logoImpact EST nr. 787 - 15.09.2019

http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner.jpg

Ştiţi care este deviza sub care se toacă banii europeni în Galaţi de către funcţionarii de resort din Primărie? Nu poţi face omletă fără să spargi ouă. Nu e prea clar dacă ouăle din bucătăria cu fonduri europene şi municipale de pe străzile Oţelarilor, Frunzei şi Gheorghe Asachi sunt locatarii, dar omleta este clar că e ceea ce au gândit proiectanţii lucrării de modernizare a liniei de tramvai. Modernizarea se dovedeşte un fel de coşmar pentru cetăţenii care au casele la str Frunzei. Ajunsă la jumătate, modernizarea înseamnă trotuare mult prea înalte faţă de nivelul porţilor, căi de acces absurde, cu diferenţe enorme de nivel, canalizări care deversează în curţile oamenilor. Cu foarte multe erori de proiectare şi cu un beneficiar-Primăria Galaţi-foarte îngăduitor cu risipa de bani, lucrarea de modernizare este de fapt o lucrare de distrugere a nervilor locatarilor. Se conturează o altă vorbă de şoc şi groază care defineşte stilul în care se fac că lucrează muncitorii de la Tancrad: cu sluta în vatră, casa ajunge să aibă uşa prin pod şi cu ferestrele pe sub pat.

Administraţia actuală a Primăriei pare interesată de starea lucrărilor şi de neconcordanţele de proiectare. Primarul Marius Stan a făcut o vizită de lucru fulger pe şantierele de pe străzile Oţelarilor, Frunzei şi Anghel Saligny. Ce au văzut cetăţenii de pe str Frunzei, a văzut şi Primarul şi le-a dat dreptate: sunt multe erori de proiectare, lipsesc preocupările de coordonare a lucrărilor, stratul de asfalt este prea subţire. Canalizarea este peste cablul de fibră optică, nu au fost prevăzute rampe de acces, casele au crăpat din cauza tasării neuniforme a terenului, înclinările trotuarului sunt spre pereţii caselor, nu sunt prevăzute refugii pentru tramvai, piste de biciclete nu au fost cerute prin proiect, zona de circulaţie este prea îngustă şi extrem de periculoasă pentru cazurile de staţionare. Ce mai, prevedem că imediat ce Tancradul nostru de toate zilele va termina lucrarea, meşterii tancrazi vor borteli meseriaş longitudinal şi transversal. Ce va fi în situaţia în care se va proceda la deszăpezire, cetăţenii nici nu vor să se gândească. Au găsit însă o denumire străzii- va fi Drumul Babilonului sau strada Iadului. Privind refacerea str Frunzei în termenii de poveste românească, cu o administraţie ce are reflexe proverbiale, şi un  constructor care face ce costă cât mai puţin, iese concluzia scurtă pentru evoluţia derizorie a încă unui proiect, european în esenţă, dar românesc în detalii: faci omletă într-o casă cu uşa prin pod şi cu ferestrele pe sub pat, dar dacă forţezi bunul simţ, explodează iarăşi  culmea prostiei- să faci pe prostul şi să rămâi aşa!

Silviu VASILACHE 12 - octombrie - 2012

2 Responses so far.

  1. Stefan Badita spune:

    sa vada primarul stan cum aproape toti stalpii de la electrica sunt in curtile alora de stau pe frunzei….. au mutat gardul abuziv si au ocupat trotuarele … si la ce mama naibii este criticata aceasta lucrare??? bine ca se face si ca vom circula si noi cu tramvaie moderne in viitor… (acum sper sa avem tramvaie nou-noute) …. este proiectul din vechea administratie condusa de nicusor ciumacenco. va place sa criticati un proiect benefic pentru oras?

  2. Marius spune:

    La București încă există refugii de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție.Ne punem zilnic viețile în pericol pe ele.Un coșmar care parcă nu se mai termină.Pe Bulevardul Ion Mihalache de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu deși s-a lucrat la linia comună 24 42 45 46 refugiul în cauză a rămas același în loc să fie înlocuit cu un refugiu mai lat prevăzut cu gard de protecție.

Lasa un raspuns


E. Ciorici s-a înv

După vreo trei-patru rocade cu Silviu Pripoaie, tizul meu, Eugen ...

Șeful Poliției, Do

Chiar că nu mai ştim cine pe cine şi cine ...

Inculpatul vameş Bu

Parcă scriem pe garduri, pe ziduri, ca pe insula vremelnică ...

10 septembrie 2019 -

Sursa foto: Arhiva Bibliotecii „V.A. Urechia”