logoImpact EST nr. 843 - 20.10.2020

Recent, primarul Noului Galaţi a declarat că, de la sfârşitul acestui an, nu va mai prelungi contractele celor 6.500 de garaje existente/înregistrate în oraş. Prin aceasta, Marius Stan promite o ardere a etapelor, apărând astfel posibilitatea „să le demolăm chiar pe toate, urmând ca proiectele să le facem ulterior”. Pe de altă parte, garaje şi alte construcţii provizorii au fost deja demolate în oraş, iar ceia ce a fost clădit în locul lor poate da o idee despre utilitatea pe care Primăria o va găsi numeroaselor spaţii eliberate în plin oraş.

 

Autoturisme second-hand de vânzare

Între terenul pe care se afla fabrica de îmbuteliere Coca-Cola, actualmente găzduind magazinul Dedeman, şi blocurile din Micro 17, până după alegerile locale din iunie 2012 au existat două baterii de garaje şi o grădină de legume.

În prezent, parcelele respective sunt ocupate de un parc auto în care sunt expuse maşini second-hand importate, şi un depozit de anvelope rulate care oferă şi servicii de vulcanizare, montaj şi echilibrare roţi.

Iată, aşadar, câteva din posibilităţile de utilizare a spaţiilor obţinute după demolarea garajelor sau a altor construcţii provizorii de pe domeniul public. Negreşit, noile spaţii, rezultate în urma demolării celor 6.500 de garaje din oraş, vor aduce diverse servicii de întreţinere auto sau alimentaţie publică mai aproape de consumatorul final, cetăţeanul alegător. Asta numai dacă nu se vor găsi pretendenţi la retrocedarea acestor terenuri, în cazul în care au avut proprietari privaţi înainte de instaurarea regimului comunist… Mai ales că, acum, eliberate de garaje şi obligaţiile Primăriei către chiriaşi, identificarea, măsurarea şi retrocedarea lor se poate face fără sincope.

 

Afacerile cu roţi se rostogolesc pe spaţii verzi

În iulie 2012, la scurt timp după alegerile locale care au poziţionat fostul preşedinte al Oţelului în scaunul de primar, o parte din spaţiul verde de la intersecţia străzii Mihail Kogălniceanu cu bulevardul George Coşbuc a fost îngrădit şi betonat. Ulterior, aici a fost deschis un depozit de cauciucuri second-hand cu servicii de vulcanizare incluse.

Tot la scurt timp după alegerile din 2012, până atunci cel mai dezvoltat astfel de depozit de pneuri uzate, cel de la instersecţia străzii Tecuci cu bulevardul George Coşbuc, a devenit aparent neîncăpător. Mai precis, se pare că patronii acestuia şi-au extins domeniul de activitate intrând şi pe piaţa importurilor de autoturisme rulate. Astfel, ei au trebuit să sacrifice o parte din spaţiul afectat  depozitului de cauciucuri pentru a face loc unui showroom… în aer liber, un parc auto în care să poată fi admirate exponatele pe patru roţi.

Terase demolate dar cu etaje adăugate

În cartierul Aeroport, la intersecţia străzii Henri Coandă cu bulevardul Traian Vuia, se află vestitul restaurant supranumit „Prinţ şi cerşetor”. Chiar la intrarea în acesta, încă din primii ani de după 1990, a fost improvizată o terasă berărie. Foarte cunoscută în zonă, aceasta era supranumită „Puturosul”, beneficiind atât de vecinătatea unei ghene de gunoi ce deserveşte trei blocuri, puzderia de buticuri din zonă, restaurantul şi încă un bar din vecinătatea acestuia, dar şi de pe urma faptului că nu deţinea vreo toaletă.

La scurt timp după alegerile din 2012, terasa a făcut implozie în fundaţia unei clădiri cu două nivele, cu ziduri de cărămidă şi structură de beton.

Made in Galati adică Mihai Angheluţă 20 - iunie - 2014

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Cinema City redeschi

Orice se poate schimba în această perioadă, de aceea bucuria ...

Inspectorii ANAF Ant

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, ...

Galaţiul este ocoli

Autostrada şi calea ferată lungă de peste 2000 de kilometri, ...