logoImpact EST nr. 840 - 01.10.2020

Cazul dispariţiei unei cantităţi impresionante de motorină din tancurile navei BRAZI, aparţinând RA AFDJ Galaţi şi a morţii suspecte a comandantului acestei nave, a făcut obiectul unei serii de articole de presă publicate în săptămânalul Impact-est.

Pentru corecta informare a opiniei publice, vă rugăm să ne transmiteţi în scris, pe adresa înscrisă în antet şi pe e-mail geluce@yahoo.com, în conformitate cu Legea 544/2001, privind accesul la informaţiile de interes public, următoarele date menite să-i lămurească atât pe cei implicaţi şi cercetaţi, cât şi organele abilitate ale statului, dar şi cititorii:

–         a fost respectată procedura de citare a persoanelor cercetate la sediul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi?

–         cele 120 de tone de motorină lipsă au fost date cu împrumut, în urma unui ordin verbal dat de către unul dintre directorii RA AFDJ Galaţi, comandantului Pavel Motoc, sau au fost furate?

–         care a fost evaluarea iniţială a pagubei, calculată de specialiştii AFDJ şi care este paguba reală?

–         există suspiciuni că vecinătăţile tancului Brazi au legătură cu dispariţia celor 120 de tone de motorină. Ce au descoperit anchetatorii în acest caz?

–         când a fost făcut ultimul stoc de motorină (în ce dată) şi când a fost descoperită lipsa de 120 de tone de motorină?

–         cine era gestionarul mărfii?, comandantul sau altă persoană?

–         cum s-au încheiat cercetările privind moartea prin înec a comandantului Pavel Motoc?

Alăturat vă remitem un articol apărut în Impact-est nr. 509 din 28 septembrie 2013 şi un comentariu postat pe ediţia on line a ziarului.

Vă mulţumim pentru solicitudine şi sperăm într-o colaborare reciproc avantajoasă, întru slujirea interesului public.

 

                                                                            

Redactor şef

Gelu CIORICI

25. 02. 2014

Răspunsul SRPT Galaţi

 

Urmare a solicitării dumneavoastră nr. 14 din 25.02.3014, vă comunicăm faptul că la această unitate de poliţie se află în lucru dosarul penal cu nr. 7246/P/2013 înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi, privind lipsa cantităţii de 123.301,70 kg, motorină din gestiunea navei tanc „Brazi” aparţinând A.F.D.J. Galaţi, constatată la data de 28.08.2013 de către o comisie mixtă formată din poliţişti ai S.R.P.T. Galaţi şi specialişti ai A.F.D.J. Galaţi, în care la data de 03.09.2013 s-a confirmat începerea urmăririi penale „IN REM” pentru infracţiunea de gestiune frauduloasă.

 

De asemenea vă mai putem informa următoarele:

 

–         activitatea de strângere şi administrare de probe în această cauză penală se desfăşoară de către organele de cercetare ale poliţiei judiciare din cadrul S.R.P.T. Galaţi, sub supravegherea şi coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Galaţi, potrivit dispoziţiilor şi procedurilor prevăzute de lege, în scopul aflării adevărului cu privire la lipsa constatată (ceea ce include şi instituţia citării părţilor în procesul penal);

–         până în acest moment, din analiza şi administrarea probatoriului rezultă faptul că gestionar al tuturor cantităţilor de carburanţi şi lubrifianţi depozitaţi la bordul navei tanc Brazi era însuşi comandantul acesteia, şi nu altă persoană, iar lipsa cantităţii de aproximativ 123 to. motorină în valoare de 1.037.027,84 lei nu a fost creată ca urmare a vreunui împrumut către alte instituţii sau persoane juridice/fizice;

–         valoarea iniţială a prejudiciului a fost stabilită de către A.F.D.J. R.A. Galaţi în sumă de 897.488,40 lei. Ulterior, conducerea regiei, în urma unei recalculări, ne-a comunicat prejudiciul cert în suma de 1.037.027,84 lei, reprezentând contravaloarea cantităţii de 123.301,70 kg;

–         se efectuează cercetări şi în legătură cu anumite date despre obiectivele din vecinătatea tancului Brazi, la finalizarea cărora vă vom comunica de urmare, respectiv vă vom informa şi despre efectuarea stocurilor periodice.

Totodată vă comunicăm că cercetările privind dispariţia în împrejurări necunoscute şi posibila cauză de deces a căpitanului fluvial MOTOC PAVEL au fost soluţionate în temeiul legii, cu propunerea de neîncepere a urmăririi penale, dosarul fiind înaintat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi, din cercetările efectuate de organele de cercetare penală şi reprezentanţii I.T.M. Galaţi s-a stabilit că decesul acestuia constituie accident de muncă.

Întrucât activitatea de administrare a probatoriului în această cauză penală este încă în curs de desfăşurare, pentru orice alte date şi informaţii vă puteţi adresa Parchetului de pe lângă Judecătoria Galaţi.

Cu stimă,

Şeful Secţie

Comisar şef de poliţie

Hahui Petrică

09. 03. 2014

R.I. 21 - martie - 2014

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...