logoImpact EST nr. 860 - 27.02.2021

Furtună pe creiere imbecile

 

Nu este prima oară când autorităţile apatice din Galaţi sunt somate să simplifice traficul pe şoselele pline de haos din jurul Galaţilor. Sigur, somaţie este un fel de a spune, căci nimeni nu recepţionează semnalele cetăţenilor care au de suferit din cauza unor probe evidente de imbecilitate administrativă. Ultimele două vin cam din aceeaşi zonă, de la intrarea în Galaţi dinspre Tecuci. A fost anul trecut un prim semnal către presă, ca intersecţia criminală de lângă intrarea în Şendreni să se transforme în insula de giraţie. Nimic mai simplu, absolut necesar, deoarece la intersecţia în triunghi cu situaţii extreme de periculoase şi semnalizări imbecile, au avut loc repetate accidente cu morţi şi răniţi. Nu s-a schimbat nimic, intersecţia rămâne la fel. În treacăt fie spus, un triunghi la fel de imbecil se află în mijlocul oraşului, în faţa Liceului Sf. Maria, la intersecţia str. Constructorilor cu str. Crizantemelor, şi rămâne neschimbată, deşi insula de giraţie a fost propusă la construcţia magazinului Penny, pe cheltuiala marketului. Tot în treacăt, un triunghi similar şi la fel de imbecil se află la Barieră, în faţa Spitalului de Infecţioase şi complică inutil circulaţia în zonă. Acum, vine din nou un grup de iniţiativă, care cere remodelarea circulaţiei într-un alt punct fierbinte a Galaţilor, din extremitatea spre Tecuci. Este vorba de sensul giratoriu de la intersecţia str. Brăilei cu Şoseaua de centură şi str. Dunărea. Mihai Popa, şeful Asociaţiei Baza de Afaceri şi Servicii – BAS.ro, o asociaţie „cu peste 100 meşteri şi specialişti din diverse domenii” scrie o scrisoare către Primărie, Consiliul Judeţului, Prefectură, CNADR şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Galaţi, şi cere măsuri menite să fluidizeze traficul rutier de la intrarea în oraş, dinspre Tecuci.

În esenţă, se propune ca TIR-urile şi marile autovehicule să nu mai fie obligate să intre în sensul giratoriu, pentru a merge apoi, pe Drumul de Centură. O altă propunere se referă la reglementarea limitelor de viteză absolut aiuritoare care se află pe drumul de intrare în oraş, dinspre Nalba, limite care de multe ori induc în eroare şoferii. „Această intersecţie este intrarea cea mai aglomerată a Galaţiului, având în vedere că aici se suprapun 2 drumuri europene şi unul naţional şi anume: – E87 care începe la Odesa (Ucraina) trece prin Galaţi, Constanţa, Varna (Bulgaria) şi se încheie în  Antalia (Turcia);  E583 care începe în Poltava (Ucraina) trece prin Chişinău, Galaţi şi se termină la Slobozia; DN2B Buzău –Galaţi. Nefiind rute alternative, intersecţia nu poate fi ocolită de participanţii la trafic de pe cele 3 drumuri importante. Aspectul nefuncţional şi dezolant al acestei intersecţii face să fie unul din punctele critice ale traficului din Galaţi. Intrarea în Galaţi dinspre Barboşi este mult îngreunată la sensul giratoriu actual. Pentru fluidizarea traficului propunem ca drumul cu sens unic de lângă benzinărie să aibă sens dublu, iar vehiculele care vin dinspre Barboşi şi intenţionează să între pe Drumul de centură, să nu mai ajungă la sensul giratoriu. Aceste modificări ar aduce următoarele îmbunătăţiri: s-ar micşora timpul în care vehiculele care vin dinspre Barboşi şi intră pe Drumul de Centură cu efecte asupra consumului de combustibil, a uzurii vehiculelor şi a poluării, ţinând cont că această porţiune este în pantă şi atunci când se fac cozi trebuiesc multe porniri în pantă; vehiculele care parcurg drumul nou deschis vor avea o traiectorie care nu se mai intersectează cu cele care vin din oraş pe Bulevardul Brăilei şi fac la stânga pe Bulevardul Dunărea, crescând în acest fel siguranţa în trafic; camioanele ar evita curba “in scurt” din sensul giratoriu, unde apare o uzură accentuată a asfaltului şi a cauciucurilor”, se arată în scrisoarea deschisă.

Tipic pentru haosul bine întreţinut din Galaţi, sunt semnalate şi aberaţiile de limită de viteză: 70 km/h pe un sens, 40-50 km/h pe celălalt sens!„De la sensul giratoriu până la service-ul Nalba, viteza permisă este de 70 km/h, însă în sensul invers, de la Nalbă spre sensul giratoriu, nu mai este nici un indicator, implicit fiind 50 km/h, deşi ultimul indicator, cel din dreptul benzii transportoare de minereu, este de 40km/h. Aşadar, de la Nalbă spre sensul giratoriu, unii şoferi sunt tentaţi să meargă cu 70km/h, iar alţii mai prudenţi merg cu 40km/h, creându-se în trafic nenumărate situaţii contradictorii. Vă rugăm să instalaţi indicatoare privind viteza maximă legală şi pe această porţiune de drum, de la Nalbă până la sensul giratoriu.La urmă, dar nu ultimele ca importanţă, amenajările din zonă lasă mult de dorit. Gropile, stâlpii şi cioturile de stâlpi de pe bandă de lângă zona carosabilă, pe lângă pericolele create, dau un aspect neprietenos. Trotuarele sunt degradate sau inexistente; spaţiile verzi sunt îngrijite disproporţionat: în unele locuri s-au plantat în 2015 mai multe rânduri de flori de sezon, iar în cele mai multe zone nu s-a plantat nici măcar un copac sau un arbust; de lângă benzinăria Rompetrol pleacă microbuzele spre Tecuci, călătorii fiind nevoiţi să aştepte în staţie în condiţii total necivilizate; dacă la aceste aspecte adăugăm prezenţa cvasipermanentă în zonă a mai multor persoane din lumea interlopă, tabloul este complet. Vă rugăm să luaţi măsurile care ţin de competenţele dumneavoastră pentru a face intrarea în oraş mai funcţională, mai sigură şi mai frumoasă”. Se cere adăugată încă o idee furtunii pe creiere imbecilizate de la Galaţi: nu e mai simplu să se mărească raza de giraţie a insulei, cam la triplu, fără să mai fie nevoie de nici o altă semnbalizare? Hai că se poate, ia uitaţi-vă din satelitul Google la cât spaţiu e prin zonă, sau se poate face rost de el!

 

*Instrucţiuni de folosire a termenului IMBECÍL, –Ă,imbecili, -e, adj., s. m. şi f. (Adesea prin exagerare) 1.Adj., s. m. şi f. (Persoană) cu capacităţi mintale foarte reduse; neghiob, tâmpit. 2. Adj. Care trădează, demonstrează imbecilitate (1). – Din fr.imbécile, lat. imbecillus.
Sursa: DEX ’98 |

Silviu VASILACHE 17 - ianuarie - 2016

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg