logoImpact EST nr. 840 - 30.09.2020

tache-ianke-si-cadar-1La Teatrul Dramatic Fani Tardini Galaţi  REGIA ARTISTICĂ: EUGEN FĂT; SCENOGRAFIA: LĂCRĂMIOARA DUMITRAŞCU; CADÂR – MARIAN STERIAN; IANKE – GABRIEL CONSTANTINESCU; TAKE – PETRICĂ PĂPUŞĂ; ILIE – DAN CĂPĂŢÂNĂ; IONEL – CIPRIAN BRAŞOVEANU; ANA – CRISTINA UJA; SAFTA – SVETLANA FRIPTU

Victor Ion Popa e o frunză de laur din coroana teatrului nostru naţional, iar celebra sa piesă cu trei nume e un simbol al sfintei instituţii. Prăvăliile celor trei negustori, ca-n basmele înşirate pe fir de mărgărite, dau, în orice punere în scenă, către o piaţă în care se simt bine  toţi cei ce s-ar putea întreba,  de ce-or fi venit la teatru. Dacă te duci la un spectacol cu Take, Ianke şi Cadâr  vei păşi pe aşternut de gânduri sublime si eşti avertizat din primele secunde de după ridicarea cortinei că asişti  la o comedie “pe cinste!”, dar vezi și o oglindă grotescă în care ar trebui să ne privim uneori, mai ales atunci când devenim prea înverșunați pentru fărâma de timp ce ne-a fost dată să  trecem pe-acest pământ! Scenografia utilizează la maximum funcționalitatea  scenei. EUGEN FĂT e un regizor care dă impresia că lasă spectacolul să înflorească liber. Dar nu-i deloc aşa. PETRICĂ PĂPUŞĂ decupeaza instantaneu prin joc si gestică un tip memorabil viu şi mereu surprinzător, Ianke- GABRIEL CONSTANTINESCU- coerent si firesc, plin de metafora si un joc care te prinde nu numai prin text ci si prin efervescenţa extremă la fel  ca si DAN CĂPĂŢÂNĂ în Ilie, MARIAN STERIAN -un Cadâr poate prea putin surprinzător. CIPRIAN BRAŞOVEANU  e convingător la faza mâniei juvenile și CRISTINA UJA  nuanţează exact atracția, iubirea, înțelesul. SVETLANA FRIPTU e o babă Safta lipsită de inutile excrescenţe caricaturale, dă  înțeles şi legătură personajelor. De ce Take, Ianke și Cadâr azi? Pentru că oamenii încă se despart (sau nici nu se mai căsătoresc) din cauza unui accent de pe una din literele numelui de familie.Pentru că religiile încă stabilesc care din Dumnezeii lumii sunt păgâni și care nu. Reprezentaţia actorilor gălăţeni îţi dă sentimentul că asişti la un joc în familie: trei bătrâni puşi mereu pe şotii, doi tineri îndrăgostiţi, multe mofturi de mahala în toată splendoarea lor, dar şi un adevar despre toleranţă, prietenie, compasiune. La toţi intepreţii  a fost lesne descifrabilă  şcoala  realismului scenic românesc, trăirea sinceră a personajelor, respectul pentru text, dăruirea totală, într-un cuvînt: profesionalism.

Gabriela FILIMON 7 - iunie - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...