logoImpact EST nr. 843 - 22.10.2020

Vă mai amintiţi de tânărul impetuos şi valoros pe care ex-primarul Nicolaie l-a înălţat în funcţia de director al ditai Direcţiei Tehnice, şi pe motiv de fiu al unui fost coleg cu directorul Sidex, acelaşi FOST Dumitru Nicolae, da?

La circa un an de la numire, Laurenţiu Jalbă a ales să părăsească importanta şi influenta funcţie, refugiindu-se într-un prelungit concediu postnatal.

De curând el a revenit în Direcţia Tehnică, ocupând funcţia de consilier, având în sarcină străzile şi iluminatul public, via asfaltangii şi Luxten. Da, dar de la 1 aprilie 2015, în plină alba-neagra cu expirarea – prelungirea ilegală a contractelor de concesiune a unor trasee de transport public privat de persoane, unor firme particulare, acelaşi Laurenţiu Jalbă este numit consilier superior în aceeaşi Direcţie Tehnică, dar nu pe drumuri şi întunericeli de tip Luxten, ci şef al Compartimentului Transport Urban. El avea/ are misiunea de a găsi soluţiile legale şi optime pentru rezolvarea struţo-cămilei din transportul public de călători, în care transportatorii privaţi culeg profitul şi milioanele de RONI nefiscalizaţi, iar Transurbul, societatea Consiliului Local, face caritate pe un simulacru de subvenţie. Ca peste tot în România şi în UE, transportul public e şi unul social, de aia costul biletelor de călătorie şi al abonamentelor sunt corect şi suficient subvenţionate, nu ca în Republicuţa mingicărită de Marius Stan.

Cunoscătorii ne-au comunicat că încasările zilnice ale Transurb, din bilete şi din abonamente, sunt de 25.000 de RON. În perioada când cele 500 de caşcarabete au semi-tras pe dreapta, încasările zilnice ale societăţii de transport public de călători s-au ridicat la 70.000 de RON, în cash, pe zi! Şi doar cu 80 de unităţi de transport, nu cu 110 câte ar fi trebuit. Dar, unde nici BERD nu e, e vai de picioare! Acum, pentru încă doi ani, cu o prelungire legală sau ilegală (să spună Camera de Conturi) cu doi ani a proprietarilor de maxi-taxi, cashul zilnic de circa 45.000-50.000 de RON se duce în buzunarele acestora, pentru noi, contribuabilii, crescând presiunea vărsată în subvenţie. Iar pe anul 2015 e un „fleac” de 17 milioane de RON!

Iată un calcul al unui cunoscător. Din aceşti bani este acoperit transportul gratuit pe un traseu al elevilor, studenţilor şi pensionarilor.

Ceilalţi călători, care plătesc pentru o călătorie 1,5 RON şi pentru un abonament lunar 40 de RON, abia mai încap în unităţile de transport ale Transurb.

Costul real al unei călătorii ar trebui să fie de 3,5 RON, iar al unui abonament, de 90 RON. Iar subvenţia acoperă doar gratuităţile precizate, nu şi diferenţa reală dintre costul călătoriei şi abonament, dată de cheltuieli. Motiv pentru care Transurb nu poate decât să dispară precum Drumuri şi Poduri, Consproiect, Apaterm şi câte vor mai urma, de o să ajungem să ne tundem între noi.

Gelu CIORICI 29 - mai - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Cinema City redeschi

Orice se poate schimba în această perioadă, de aceea bucuria ...

Inspectorii ANAF Ant

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, ...

Galaţiul este ocoli

Autostrada şi calea ferată lungă de peste 2000 de kilometri, ...