logoImpact EST nr. 845 - 30.10.2020

maxi taxi 495656Peste o sută de persoane, în majoritate şoferi de maxi-taxi, alături de care se află angajatorii lor, cei opt operatori privaţi din transportul public local de persoane, stau pe lângă gardurile Primăriei Stan. Stan stă la concediu de odihnă, că e stresat. Şoferii de pe microbuze zic că este un protest spontan pentru că mai sunt doar câteva zile până când le expiră contractele, iar din partea municipalităţii canci răspuns legat de viitorul lor. Mai mult, spun că se simt păcăliţi. În cele două întâlniri pe care le-au avut până acum operatorii privaţi cu primarul Marius Stan li s-au dat  speranţe că vor merge pe şest mai departe încă doi ani. Doi ani de amortizare suplimentară a caşcarabetelor sau dubelor de călători- cum vrea fiecare să le spună. Nasol este că Cosca se pricepe la diversiuni de tip „arde-i la Viaţa liberă”! Şi i-a ars: uite-aşa, nu există căi legale pentru prelungirea contractelor microbuziştilor.

Operatorii de transport spun că nu vor pleca din Primărie

Până când autorităţile nu vor sta de vorbă cu ei şi nu le vor comunica o decizie privind soarta lor şi a celor peste 500 de angajaţi din transportul local cu maxi-taxi. Mda! Mofturi. Responsabili de circulaţia corectă a călătorului comunitar, cei de la Transurb plusează decisiv pentru instituirea monopolului pe transportul urban de călători-pe străzile oraşului circulă cu 31 de mijloace de transport mai multe decât în mod obişnuit, conform graficului stabilit de autorităţi. Pe traseul 102 au fost introduse opt autobuze în plus, pe traseul 105 – trei, pe ruta 104 – încă două, iar traseul 39 a fost suplimentat cu şase tramvaie. Pe restul traseelor circulă câte unul sau două autobuze în plus. Aleşii au plusat şi ei-au exersat tehnicile mucles în cumpărarea de noi autobuze SH din Olanda. Uraaa! Avem alte 20 de autobuze cumpărate cu 1. 642. 000 de lei din fondul de rezervă al bugetului local. Şi uite aşa vine ziua victoriei-9 mai-când –vorba lui Cosca cel vicePrimar – operatorii privaţi nu vor mai avea prelungire de contract, iar Transurb va face monopol de voie. Că aşa spune studiul de oportunitate şi Strategia de transport Tehnopol. Iar operatorii privaţi fac grevă spontană dar şi şomaj de voie pentru cam 500 de oameni.

Restul sunt culise de bandiţi comunitari în oraş, care se fac că lucrează pentru interesul public.

A fost mai întâi Strategia

Votată la CL. 125 de pagini cu trasee principale, pentru Transurb şi reducere de capacităţi şi trasee secundare pentru privaţi. În ianuarie trebuia să aibă loc licitaţia de trasee. A avut loc însă licitaţia de interese. În decembrie, hopa! noi HCL-uri. Noi structuri de trasee, altă strategie, varianta a treia. Fac nişte trasee şi delegă gestiunea către Transurb. Simplu, nu? Ca să-i ia dracu pe operatorii privaţi, neloialii dracului. Operatorii privaţi sunt scoşi 100% de pe trasee. Era momentul instituirii monopolului Transurb. În ianuarie, consultări de culise operatori evazionişti-Primar teribilist. E piaţă, oameni suntem, hai să ne vedem în martie…În martie, operatorii au cerut predictibilitate-vor să ştie cu 45 de zile înainte ce fac cu cel puţin 500 de omeni, plus alţii din service, peco, piese… S-a zis că situaţia e sub control, va fi prelungire etc. Şi în loc de prelungire a fost şedinţă de îndată de şest public de găşti de partide.

S-a stabilit-scoatem 16 miliarde, băgăm 20 de autobuze de Olanda folosite şi tragem şi ceva parandărături cu dilerii de SH-uri noi nouţe!

Intră pe post de michiduţă vicele Cosca şi zice la ziar: „Marş de-aci, bă bulangiilor! Hai, căutaţi-mă p-afară!” Au scris transportatorii privaţi cruciş şi curmeziş, au insistat, canci dialog. Cică nu-i lasă Curtea de Conturi pe ăia din Primărie să facă contract cu privaţii. Da, orişicât, ca să fie şi ceva tragere de timp (c-aşa-i în fotbalul de administraţie) s-a dat la studiu documentaţia, la domn profesor Togan, poate îi iese lui de-o prelungire. Se ştie, lui Togan nu-i mai iese de mult timp mai nimic, dar gestul contează. Vorba vine…În rest, trăiască monopolul! Ce rămâne?? Suspendarea HCL-urilor de delegare a gestiunii, prin ordonanţă preşedinţială, şi încă o foşgăială debilă ce introduce pe piaţă încă 500 de şomeri, pe lângă cei 400 de la Apaterm şi alţi 500 de la CET. Piaţa muncii, în Noul Galaţi, cu Stan Primar, duduie.

Silviu VASILACHE 1 - mai - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

PSD va impune vicepr

Vă informăm că luni, 2 noiembrie 2020, cu începere de ...

Info - reciclare ECO

Primăria municipiului Galați anunță că săptămâna viitoare va da startul ...

Directoareasa DSP Ga

Medicul Liliana Moise a fost repusă, în luna iulie, 2020, ...