logoImpact EST nr. 843 - 22.10.2020

tunelSe discută enorm de mult şi fără rost despre cum se duc banii în tunelul fără ieşire din stagnare şi subdezvoltare a Galaţilor. De fapt a revenit tocmai când se credea că este o aberaţie necesară Primarului Stan şi găştilor lui, de a face marea sifonare de fonduri publice.

S-au discutat vorbe timp deo oră!

Grupurile politice conduse de contracandidaţi ai primarului au obiectat cu privire la acordarea sumei de 2,5 milioane de lei pentru Studiul de Fezabilitate al tunelului. Cum că nu s-a făcut cum s-a convenit- studiul de fezabilitate va fi scos la licitaţie după ce caietul de sarcini va fi supus votului Consiliului Local. Și dăi şi luptă, mai întâi cel care a propus scoaterea din buget a banilor, Cristian Dima, apoi Florin Popa, Aurel Vlaicu, Marian Alexandru, Victor Malinovici. Concluzia e următoarea-să se scoată milioanele de SF din buget, ba să nu se scoată. A intrat la interes city-managerul Aurel Vlaicu: “Există două etape, studiu de prefezabilitate şi studiul de fezabilitate. Deocamdată ne aflăm în stadiul proiectului de prefezabilitate, pentru care se alocă 2,5 milioane de lei, studiu care va conţine un studiu geo, un studiu de trafic şi un studiu care să ne spună valoarea totală a investiţiei, utilitatea ei şi dacă am putea asigura finanţarea din parteneriat public-privat sau printr-un proiect cu fonduri europene. Abia după ce acest studiu va fi gata, vom ajunge în faza studiului de fezabilitate, moment în care vom consulta Consiliul Local”. De fapt, ca şi în alte multe situaţii, votul din Consiliu era o formalitate, căci deciziea de finanţare era luată încă de la finalul lunii deccembrie, şi pregătită de un anunţ în presa de obedienţă. Marius Stan a spus-o pe şleau la sfârşitul şedinţei: a dat firmei Louis Berger, care realizează studiul de fezabilitate a tunelului pe sub Dunăre, ordinul de începere a lucrărilor şi acestea sunt în grafic. A închiriat nişte barje, au făcut deja nişte studii geo pe cele două maluri, au identificat şapte posibile locaţii şi urmează să continue lucrarea cu studiile geo pe fundul Dunării, pentru o corelare de date. „Oamenii sunt în grafic, sunt mai mult decât OK, proiectul merge mai departe, în ciuda unora cărora le place să vorbească pe după uşi. Acesta e Galaţiul nostru”, jubilează fericit Marius Stan. Ce mama drakului, că doar oameni suntem cu bugetul fraierilor contribuabili!

Că treaba este o mare păcăleală, stau dovadă declaraţiile de rezervă

Prin care Marius Stan se îndoia că se poate face tunel la Galaţi. Carevasăzică, Marius Stan, alintat de cetăţenii din cartiere care nu-l mai vor încă o tură cu formula „inginer fotbalist de muzică uşoară” o făcea pe ezitantul de curând: admitea ceea ce experţii spuneau încă din 2013-2014, că tunelul nu se poate construi la Galaţi din cauza stratului de loess pe care se află oraşul. Cică dacă expertiza geo demonstrează că terenul de sub albia Dunării este tot loess, tunelul nu se va face şi rămânem cu studiul geo: „După terminarea studiului, urmează să facă tot ceea ce înseamnă studiul de trafic, proiectul tehnic dacă totul este în regulă. Sunt pe etape. Tot pe etape plătim şi noi. Dacă prima etapă nu ne convine, dacă este nefavorabilă, dacă studiul geo pe fundul Dunării spune că avem numai loess sau mai ştiu eu ce alt material care este impropriu pentru o construcţie atât de serioasă, putem să ne oprim şi rămânem cu un studiu pe care îl plătim. Trebuia făcut oricum un astfel de studiu pentru Galaţi, pentru Dunăre. Nu e nicio nenorocire”, a adăugat Stan. Eh, un fleac, 2,5 milioane de euro. Parandărătul rămâne sigur, desigur.

Silviu VASILACHE 5 - februarie - 2016

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Cinema City redeschi

Orice se poate schimba în această perioadă, de aceea bucuria ...

Inspectorii ANAF Ant

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, ...

Galaţiul este ocoli

Autostrada şi calea ferată lungă de peste 2000 de kilometri, ...