logoImpact EST nr. 822 - 04.06.2020

Acum circa 10 ani, parcarea privată, cu barieră şi cu parc propriu în faţa cvartalului de blocuri S+P+M, care însumează 182 de apartamente, plus spaţii comerciale la parter, era un vis greu de atins. Situarea în centrul geometric al Galaţiului, aceste noi edificii de locuinţe ale pionerului în materie, Corneliu Istrate, pare că făcuse o selecţie în rândul viitorilor proprietari. Dar nu a fost să fie, mulţi dintre par-veniţii de pe aici dovedindu-se nişte veritabili tractorişti de asfalt. Ba mai mult, plini de fiţe, figuri, cu apucături de alde nimeni cu bani, vorba butadei mele, au devenit şi agresivi din cauza cefelor late cât autobuzele de lux pe care le şofează şi parchează fără număr până pe preşul de la intrarea în bloc. Şi a fost bine un an, un timp… Până a răbufnit, în toată splendoarea de canalizare înfundată, măsura lor. Cei cu afaceri în construcţii şi-au parcat pe aici utilaje şi remorci. Geambaşii de autoturisme, maşinile şi mici remorci, distribuitorii, vastele microbuze de 2 tone, iar cei cu firme, şi nu puţini, îşi aduc aici tot parcul auto, pe care îl alătură celor 2-3 limuzine de fiecare apartament….
În aceste condiţii, după ora 15:00, să zicem, adio loc de parcare. Şi vii cu sacoşele încărcate de la supermarket de la 300-400 de metri, de prin parcarea de pe Crizantemelor – zona Melcret – până în capătul curţii interioare, încât a doua zi ai nevoie de o infiltraţie în zona lombară, de obicei între L3 şi L4.
Acum, şi cât de curând, va fi şi mai regretabil pentru cei care au devenit parte a acestui condominiu.
Căci organizarea de şantier a firmei Euro Construcţii SRL Galaţi, a familiei Cojocaru plus un italian, va înainta circa şase metri în interiorul parcării blocurilor Vega. Adică până la „M” cu gardul albastru de organizare de şantier de la blocul T3. Dar veselia mare abia acum se iţeşte, căci firma în cauză se apucă să construiască peste fundaţiile edificate de pionerul Vega acelaşi tip de blocuri: S+P+8+M, adică 90 de apartamente, pentru tot atâtea familii!
Mai mult, conform PUZ (Planul Urbanistic Zonal), zona protejată cu barieră, cu acces din strada Tecuci, va deveni una de acces auto cu ieşire în strada Basarabiei. Deci prin parcarea asta devenită cât o batistă, şi din motivele arătate mai sus, mai tragem şi două benzi de circulaţie a câte 2,5-3 metri….
Mai e o singură soluţie: desfiinţarea parcului auto PRIVAT pentru cei care şi-au mutat autobuzele şi vapoarele firmelor în buza interfonului de acces în locuinţă.

Gelu CIORICI 14 - mai - 2020

Lasa un raspuns


Din categoria „Ori

Cum toate lucrurile evoluează pe lumea asta, cum nu te ...

Liviu Brătescu, Sec

În urma sesizărilor adresate Ministerului Culturii (MC) de către arhitectul ...