fiindca acordul-cadru dintre primărie şi producător prevede durata de 24 de luni… adică, vreo două tramvaie ar putea fi livrate de Paşti, dar restul, împinse până la termenul de finalizare a contactului.
A doua: licitaţia atribuită producătorului arădean a fost organizată cu clauză suspensivă, Primăria urmând să cumpere tramvaie funcţie de câţi bani europeni va accesa; de aceea se prevede un număr variabil, între 8 şi 18.
Iată că Galaţiul are ceva comun cu Oradea şi Clujul, măcar la capitolul ăsta – Astra Astra Vagoane Călători SA fiind furnizor de tramvaie noi şi pentru cele două oraşe transilvane. Probabil, modelul ofertat la Galaţi va fi modelul „Autentic”, de concepţie proprie şi nu tot modelul „Imperio”, fabricat sub licenţa cumpărată de la Siemens, destinat ardelenilor.
„Ambele modele de tramvaie pe care le producem respectă specificaţiile din caietul de sarcini”, afirmă Gheorghe Florin Sîrbu, directorul general al Astra Vagoane Călători. El a menţionat că încă nu s-a decis ce model va fi oferit la Galaţi.
Dacă va decide să ofere modelul Autentic, aceasta va fi prima comandă pentru tramvaiul conceput şi produs în Arad.

Dan Manole 14 - decembrie - 2018

Lasa un raspuns


Recunoaşterea ştii

“Bucuros pentru că am depășit 500 de citări în Scopus ...

Aceste firme din TOP

De 27 de ani, Patronatul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Galaţi ...

Românii au îngropa

Virusul pestei porcine africane a lovit din plin România în ...