logoImpact EST nr. 840 - 26.09.2020

Comunicat de presă-şoc şi groază. La Transurb vine revoluţia Stan! De fapt Primăria a luat lumină de la raportul comisiei speciale care a fost învestită prin dispoziţie să verifice situaţia economico – financiară a societăţii Transurb SA. Şi, deşi e raport, nu înseamnă că e şi competenţă. Ba, s-ar putea spune că e chiar o golănie. Cică totul se va duce pe drumul bun şi Transurb nu va mai deraia dacă se rezolvă ce spuseră salariaţii pe vreme de grevă. Hop ş-aşa, carevasăzică, salariatul manipulat şi mânat la spontane atent dirijate e pe culmea managementului, bre!

 

Deci, ce vrea Gică sau Mitică de la sculărie e ce vrea Dumitru de la sindicat

 

Conducerea Transurb SA trebuie să prezinte, în termen de o săptămână, un proiect de organigramă adaptat la condiţiile reale de funcţionare a societăţii şi care să urmărească eficientizarea activităţii; va fi redus numărul de posturi TESA; directorul general al societăţii nu va mai încasa premierea anuală (care oricum nu s-a încasat în ultimii 7 ani) cuprinsă între 29.000 şi 58.000 lei, pentru că nu au fost stabilite şi aprobate criteriile de performanţă (păi dacă nu sunt criterii, cineva de la viceprimărie trebuie să fie ars); vor fi externalizate mai multe activităţi care grevează fondul de salarii; Consiliul de Administraţie al SC Transurb SA va proceda de urgenţă la alegerea unui preşedinte care să asigure conducerea societăţii (carevasăzică, Transurb nu are director, dar directorul Genica Totolici care trebuie să încaseze prima de performanţă are contract de mandat!); Şi, acum, atenţie!- senzaţional de paranormal – CA-ul va aproba în regim de urgenţă completarea parcului auto cu mijloace de transport de capacitate medie şi mică (midibuze şi microbuze), cu care se va executa orarul regulat de transport pentru rentabilizarea traseelor care nu au flux de călători pe toată durata zilei sau care deservesc cartierele de la periferia oraşului.Va să zică, în toată lumea, 90% din transport este public şi se face cu mijloace de transport mari, la Galaţi e altfel, trebuie potlogăreală şi ţigăneală cu microbuze!

Chichirezul e că greva ilegală de la Transurb are un anumit chichirichi

 

E zor mare, puciul tip grevă a încetat, abuzul intră la judecat, ceva capete trebuie să intre la ghilotinat.  Şefimea cea mare se agită la Transurb, cineva pune zelul pe manipulanţi şi vrea ca protestul să fie declarat ilegal. Deja, reprezentanţii salariaţilor (să spunem în avanpremieră că reprezentantul universal al salariaţilor, recunoscut şi pe linie de sindicat, şi pe linie de directorat, dar mai ales pe linie de partid este marele reprezentatnt Dumitru Lungu, lider veşnic al sindicatului şoferilor) sunt puşi pe agitaţii. S-a cerut încetarea grevei şi declararea ilegală a acesteia, reprezentanţii salariaţilor au depus o întâmpinare, cum că acţiunea este inadmisibilă, s-au mobilizat avocaţii, s-au lansat primele diversiuni, că nu mai există obiectul procesului (ce logică şoferească!), că direcţia nu s-a adresat mediatorului, că era grevă, dar o treime din transport funcţiona (convenţiile nu se pun) şi câte alte fonfleuri. Conducerea Transurb a venit în instanţă cu o completare a listei de 143 de grevişti daţi în judecată. Societatea de transport arată că, deşi greva a încetat, doreşte ca instanţa să constate caracterul ilegal al protestului. Din acţiunile aflate la dosarul cauzei reiese că totul ar fi pornit de la diagramele transportului care se efectua sâmbăta şi duminica. Sindicaliştii susţin că diagrama ar fi fost modificată unilateral, şoferii fiind şocaţi (cine să-i creadă?) că autobuzele trebuiau să iasă pe trasee la 60 – 80 de minute. Măi să fie, şoferul este prietenul călătorului! A fost termen pe 6 mai, ca să fie timp pentru noi replieri şi noi manipulări şi alte teme la campania electorală.

 

La Transurb, sunt două centre de Putere – la sediu pe Basarabiei şi la autobază pe Coşbuc

 

Din cauza acestor două manete de comandă, tramvaiul Transurb deraiaza cam la fiecare doi ani. Iese din cursa de linie publică şi intră pe linia trasată de partid. De maneta de acceleraţie trage administraţia, de maneta cu frânarea trage sindicatul. Ei, şi când spui sindicat, apar nişte flame, nişte scurtcircuite de toată groaza. Şoc şi groază e şi acum la Transurb, la aproape o lună după greva spontană care era programată cu mult timp înainte. Master chef de grevă a fost şi de data asta interminabilul, inconfundabilul, iremediabilul, irefutabilul, imperturbabilul şi irecuperabilul lider maximo Dumitru Lungu. Se ştia cu cel puţin două săptămâni înainte de grevă şi de modificarea  diagramelor de transport. Se ştia de reducerea de personal şi de tăierea subvenţiei. Şi –surpriză – ce nu se ştia, în dimineaţa grevei spontane, s-a strigat „Jos conducerea!”. Se ştia de reducerea cu 10-12% a bugetului Transurb (din ianuarie), trompeta VL slobozise déjà semnalele pregătitoare, era notorie viza de „legitimitate” pusă de stimabilul şi onorabilul naş Lungu, era de acord chiar şi cu externalizarea serviciilor de pază, control şi curăţenie (hopa!, se pregătesc noi sifonări?) şi, totuşi, s-a produs o defecţiune. Greva spontană puţea de la o poştă a puci. Deşi trebuiau  parcurse etape pentru declararea conflictului de muncă, nu s-a făcut nimic. Nu s-a făcut nici studiul de rentabilizare, situaţia rămâne tot la nivel de dezastru, 250 din cele 300 de milioane se duc pe fondul de salarii. Transurb rămâne o gaură neagră şi tot cu două manete, deşi, pe ici pe dincolo, se aude că de manete trag câteodată nişte rude prin alianţă, ca Lugu şi Graur, şi că treaba asta dă câte o incompatibilitate nesimţită (dat fiind că sindicalistul Lungu e şi şef de atelier), câte o groasă şantajare a şoferilor (lumea se împarte în oameni, şoferi şi trasee bune şi rele, nu?) şi nişte consumuri de motorină normate preferenţial (de Graur sau de Lungu), ce naiba!

 

Ei, şi când pomenim de motorină, lumea se împarte încă odată, în favorizaţi şi defavorizaţi

 

Să presupunem că ceea ce se vorbeşte pe la toate colţurile sindicale, ar fi pe bune. Ies calculele bune de tot, cam ca următorul: 200 de şoferi a câte 50 de lei pe zi egal hopa!, 10. 000 de lei zilnic anvantaj jupânul Lungu de la sindicatul din vârful lanţului trofic. Păi, la aşa lanţ de afaceri pe banul populimii contributoare, se mai pune problema că o grevă este legală sau ilegală? Greva este cum vrea muşchiul sindical bine alimentat cu parandărătul corect şi corespunzător. Jupânul de la ITM déjà se scarpină a impotenţă legislativă (nu e legislaţie pentru grevă spontană, domn Ionel Petrea, nu?), deci socoteala de la spontană (2 zile ori 1 miliard pe zi iese un fleac ) dă valoarea la care se face sindicalism de lungă durată (apropo, nu e cam prea lungă alegerea lui jupân Lugu în funcţia de negociator sindical la Transurb?).

 

Favorizată sau nu, lumea se învârte mereu

 

Şi greva spontană se înfundă şi ea prin birourile Coanei Justiţica, în ale cărei buduoare orice este posibil. Dacă era să fie reuşit puciul, azi era să fie altă linişte şi pace la Transurb şi mai ales alţi şefi. Primo, Costică Graur trecea pe scaunul de director general. Secundo reformato, director tehnic se ungea el lider maximo Lungu, iar pe locul lui de şef de autobază urca Ghiţă Paraschiv. Să-l punem la socoteala rocadelor şi pe Aurel Niculiţă, şi avem „organigrama” adevărată a puciului de Transurb de 1 aprilie, ţinut pe 31 martie. Ei, uite-aşa se făcu inconfundabilul, ireparabilul, impardonabil, intensivul, intempestivul, interschimbabilul, insurmontabilul, insuportabilul, insondabilul, interminabilul şi irecuperabilul jupân de sindicat Lungu mult prea scurt pentru un post atât de lung (şef de secţie şi lider de sindicat din 90 încoace). Pentru onorata instanţă, să punem ceva elemente ajutătoare, care ar putea aduce celeritatea la rangul ei: cum naiba au dispărut din lista cu şoferi loviţi de grevită spontană tocmai câţiva băieţi simpatici din coteria Lungu, inclusiv Valentin Calotă, recunoscut uşor pentru diversionismul şi servilismul lui  caracteristic la orice propune şeful cel lung?

Silviu VASILACHE 9 - mai - 2014

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...