logoImpact EST nr. 876 - 23.06.2021

Încă de anul trecut arătam administraţiei publice locale a Galaţiului că studiul de fezabilitate pentru construirea tunelului de traversare a Dunării, cu costuri de nouă milioane de euro, înseamnă supraevaluare, presupunând asigurarea unui parandarăt de succes, care ar putea merge până la 30-40% din valoare. Tot cu prilejul de atunci, acuzam că tunelul nu va fi realizat niciodată, miza fiind una personală, nicidecum una pentru comunitatea regională. Şi ea nu putea veni decât din acest aşa-zis studiu de fezabilitate care, fie şi luat moca de pe internet, ne va lăsa cu gurile căscate la vederea minunii futuriste. Iar motivul nerealizării investiţiei este strict legat de bani, atâta timp cât nu vor fi atrase surse nerambursabile de la Uniunea Europeană, de la bugetul central şi din ţări precum Norvegia, Islanda şi Lihtenstain. Ni se va motiva că ei au avut idei, bunăvoinţă, iată, au şi prevăzut în buget suma de 12,4 milioane de euro cu tot cu TVA, dar nu s-au găsit finanţări externe şi interne, nici chinezi, or japonezi, sau,  mai mult şi mai probabil, brăilenii au obţinut finanţare (pentru fezabilitate şi pentru proiecte şi studii) şi s-a început podul Brăila-Tulcea, cu cele două viaducte necesare legăturii cu podul … etc…etc. Între timp, cele 12,4 milioane de euro se vor fi cheltuit pentru această viitoare investiţie, doar mimată şi niciodată cu intenţia de a fi realizată, parandarătul, împăţirea prăzii fiind singurele chestiuni care contează.

Gelu CIORICI 5 - februarie - 2014

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Încă o ultimă or

Din Galaţi, oraşul cu cea mai multă apă, pentru profit ...

Ultima oră: Ploi to

Formarea ciclonului din Marea Neagră a fost filmată din satelit. ...

Susanul lui Rodeanu

Avem o ştire de... penultima oră, doamnelor şi domnilor! Ea ...

Ghetoul de la Viaduc

Documentarea care stă la baza acestui reportaj a fost realizată ...