logoImpact EST nr. 784 - 18.08.2019

http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner.jpg

Se ştie şi este de notorietate poziţia noastră faţă de fostul director al Teatrului Muzical, Florin Melinte, care privită acum, după atâta timp, pare cam aspră dar în esenţă adevărată, regretul venind că nu am prezentat şi ce a făcut bun în teatru individul cu pricina.

Acum, gata, nu mai e de mult ceea ce a fost, ce a fost a trecut, este istorie, nu-l plângem şi nu-l apărăm, ceea ce ne interesează este CEEA ce ESTE în prezent şi nu în trecut.

Haideţi să o luăm încetişor şi să vedem cum stau lucrurile.

Niţă n-are organ

Prima impresie, când intri în stabiliment (nu musai la spectacol), este haosul, dezordinea care domneşte. Dacă e să comparăm, distanţa e de la cer la pământ între ceea ce era şi ce este, adică intră cine vrea, când vrea, la fel este şi cu ieşitul din instituţie, se fumează mai peste tot, se cafeleşte lumea cam la fel, uşile vraişte, urme de praf, mucuri de ţigări, resturi, pe holurile instituţiei, ca pe bulevard.

Dacă este să intrăm în profunzime, vom vedea şi altele mult mai grave şi de analizat la nivelul Primăriei care păstoreşte şi finanţează CULTURA MUZICALĂ desfăşurată aici. Marea păcăleală a fostului şi actualului Consiliu Local a fost jocul de glezne al lui Ciumacenco care l-a ales, susţinut cu disperare şi înscăunat ca director pe Teodor Niţă.

Cu omul acesta chiar nu avem nimic, dar trebuie să înţeleagă şi el, şi cei care l-au pus, că nu este pentru aşa ceva.

Nu are, bre, vână, coaie, alonjă ca să conducă o astfel de instituţie, devenind o marionetă în mâna sindicaliştilor tâmplari, maşinişti, şoferi, denumit personal tehnic sau auxiliar, reprezentanţi ai proletariatului, ca „motor” al culturii. Indivizii aceştia au obţinut marea „victorie” de a bea în timpul programului, de a fi „liberi” să facă ce vor şi ca reprezentantul sindicatului să stea acum la masa directorului. Adică, omul sindical este îmbrăcat la costum în dungă, are părul dat pe spate şi cu gel, este parfumat Cristian Dihor, unghiile lăcuite, înaintat în grad şi funcţie, cu şcoală superioară făcută ca toţi şmecherii post decembrişti.

După înscăunare, Niţă nu a mai convocat Consiliul Administraţiei şi Consiliul Artistic, conducând doar EL şi Sindicatul proletar, fapt care a determinat demisia directorului economic. Gest demn de apreciat, dar cu urmări imaginabile şi dorite de actuala conducere care, vorba ceea, „trai nineacă”, „facem ce vrem cu banii”, urmarea fiind că se poate şi aşa, nemaifiind nimeni angajat pe acest post în teatru.

Anul trecut, cu un buget uriaş, „de criză”, generat de „Sărbătorile galante” ale lui STAN MARIUS, directorul economic a dat bir cu fugiţii „de frică” şi sub presiune. Anul acesta, în perioadă de criză economică generală în România, bugetul teatrului este uriaş, de neimaginat, consilierii locali votând ca proştii, pentru viitoare sifonări şi dezmăţ pe banii publici.

Conform mizeriei din politică şi, mai nou, a metodelor folosite de către Voiculescu cu ale sale Antene, şi dezvăluite cu ajutorul mass-media, în care celebra învăţătoare sau profesoară, care făcuse greva foamei, între timp a ajuns SENATOR, ce era de fapt plătită pentru acest lucru, şi la noi la Teatru (e… ca la teatru), cei care au dat cu gura au fost recompensaţi.

Astfel, Ionuţ Negrişanu, un obscur şi controversat actor, fără studii muzicale, cel care a dat cu gura tare prin Consiliul Local, a devenit mâna dreaptă a lui Niţă, ajungând „fără carte” să stabilească distribuţii şi programul teatrului. Adrian Dumitraşcu, lider de sindicat, acest HOFFA al populimii culturale, a fost angajat Consilier Juridic la fundaţia Andreiana Juventus, cu un salariu de 2000 lei, în condiţiile în care abia absolvise Facultatea de Drept cu nota 6 (şase).

Omul dă dispoziţii în teatru, întocmeşte texte de documente, contracte, dă dispoziţii de ordin administrativ şi, deşi era executat silit de către Teatrul Muzical „Nae Leonard” pentru plata unor drepturi încasate ilegal, în valoare de aproximativ 30.000 lei, Niţă a dispus încetarea executării. Mircea Holiartoc a fost angajat dirijor şi numit şef de secţie la orchestră şi, tot acesta, împreună cu Cristiana Popescu au pierdut procesele cu teatrul „definitiv şi irevocabil”, prin care erau siliţi să returneze aproape 30.000 lei, au fost favorizaţi de Niţă care a dispus (aşa au vrut muşchii lui) suspendarea executării, aducând grave prejudicii bugetului teatrului.

Cântări cu bancnotele pe frunte

Haideţi să vă mai dăm şi alte exemple de management performant, corect şi cinstit, practicat la Teatrul Muzical al Primăriei. Astfel, exemplificăm plata unor colaboratori permanenţi cu sume considerabile pentru activităţi discutabile, precum Cristina Simionescu Sandu, solistă la Opera din Iaşi sau Cristian Sandu de la Cluj.

Angajarea unor indivizi fără experienţă şi valoare recunoscute precum Radu Horghidan, fiul directorului economic al universităţii „Dunărea de Jos”, unde a păstorit şi Niţă înainte de a deveni director la muzicalul gălăţean.

Dacă nu este suficient, o să vă mai relatăm nişte lucruri, cât să vă ajungă să daţi cu căciula de pământ, de năduf şi inimă albastră, cum aleg ăştia din Primărie conducătorii. Să ai curajul să te duci la Bucureşti să-ţi iei premiul pentru „cel mai bun management” când nici nu s-a uscat cerneala pe numirea de director, este un gest impardonabil pentru Niţă. Or, premiul acesta, mult trâmbiţat, e cu cântec mare. Premiul a fost acordat de către „Forumul Cultural” la propunerea şi cu propteaua distinşilor Mihăilescu (regizor) şi Felicia Filip (soprană renumită, soţia celui dintâi). Şi ştiţi de ce? Se bârfeşte că pentru găzduirea spectacolului „Coana Chiriţa”, susţinut de către Opera Comică din Bucureşti (companie privată), la care director artistic este Felicia Filip, Teatrul Leonard a plătit 15.000 lei pe contract prestări servicii şi a încasat 2.000 lei pe bilete. Clar, nu?!?

Dar ce ziceţi de o montare a renumitului Mihăilescu la Galaţi cu opera „O noapte furtunoasă”, la care cheltuielile sunt cât casa, iar încasările de rahat?

Dar ce spuneţi de spectacolul „CABARET” în care joacă toată talentata familie NIŢĂ, adică şi soţia plus copilul, la care numai pentru colaboratori s-au plătit peste 40.000 lei.

Măi, fraţilor, ăştia chiar cred că suntem duşi cu pluta, că nu ştim, că nu vedem, că nu avem surse despre cum îşi bat joc de banul public şi de noi în acest hal.

Şi acum urmează finalul, care este de tot râsul-plânsul sau de harachiri. Astfel, prima grijă după investire ca director a celebrului deja NIŢĂ, a fost achiziţionarea unui telefon mobil Samsung Galaxy, deşi legile interzic cumpărarea de telefoane mobile. Şi pentru că nu aveau bani (oare?) de maşini personale (noi ştim că au) la teatrul nostru s-a achiziţionat şi o maşină nou-nouţă, condusă în exclusivitate de familia Niţă (soţ şi soţie).

Şi ca să aveţi şi cireaşa pe tortul acesta halucinant de mirositor a căcat, o să vă mai spunem că Teatrul Muzical a pierdut trei procese în urma unor acţiuni de „vendeta”, de mizerie şi ofuscare, ce denotă caracterele mici ale celor implicaţi: Florin Melinte, reintegrarea pe postul de solist (cum să lăsaţi, măi, omul să moară de foame, după atâta amar de vreme în teatru, cu bune şi rele?), Sorin Oancea şi Laura Sava reintegraţi pe posturile deţinute anterior.

La aceste procese s-au plătit onorarii babane firmei de avocatură care reprezintă şi Primăria în procese (?!?) deşi teatrul are consilier juridic sau consilieri juridici, nu?

Băi, ce jagardele, ce cultură, ce ştaif, ce decoruri. Sictir!

Titi Chioru 19 - aprilie - 2013

3 Responses so far.

  1. gica spune:

    Prea tare articolul, cu mentiunea ca ati uitat sa amintiti si „calitatea” pieselor ” O noapte furtunoasa” si ” Carmen” in care au uitat sa scrie pe afis ca e o ADAPTARE, adica viziunea unui oarecare dupa o celebritate si am luat teapa ca prostul venind la spectacol si vazand cu totul altceva decat ma asteptam. Iar despre sutele de milioane cheltuiti aiurea din banul public sunt si din banii mei adica, deci am dreptul sa ii injur . Considerati-va injurati pana in adancul oaselor, domnilor care ciorditi banul public(adica si al meu) si va mai dati si artisti pe deasupra. Ar trebui sa aveti testicule sa va asumati jmecheria ca un golan adevarat care isi ia dreptul si sa lasati parul cu gel, sacourile si mustacioarele zambind binevoitor . Dar nici un imperiu nu a tinut o vesnicie, deci clar nu veti fi voi exceptia 😉

  2. edy spune:

    Bravo! Ai pus punctul pe i! Ca sa sifoneze bani publici, M.S.(partener cu Bran) avea nevoie de prosti si lingai la conducerea unor institutii unde se puteau rula bani.Cine e Nita? Nici macar Consiliul Local nu a stiut cand a votat. Oricum nu conta, de moment ce dispozitia era clara la momentul respectiv. A absolvit unul din liceele teoretice ale Galatiului (nu-i dau numele pentru a nu-l compromite). Habar nu avea de muzica! Ceea ce a invatat de acasa a fost faptul ca poti razbi daca ai pile si important in viata este ca cineva sa sune pe altcineva la momentul oportun(de aceea si-a luat mobil nou dupa investire Sansung Galaxy). Platit bine de parinti, Pinghireac a vazut in Nita un bas promitator. Pentru ca in Romania nu exista un Conservator capabil sa-i aprecieze „potenta” vocala, l-a orientat spre Chisinau. Dupa propriile declaratii, Nita dadea rar pe la cursuri si atunci pleca blindat cu bidoane, bani cadouri, daruri, bacsisuri si incingea niste chelmeze de pomina pana azi cu profesorii, rectorul si oricine putea sa-i asigure trecerea in anul urmator. De aici a ramas numai cu „Don Giovani” in cap si ca sa nu uite, repeta cu fiecare dintre actualii lui studenti. (apropo stiti ca actualul Decan al Facultatii de Arte habar nu are despre ce e vorba,”cartile” facandu-le din spate tot Nita? Traiasca partidul!). Tot Pinghireac l-a angajat in corul teatrului profitand de lipsa vocilor barbatesti iar dupa absolvire s-a tinut de toti pentru promovarea lui Nita ca solist. Prin 2005 Nita a visat ca este menit sa fie directorul Teatrului Muzical(pe bune asa a povestit apropiatilor!)De atunci a cultivat cu rabdare si multe chelmeze pe toti care il puteau ajuta. Sa dau nume? Alta data.Omul nu stie unde e do (sau cati de do exista) pe portativ dar a ajuns director la Teatrul Muzical. Nu a citit macar OUG 189/2008 si nici Legea 269/2009 dar este director la Teatrul Muzical. Nu cunoaste structura de conducerea a Teatrului dar este director la Teatrul Muzical. Prostul imparat in tara prostilor. Nici prin cap nu i-a trecut ca norocul il va lovi atat de aprig, cand Melinte si-a dat demisia facilitandu-i ascensiunea. Ca sa fie sigur de reusita s-a inconjurat si i-a pus la inaintare pe alti prosti Negrisanu, Dumitrascu, T.F., V.M. s.a. Deci n-ITA a stiut sa tese ite in care i-a prins pe toti. Problema lui este ca va raspunde singur. „NITA nici nu vrei sa stii cat de singur o sa fii” cand vei raspunde pentru tot.

  3. Frunza ioana spune:

    Aveti dreptate.va felicit pentru faptul ca spuneti adevarul.n-au mai avut in ultima perioada decat numai reluari la spectacolul Cabaret…saptamani la rand.au redus numarul spectacolelor…numai sambata sau duminica…nu cum ar trebui si sambata si duminica.sunt dezgustata de ce se intampla.

Lasa un raspuns


Impact-est ediţia 7

Ne vedem - citim joi, 29 august 2019

Statul şi băncile

Ion Banu (foto) este economist de profesie şi administrator special ...

Mergeanu s-a pension

Vajnicul comisar-şef de poliţie, Dumitru-Daniel Mergeanu, care şi-a şters cu ...