logoImpact EST nr. 840 - 25.09.2020
http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner-1200x165.gif

Singura lucrare de anvergură care putea să stea la baza modernizării viitorului municipiu european Galaţi e aproape gata şi este sigur încă o ratare. Este o dublă a imbecilismului în materie edilitară, după eşecul„modernizării” străzii Basarabiei între Coşbuc şi Siderurgiştilor. Nu trebuie să fii specialist pentru a te pronunţa asupra ratării şi mediocrităţii soluţiilor atehnice care au fost aplicate. Nu intrăm în detalii, deşi tocmai acolo stă diavolul. Nu pomenim de costuri, deşi tocmai acolo este catastrofa. Nu facem decât să admitem evidenţele care lasă „modernizarea” în zona mediocrităţii inginereşti, echivalentă mediocrităţii oamenilor care semnează şi decid. Este o evidenţă că şi la proiectele Basarabiei şi Oţelarilor – Asachi nu s-a făcut nicio subtraversare, deci circulaţia rămâne meschină şi ţicnită, la marile intersecţii. Nu s-a făcut nici măcar insule de giraţii. Deşi vechiul viceprimar Ciumacenco şi primarul Stan-acest Ciumacenco 2, au promis pentru amândouă cazurile piste delimitate pentru biciclete, nu s-a făcut nici un cm de pistă. E una din marile ratări, pentru proiecte gigant de investiţii, care vor ţine pe loc municipiul pentru următorii 50-100 de ani. Nu au fost făcute (că tot au fost efectuate atâtea excavaţii) canalele pentru Net City, adică tunelele pentru pozarea cablurilor, de orice natură vor fi ele. Ele vor fi făcute cândva negreşit, cu distrugerea masivă a ce s-a terminat azi. Nici măcar un sens giratoriu standard la ieşirea spre Brăila n-au fost în stare clienţii din primărie, avizatorii şi proiectanţii să proiecteze şi să construiască (insula de giraţie trebuie să schimbe sensul în unghi serios, pentru ca vehicolul să încetinească). Insula de giraţie de la Hotel Magnus este tangentă la linia străzii, avem deci încă o probă de incompetenţă şi mediocritate. Nu mai comentăm defectele de racord ale bordurilor, stâlpii plantaţi dobitoceşte în mijlocul trotuarului, alveolele de parcat 1,5 maşini şi gurile de canalizare subdimensionate, care fac strada lac la orice ploaie serioasă. Mai punem un ultim accent cu banda de rezervă de virat la dreapta sau la stânga. Acestea nu există sau sunt anulate de stupiditatea de a planta insula pentru călători exact în poziţia în care exista spaţiu pentru această manevră (str Frunzei-Prelungirea Brăilei-imbecilă denumire!). Acum, nu mai există. La intersecţia Brăilei-Frunzei, banda pentru virat la dreapta este şi bandă pentru înainte şi oricum este cretin de îngustă, deşi alături este o piaţetă liberă. Blocaje uşoare, nervi subţiri!!

Silviu VASILACHE 5 - iulie - 2013

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...