logoImpact EST nr. 704 - 22.11.2017

IMG_7960

O femeie de 61 de ani a ajuns la spital, după ce a traversat strada Brăilei. Sexagenara a trecut corect de strada de dus cu verde şi marcaj pietonal din zona intersecţiei cu strada Saturn, dar nu s-a uitat prea bine la semaforul (inteligent?) care indica culoarea roşie de pe strada de întors. A fost lovită în plin de o maşină, condusă de un tânăr de 22 de ani. Poliţiştii au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă (dacă avea verde, era în termeni legali, nu?). Asta a fost sâmbătă, 18 Martie 2017.
Cu o săptămână după, altă intersecţie semaforizată inteligent (la Treistar, intersecţie Alexandru Lăpuşneanu-Brăilei), alt tembelism de circulaţie suprareglementată. Neacordarea de prioritate s-a soldat, în noaptea de vineri spre sâmbătă, cu rănirea a două persoane şi avarierea maşinilor implicate. Un şofer de 31 de ani, altul de 30, vedere bună, neacordare de prioritate, cioc, boc,  şoferul primei maşini şi un pasager au fost răniţi şi duşi la spital, unde au rămas internaţi pentru îngrijiri medicale. Cu câteva leziuni s-a ales şi şoferul celei de-a doua maşini, dar acesta nu a avut nevoie de spitalizare. Poliţiştii rutieri au deschis dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
Primăria Galaţi va cheltui 28.000 de euro pe „servicii de consultanţă” pentru un proiect numit „Smart City” (Oraş inteligent). Conceptul Smart City înseamnă un oraş care foloseşte soluţii inteligente şi soluţii tehnice moderne pentru a uşura viaţa cetăţenilor.
Iată trei ştiri care aduc la rampă noţiunea de „inteligent” în atâta tragic rudimentar
Inteligent sună bine, dar a-l raporta la ce se petrece în administraţia de Galaţi, pare o neruşinare tupeistă. Ne referim desigur la experimental nefericit numit „Unda verde inteligentă”, adică sistemul electronic care te lasă să circuli fără oprire de la un capăt al oraşului la altul, dacă respecţi viteza standard – 50 de km pe oră. După şapte luni de funcţionare, se pot trage concluzii: nu te lasă nici de-al dracului! Un astfel de sistem poate fi funcţional, cine vrea îl poate vedea pe YouTube, merge perfect, dar în Budapesta. Acolo, înainte de montare, infrastructura a fost bine structurată, reparată, optimizată, s-au amenajat cele mai potrivite trasee şi s-au amenajat toate sensurile giratorii posibile, şi apoi a fost aplicat sistemul. La Galaţi, nu. Toţi participanţii la trafic, de la şofer la pieton, înjură sistemul, circulă prost, stau de proşti la trecerile de pietoni, sunt accidentaţi, sunt nervoşi, se tamponează, intră bezmetic în intersecţii, aspiră trombe de gaze în timp ce aşteaptă şi aşteaptă ca sistemul să se regleze. Chiar şi membrii Comisiei de Siguranţa Circulaţiei ştiu că circulaţia este mai proastă decât înainte de implementarea sistemului, dar tac mâlc – timp de cinci ani nu se mai poate schimba-renunţa la nimic, altfel se returnează banii europeni primiţi pomană. Poate fi ceva mai imbecil de atât?
Stopaţi stopurile tembelismului!
De ce să opreşti circulaţia la nişte treceri de pietoni la care nu e nici un pieton? Pentru că există Unda Imbecilă, care trebuie să consume curent, să mărească cota de încasări ale clienţilor de serviciu ai PSD şi să facă impresia de tehnicitate a unui sistem de mare inutilitate. De ce a fost bufnită femeia de mai sus pe trecerea de pietoni? Simplu, din cauza suprareglementării de idioţi aflaţi la butoanele inutile ale sistemului. Vasăzică, o jumătate de stradă este pe verde, jumătate este pe roşu. De tâmpenie totală este „reglementarea” obţinută prin stopurile roşii ale undei verzi remarcate pe două străzi etalon de imbecilitate. E vorba de str. Saturn spre Trecere Bac şi str. Gh. Doja spre str. Anghel Saligny – cozile de jumătate de stradă, ce lasă şoferul să treacă prin intersecţie după patru demaraje, dau alte blocaje incredibile. Cei care au parcat cu spatele la stradă şi vor să iasă (cu spatele sau cu faţa) nu pot, pentru că prin dreptul,lor trece o coadă continuă, nervoasă şi isterizată. Alo, Comisia de Siguranţă, aveţi rezolvare şi la asta? Ce are de spus ofiţerul de proiect Dorin Butunoiu? Dar şeful de implementare Viorel Mancaş? Şi pentru că tot vorbim de Comisie, să-i numerotăm pe aceşti Dumnezei ai undei imbecile de 5 ani interminabili.

Componenţa Comisiei Municipale pentru Siguranţa Circulaţiei, conform dipoziţiei nr. 2168 din 27.12.2016

Cristian Capeţis – Director General Direcţia Generală Dezvoltare, Infrastructură şi Lucrări Publice – Preşedinte
Marius Zahei – Şef Serviciu Construcţii, Dezvoltare şi Întreţinere Străzi – membru
Adrian Mirică – Inspector Compartiment Transport Urban – Membru
Teodora Voicilă – Arhitect Şef – Membru
Adrian Sandu – Poliţia Municipiului Galaţi – Membru
Dănuţ Bogdan – Poliţia Locală Galaţi – Membru
Costică Presură – Inspector Compartiment Semaforizare, Monitorizare Video – Membru
Hristache Bogatu – Sindicatul Şoferilor – Membru
Constantin Graur – Director Tehnic Societatea Transurb S.A. Galaţi – Membru
Gabriela Gavriliţă – Inspector Serviciul Public de Asistenţă Socială – Secretar
Şedinţele au loc de fiecare dată când este necesar, nu au o periodicitate anume. La şedinţă pot participa persoanele care au solicitări punctuale pentru această comisie. Având în vedere că se furnizează şi date cu caracter personal ale celor care vin cu diverse solicitări, aceste şedinţe nu sunt publice. Sunt însă publice atât deciziile care sunt luate, cât şi motivarea acestora.
Cât ne-a costat unda verde
Valoarea finală a proiectului a fost de 19.831.627 de lei, mai mare decât cea estimată iniţial. Din aceşti bani, asistenţa financiară nerambursabilă (UE plus cofinanţare naţională) a fost de doar 15.311.856 de lei, iar contribuţia beneficiarului s-a ridicat la 4.519.771 de lei! A ieşit cu 4.135.481 de lei mai mult decât trebuia, în loc de doi la sută am plătit peste 22,7 la sută din valoarea investiţiei. Vi se pare mult? Se poate şi mai mult!

Silviu VASILACHE 24 - martie - 2017

Lasa un raspuns


“Demagogia, disimu

Regele Mihai I AL ROMÂNIEI este pregătit de inevitabila PE-TRECERE, ...

Galaţiul a câştig

Cristian Dima este un lider de partid, încă nevirusat politic. ...

Dima a obţinut mode

Chiar neparlamentar fiind, liderul ALDE, Cristian Dima, reuşeşte să-şi impună ...