http://impact-est.ro/wp-content/uploads/anunt-nou.jpg
logoImpact EST anul XXIII – 2024, nr. 978 - 18.04.2024

Gata, s-a închis lucrarea, sau s-a deschis  circulația, de câteva zile suntem la nivel de Europa cu urbanul pe străzile cu ceva tramvai. Proiectul de modernizare a Bulevardului Oţelarilor, străzilor Stadionului, Frunzei şi Gheorghe Asachi s-a rezolvat. Toată lumea este mulțumită cu ce avem. Deviza națională este perfect aplicabilă aici. Se putea şi altfel, dar merge şi-aşa! Corecțiile la proiect se fac de vreo lună, şi încă mai trebuie vreo lună să se termine. De exemplu, balta de lângă Bingo sau balustrăzile la stațiile de tramvai. Viceprimarul Florin Popa este în extaz, managerul de proiect Costel Hanţă este ceva mai puțin, iar diverşi utilizatori de infrastructură sunt puțin sau chiar foarte puțin satisfăcuți. Să reținem deocamdată aparențele, deficiențele le vom pomeni multă vreme de acum încolo. Proiectul a adus Galaţiului, potrivit managerului de proiect, peste trei kilometri de linii de tramvai moderne, 65.507 metri pătraţi de străzi noi, 12 kilometri de piste pentru biciclişti şi 40 de rampe pentru persoanele cu handicap locomotor. De asemenea, prin proiect s-au reabilitat 1.502 metri de reţea de apă, 1.884 metri de colector de canalizare şi au fost modernizaţi peste trei kilometri din reţeaua de iluminat public stradal. Valoarea totală a proiectului a fost de 50.860.554 de lei (din care 9.715.571 de lei TVA), cu o finanţare nerambursabilă de peste 40.322.082 de lei şi o contribuţie a Primăriei de 822.899 de lei. Luat la cercetat, chiar din goana maşinii, se văd gogomăniile evidente. Astăzi, fiind sub euforii de toamnă, vedem doar câteva. Colțurile de la alveolele de parcare (nerotunjite) sunt deja negre de la cauciucurile distruse; la Bingo, balta care rămâne după orice ploaie este o ruşine, ajunge şi la jumătatea străzii, pe vreo 30-40 m (acolo se lucra deja în draci la spargerea asfaltului şi suplimentarea cu țevi de canalizare); la Liceul Auto, trecerea de pietoni iese dintre nişte boscheți, la Flora iese dintre maşini parcate; pistele de biciclete au pe ele tehnica imbecilului, adică stâlpi de tensiune şi de iluminat exact pe mijloc; bordurile sunt mult prea ridicate (pentru a permite circulația cărucioarelor de invalizi). Avem piste de biciclete? Avem nişte dungi trase pe asfalt, pe trotuar, deci ceva  penibil. Ca şi la strada Basarabiei. Cât despre „modernizările” de la intersecții (canci insule de girație, ioc subtraversări, nici o bandă de aşteptare pentru viraje) e de vorbit pe larg cu alte ocazii.

 

Silviu VASILACHE 11 - octombrie - 2013

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Europarlamentarii ro

Pe 10 aprilie s-a votat in PE legea legată de ...

CJG - Fotea dă vapo

Da, mă, dacă nu poți „inagaura” hobanate și miniautostrăzi gen ...

Artă cu sânge proa

Un album fotografic care documenteaza vernisajul unei expozitii de arta ...

STOP MIZERIEI MORALE

Așa nu se poate merge mai departe. Ar fi împotriva ...

JOC ȘI CULOARE, SĂ

„Să iei hotărâri e ceva ce seamănă cu sportul: ai ...