logoImpact EST nr. 708 - 18.12.2017

Ce scriam acum câteva luni? Că Galaţiul are guvern la Centru, dar nu-i foloseşte la nimic! Avem dovada că aşa şi este. Prim ministrul Sorin Grindeanu cu madam ministru al banilor de dezvoltări babane Sevil Shaideh au venit şi pe la Galaţi, dar doar cu ministrul Mihai Tudese de Brăila deschide baerile pungii bugetare… la Brăila. Se face pod, bre! Cu licitaţie de urgenţă, în acelaşi timp pentru proiectare şi execuţie, pentru a nu se pierde timp preţios cu două licitaţii separate, care ar întârzia începerea lucrărilor. Galaţiul este mai bine reprezentat ca niciodată la nivel central, avem un ministru (Viorel Ştefan) şi patru secretari de stat (Cristi Dima, Lucian Georgescu, Maricel Dima şi Marta Bencze), dar degeaba, banii se duc la Brăila.

„Comprimarea timpului e esenţială pentru noi, deci facem proiectare plus execuţie, ca să nu avem lucruri separate”

Zice Grindeanu că e momentul potrivit, ajută şi Legea pentru proiectele strategice, care va duce la scurtarea termenelor. Procedurile de licitaţii şi achiziţii sunt agreate de Comisia Europeană, pentru că va fi finanţare europeană.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis deja Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, documentaţia de atribuire pentru execuţia unui proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila.
Se cheamă că de fapt, ce nu poate mişca Galaţiul şi Brăila pentru încropirea Zonei Metropolitane, mişcă Guvernul. Dacă CNAIR publică Anunţul de Participare pentru lansarea licitaţiei publice, se intră la modul concret în organizarea de proceduri pentru atribuirea lucrărilor la podul peste Dunăre.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 kilometri, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 kilometri.
Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri – pe malul dinspre Tulcea.
Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte 2 miliarde de lei, fără TVA.
Potrivit CNAIR, podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având de câte 2,80 metri fiecare.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.
Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 kilometri şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete. Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.
Traseul include o ramificaţie pe direcţia sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 kilometri, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin
Dle ministru Ştefan,  stoarce o picătură din prosopul bugetar şi pentru Galaţi!

Silviu VASILACHE 28 - aprilie - 2017

Lasa un raspuns


MĂRGĂRIT În mand

El declară, în ciuda DLAF, că a împrumutat-o pe maică-sa ...

Panaitescu a intrat

Luni, 4 decembrie 2017, în jurul orelor 11,15 am avut ...

Preşedinta UNJR vre

“Contrar tuturor sloganelor pe care le-au vehiculat unii şi alţii ...

Important

ADMINISTRATIA PIETELOR AGROALIMENTARE SA organizeaza in data de 19.12.2017 ora ...