logoImpact EST nr. 867 - 21.04.2021

intersectie Victoria TCFurtună pe creiere imbecile*

 

Au trecut trei ani din mandatul de Primar al lui Marius Stan şi în acest timp nu s-a scăpat o vorbuliţă binevoitoare despre cum merge stă bate pasul pe loc PUG-ul. Acest document fundamental pentru ducerea spre alt nivel de inteligenţă creativă a amărâtului nostru oraş provincial capitală de judeţ de margine de Europa zace prin sertarele din Bucureşti, pentru că nimeni nu-l cere. Alo, dna arhitectomorulă Voicilă, nu-l cereţi? Nu-l cere, pen că se vede clar că nu e interes să fie structurat „scheletul” unui oraş modern de secolul 21. În lipsă de arhitecţi cu curaj, ne arogăm tupeul de a gândi pentru ei, căci vorba lui jupân Voltaire, „lumea este plină de oameni inteligenţi care nu ştiu să gândească”. Sau poate că „Problema cu lumea este că oamenii inteligenţi sunt plini de îndoieli, în timp ce oamenii proşti sunt plini de încredere.”(Charles Bukowski). Mă rog, adevărul este că adesea oamenii inteligenţi eşueazăşi proştii reuşesc în viaţă, deci există acţiune şi reacţiune, deci să trecem la expozeul care face obiectul acestei ieşiri în decorul imbecilităţilor de Galaţi şi al imbecililor de primărie (vezi steluţa de subsol).Este vorba de a face mai repede, în regim de prioritate absolută, o variantă de scoatere a circulaţiei auto din zona cu arhitectură veche de pe str. Domnească, pentu a institui regimul de pasaj pietonal. Este musai, cât timp viitorul Galaţilor va fi turistic sau nu va fi deloc. Şi cum axa de referinţă a Galaţilor turistici nu poate exista decât pe Domnească, cel puţin între str. Brăilei şi str. Cezar sau Radu Negru, iată că se pune problema găsirii variantei de circulaţie pomenite. Am găsit-o! O privire pe hartă este suficientă ca să propui măcar o variantă rezonabilă şi oarecum ieftină(nu este nevoie de atât de multe exproprieri pentru utilitatea publică ca la lărgirea str. Traian, unde sesizăm intenţia de a face circulaţie pe un sens pe Traian şi pe celălalt sens pe Coşbuc). Bună şi propunerea Traian-Coşbuc, dar tot rămâne interesantă varianta şoselei de vale-coastă, ce oferă resurse mult mai mari de dezvoltare pentru viitor. Ajunşi la Romarta, ce facem deci dacă nu putem circula cu autobuzul pe Domnească? O luăm pe Navelor (maşinile sunt scoase şi duse la parcările subterane), ieşim în str. Boyle-Portului, prin sensul giratoriu de intersecţie ce va fi amenajat temeinic, şi continuăm circulaţia pe str. Portului-Ana Ipătescu (recent refăcută, chiar dacă în manieră imbecilă, cu trotuare lăţite inutil, pline de piloni de metal, fără piste de biciclete, etc) şi ne trezim la Autogară-Gară, lângă sensul giratoriu în mijlocul căruia stă (părăginit, plin de buruieni, scufundat, abandonat) soldatul care a făcut România Mare la 1918. Există şi varianta Dogăriei, cu intrare prin faţa Palatului Navigaţiei, dar aici mai trebuie lucrat la lărgirea străzii, demolarea garajelor imbecile de pe colţul Bazei Icepronav, demolarea caselor de lângă Cantina socială Picu şi stoparea proiectului de extindere a Cantinei(alo, dna arhitectă Voicilă, Cantina Picu e în PUG-ul care nu există?). Oricum, se ajunge tot la statuia soldatului fără recunoştinţă edilitară. De aici o luăm prin faţa Gării, pe sub viaduct, prin garajele faţă –spate supraetajate, pe lângă terasa de la Grădina Publică şi poligonul auto (este mare nevoie de acest poligon la un oraş de mărimea Galaţilor) şi cu ceva strădanii şi SF-uri de sifonat banii publici, se iese pe lângă fostul stadion Victoria TC (maidan pentru păscut vacile, aflat în gestiunea marelui devalizator Corneliu Mangalea, distrugătorul Mehid) şi iată-ne ieşiţi la lumină străzii Domnească, chiar în faţa spitalului TBC, printr-un sens giratoriu uşor de înfiinţat acolo, eventual prin restrângerea spaţiului de neam prost adjudecat de francizorul benzinăriei de acolo. Evident, cu această cale regală a fluenţei de circulaţie se face un pas hotărât spre întoarcerea municipiului către Dunăre şi către Terasa Brateşului. Evident, odată cu traseul auto, se va trasa şi viitoarea rută de metrou de suprafaţă, care poate folosi actuala reţea de cale ferată existentă în majoritatea punctelor cheie din metropolă. Şi negreşit, se încheagă simultan reţeaua de NetCity şi marea reţea de piste de biciclete, care trebuie dezvoltate simultan, din considerente (inteligente) de fiabilitate, mentenanţă şi ieftinătate.

 

*Instrucţiuni de folosire a termenului IMBECÍL, -Ă,imbecili, -e, adj., s. m. şi f. (Adesea prin exagerare) 1.Adj., s. m. şi f. (Persoană) cu capacităţi mintale foarte reduse; neghiob, tâmpit.2. Adj. Care trădează, demonstrează imbecilitate (1). – Din fr.imbécile, lat. imbecillus.
Sursa: DEX ’98 |

Silviu VASILACHE 3 - aprilie - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

A.G.A. Ordinară de

Conducerea SC Transtec SA Tecuci, cu sediul în Tecuci, judeţ ...

Mogulul cu greutate

Prin târgul nostru, aşa, ca o boare, ca un ecou ...

În UE se fură înt

De aia Parchetul Anticorupţie al Uniunii Europene (PAUE) trebuie să-şi ...