http://impact-est.ro/wp-content/uploads/anunt-nou.jpg
logoImpact EST anul XXIII – 2024, nr. 978 - 19.04.2024

N-a fost grevă spontană premeditată la Transurb degeaba. A fost o bună ocazie să constatăm că din corpul încă sănătos al Societăţii publice de transport muşcă multe animale de pradă. Prădători bine exersaţi, cu instinctul sfâşiatului imprimat în gene fac roată, pentru a prinde fiecare o halcă primordială sau măcar o ciosvârtă preferată. Nu sunt şanse să fie îndepărtate optim cu ciomagul de un paznic , de urletele unui baci devotat, de hotărârea unui city manager sau măcar de remuşcarile unor consilieri de bun simţ. Cât despre marele ales numit Primar , acesta incearcă să rezolve problemele cu ajustarea transportului public pe coordonatele transportului eficient, rapid, silenţios, nepoluant şi ieftin şi mai ales, neevazionist, dar consilierii locali cu interese pe faţă în transportul privat ii cam pun beţe în roate. Pe această atmosferă roşie sângeroasă, înroşită evident de hemoragiile bugetare abundente , să dăm cu ceva talc, cu ceva prafuri anticiordeală şi eventual cu nişte dezinfectant ziaristic. Cine ştie, poate se mai risipesc răpitorii aflaţi déjà cu colţii încleştaţi pe jugulara Transurb.

 

Câinele are patru picioare şi liderul de sindicat are sânge roşu

Pare banal, dar e extraordinar. Pentru cine cunoaşte, înţelege cât de importantă este această realitate pentru mersul de undeva către oriunde vrea partidul. Pentru că în ultimă instanţă, şi mersul autobuzelor şi tramvaielor pe şine este o chestie de linie de partid. A reieşit cu mare claritate că la Transurb se face management pentru şoferi, girat pe filieră PSD de liderul de sindicat Dumitru Lungu, care nu se ruşinează să afirme că are sânge roşu. E absolut normal, mai ales că tot roşu şi cu sânge roşu PSD este şi şeful lui pe linie sindicală, incomparabilul şi interminabilul mahăr capo di tuti capi Hristache Bogatu. Carevasăzică, Dumitru Lungu, lider al sindicatului şoferilor de la Transurb, dă dimineaţa foi de parcurs, trasee bune pentru cei care îi asigură taxa de protecţie sau trasee proaste pentru cei care nu asigură contribuţia măcar cât pentru o cărămidă la baza vilei lui de la Tuluceşti, turnusuri şi alte indicaţii pentru şoferii care „fac”Combinatul- ca şef de atelier şi după amiaza, într-o deplină incompatibilitate(morală, desigur) îi ia pe şoferi la prelucrat sindical, îi mobilizează la luptă, le ordonă să se aşeze la coadă la motorină şi face aplicaţii de întors spatele directorilor, din unghi administrativ, desigur (pentru situaţia în care directorii au tupeul să vină la Autobază când şeful suprem declară că e timpul pentru o grevă spontană ilegală). Dar astea sunt maniere şi metode exprimate şi experimentate şi de lider maximo Hristache Bogatu, care rămâne imperturbabil la toate cele trei picioare ale mesei dialogului social-este patron de firmă de microbuze, este preş la Sindicatul Şoferilor(mai ales a şoferilor privaţi) şi este şi consilier local. Şi pentru a semnala că se sacrifică pentru cauză-pentru dezvoltarea societăţii publice Transurb, ca reprezentant al acţionarului unic Consiliul Local(canci!)- a cerut şi a primit girul CL pentru a-şi face şi o autogară. Iar de curând, calcă un merţan alb pe drumul Autobazei, cică ca să apere pălmaşii cotizanţi la salariul lui de lider cu steagul alb. Vorba vine, căci de fapt el bagă suli în coasta directorilor Transurb, pentru a păstra statutul de mână forte al protejatul lui, Mitică Lungu. Pe aceste considerente şi precedente, ce şi-a spus Dumitru Lungu? Cum tot rezistă incompatibilităţile lui Hristache de 10-15 ani, de ce să nu mergă şi ale lui, de 25-30 ani? Şi au tot mers, şi la grevele spontane din 2010, din 2012, din 2014 şi parcă ar mai fi nevoie de tras încă o tură, până nu vine timpul de ieşit la pensie (şi ar cam fi timpul!)

Să trăiţi domn şef, vă sărbătorim cu o grevă de adio?

Eventual, după scenariul din martie, anul acesta. Atunci, domn lider, în loc să fie şef de atelier şi să îndemne şoferii să plece pe trasee, avea directivă de la partid să strige „Jos Genica!” Tot de la partid ştim că Mitică Lungu ştia de grevă cu cinci zile înainte, ca şi cei de la ştirile de senzaţional DD. Ori, diagramele au devent aplicabile abia în 29 martie. Ei, fleacuri, ca şi alea cu bugetul redus cu 5% la combustibil şi salariaţi(reduceri de salariaţi, nu de salarii), de care domn Mitică ştia de multă vreme, dar a stat cu arma sindicală încărcată şi cu cea de şef de atelier la picior. Aici ar fi de notat şi chestia cu metodele de lucru sindical, cu „cotizaţia ” de ieşire pe traseu, de 50 de lei săptămânal de şofer către şef, sau cu dijma de motorină. Pentru că cei care plătesc nu au curajul unor declaraţii scrise, cu nume şi prenume(cine dracu să rişte să declare, când vede cum e cu teroarea), trecem către incompatibilitatea dintre funcţia de şef de atelier al sindicalistului Lungu şi pregătirea lui profesională. Ani în şir, a sta pe funţie cu pregătirea de tehnician, a fost o chestie de învoială între Mitici-Mitică Lungu şi Moş Mitică Primar Nicolae. Vasăzică, Dumitru Lungu mai are un an până la pensie, dar prosperă oricum, chiar dacă nici măcar nu a fost în regulă cu pregătirea pentru funcţia pe care o avea. Cine spune asta? Directorul Costică Graur, care este din întâmplare chiar rudă cu Mitică Lungu. Punem bipuri peste ce spune Mitică despre Costică, dar rămânem la esenţe. Soţiile lor sunt verişoare.

Dar, funcţia e pe bani şi pe calificare, care la Mitică Lungu nu exista

Păi, cum naiba să fii din 84 tehnician principal şi şef de atelier, fără să fii cu spate de partid? Zice Dumitru Lungu: „S-au schimbat 34 de oameni pe aici, eu nu! Mi-am făcut datoria. Când a venit Graur aici, l-a pus pe altul la cale să mai facă un sindicat. Foarte bine! Preda, care era vice la mine a făcut sindicatul vatmanilor. Ne-am despărţit, dar doar eu am rămas cu reprezentativitatea, doar eu merg la negocieri. Când a venit acest Graur, care este…, a băgat zâzanie.”

„ Stai aşa, că îi găsim lui Lungu ceva-nu are studii superioare!”

„Păi, la 58 de ani, eu am făcut facultate. Am pregătire de economist. Acum am 64 de ani şi am făcut-o la ambiţie, să le arăt că pot. Că voiau să pierd postul. Nicolae a hotărât(via Hristache Bogatu?): „Până la absolvirea facultăţii, Lungu rămâne pe post!” Şi am rămas. Le-am dus diploma cu nota nouă, am făcut-o la ambiţie, că mie nu-mi trebuie!” Buun, diploma se spune că a dus-o pe cârca unui oarecare Streşină (mare vice la sindicat), care ii cam ţinea locul la examene, dar cum rămâne cu salarizarea pentru perioada în care nu avea pregătire pentru funcţie? Bre, domn consilier local Hristache Bogatu din comisia servcii publice (culmea, omul potrivit la locul potrivit??), te doare pe mata cumva în cot de treaba asta? Sau rămâne ca şi cu plata celor 50 000 de lei pagube la greva spontană declarată ilegală? Aşteptăm un răspuns, evident înainte de terminarea mandatului. Curată iluzie, căci mandatul PSD nu se termină niciodată pe timpii execuţiei bugetului. E mulţi bani şi este încă mult de jefuit.

Constatarea ediţiei semnată Mitică Lungu: Transurb câştigă când stă!

Pe final, să inaugurăm şi colţul cu naivităţi(debilităţi?) de ziarist kamikaze. Naivitatea 1. Deşi Dumitru Lungu are salariu bunicel(după declaraţiile lui directe, nu de avere) ia în mână 28 de milioane, dar parcă tot nu e deajuns ca să facă rapid o ditamai vilă pentru fiul Lungu la Tuluceşti. Dacă punem la socoteală ce zice că primeşte fiul de la ARR (34 de milioane? aşa bine se câştigă la ARR?) chiar dacă nu e director, putem, prin reducere la absurd, să admitem că au fost bani şi cinstiţi, dar nu destui pentru a ridica o vilă nu tocmai modestă. Dăm poză, judecaţi şi dv. Naivitatea 2. Dacă a fost protest după ce CL a hotărât economii drastice la Transurb, cum rămâne cu mărirea numărului de autobuze, sâmbăta şi duminica, de la 30 la 46? Nu a fost vorba de reducerea cheltuielilor? Nu e alerta la biroul gânditorilor din Primărie care se îndeletnicesc cu „manageriala”? Căci iată ce se ştie la instituţia Dumitru Lugu(când şef de atelier, când lider de grevă spontană): „Faţă de 29 03 2014, când erau 30 de autobuze, acum sunt duminica 46 de autobuze”. Asta înseamnă că obiectivul urmărit de Primărie, de reducere a cheltuielilor a fost ratat? Da de unde! „Se redusese programul pentru 66 de oameni în două zile. Acum e bine. Noi câştigăm când stăm! Şase tone de motorină pe zi ori preţul de şase lei iese 36. 360 de milioane consumăm pe zi şi aducem din traseu 220-230 milioane. Hai, maxim 250 de milioane. Şoferii sunt mulţumiţi, se duc la treabă şi sâmbăta şi duminica, populaţia este şi ea mulţumită, şoferii nu mai sunt înjuraţi…” Reducerea cheltuielilor? „Se poate face, dacă ai omul potrivit la locul potrivit”(logic, cine e mai potrivit şi mai potrivit la locul potrivit decât potriviciosul Mitică Lungu, nu?) Şi mai logic! Datorită grevei spontane, se fac disponibilizari iar după organigrama nouă, se ajunge la 649 de salariaţi din 702. Dispar 53 de salariaţi. Pleacă alde TESA, oameni de la întreţinere, impiegaţi, casieri, secretare, agenţi de pază. „Dna Totolici m-a scos pe mine din birou, ca să nu mai am contact cu oamenii. Alt lider de sindicat, care era şef de coloană, l-a luat de acolo, de la exploatare, şi l-a adus maistru, la atelierul mecanic. L-a adus în locul meu pe directorul exploatării, Graur, şi vine şi dna director, să ţină audienţe. Deci, şeful de atelier nu mai are birou la faţă, e în spate. Să nu credeţi că e uşor, nu mai pot prelua reclamaţiile oamenilor…

„Nu e în regulă măgăria asta!”

Rămânem cu grave dileme din nou: săracu domn Mitică, nu mai preia reclamaţiile supuşilor, dar din ce calificare? Din cea de agitator sindical sau din cea de şef cu diplomă inutilă? Să fie supărat din cauză că oamenii nu mai au pic de respect pentru jupân maximus? Să fie din cauză de reciprocitate? (adică dacă tu pleci în concediu de odihnă, nici eu nu mai vâr mâna în buzunar după taxă). Mda! Sau să fie penultima preluare? Cea a ultimei chete înainte de pensionare? Ba, tare ne bate gândul că taxa de protecţie şi grevele la comandă executate de hopa miticii de autobază de sindicat sunt pe placul jupânilor miticilor din transportul cu trenuleţe de microbuze.Hai la muncă să muncim, dă Doamne să moară Transurb!

Silviu VASILACHE 13 - iunie - 2014

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Europarlamentarii ro

Pe 10 aprilie s-a votat in PE legea legată de ...

CJG - Fotea dă vapo

Da, mă, dacă nu poți „inagaura” hobanate și miniautostrăzi gen ...

Artă cu sânge proa

Un album fotografic care documenteaza vernisajul unei expozitii de arta ...

STOP MIZERIEI MORALE

Așa nu se poate merge mai departe. Ar fi împotriva ...

JOC ȘI CULOARE, SĂ

„Să iei hotărâri e ceva ce seamănă cu sportul: ai ...