logoImpact EST nr. 843 - 21.10.2020

Ca să fie gata pe 6 august, lucrările de meseriaşi de pe bulevardul tramvaielor Oţelarilor-Frunzei-Ghe. Asachi au fost realimentate cu un supliment de bani publici de 1.585.000 de lei, fără TVA. Ce e asta? Se poate, deci, fără licitaţie, prin negociere directă, cum ne spune Directorul Direcţiei Proiecte şi Finanţări Externe din cadrul Primăriei Galaţi, arhiunsurosul Costel Hanţă. Adică, lucrări noi la un proiect care tocmai se termină? Dacă s-au descoperit lucrări noi, se cheamă că evaluarea iniţială a fost făcut prost, de un incompetent. Dacă incompetentul a fost luat în serios de proiectant (o fi acelaşi?), trebuie sancţionat, adică să-i fie tăiaţi din bani. Cum dracu să suplimentezi un buget acceptat, când s-a semnat contractul? Ce e aia „suplimentar”? Nici nu pare credibil ca la o lucrare de aşa dimensiune, cu atâta bănet (37 milioane lei) să se lucreze încă la amenajarea refugiilor (care nu fuseseră incluse în proiect?-iată dovada incompetenţei şi imposturii sau a premeditării jafului! Fără a socoti alte „suplimente” ca bordurile, trotuarele, evacuări ape pluviale, montări de piloni reflectorizanţi etc. Mda! Sunt bani de la coana Europa, deci să jefuim! Conform municipalităţii, modernizarea bulevardului Oţelarilor şi a străzilor Stadionului, Frunzei şi Gheorghe Asachi este finanţată prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, iar obiectivul general al proiectului este fluidizarea traficului urban în cartierele Dunărea şi Ţiglina III din municipiul Galaţi, reducerea timpului de transport, eliminarea blocajelor rutiere şi traversarea oraşului în condiţii de siguranţă. Iată că lucrarea s-a terminat, dar a costat prea mult (vezi şi suplimentările de buget) pentru cât de puţine rezolvari a adus. Pe Oţelarilor la poştă e debandadă şi busculade şi nesiguranţă (deja era să moară un motociclist sub roţile unuia din enorm de multele microbuze), la intersecţia Prelungirea Brăilei (imbecilpă denumire!) cu Frunzei nu s-a fluidizat circulaţia pentru că nu s-au prevăzut benzi de aşteptare pentru schimbare direcţie, la stadionul Oţelul modernizările sunt făcute meşteşugăreşte şi confuz, iar la intersecţia cu Siderurgiştilor nu e nimic modernizat. Prima bandă este ocupată obsesiv de maşini, insulele de tramvai nu au balustrăzi, gurile de canalizare nu sunt la nivel, iar câteva treceri de pietoni sunt amplasate de-a dreptul idiot, pietonii ieşind dintre boscheţi. Sunt doar câteva observaţii pentru cei doi „specialişti” în recepţii din Primărie, şi care semnează pentru toate aceste dobitocii de secolul 21. Ca o încununare a improvizaţiilor de mediocru extins, care fac nota distinctă la Galaţi, pistele de biciclete sunt nişte dungi galbene trase alandala, ca să poată fi bifată şi iluzia pistei de biciclete. Se cheamă că la atât de multe iluzii de rezolvări, „modernizarea” de pe Oţelarilor-Frunzei-Asachi nu este decât o iluzie de modernizare.

30 - august - 2013

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Cinema City redeschi

Orice se poate schimba în această perioadă, de aceea bucuria ...

Inspectorii ANAF Ant

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, ...

Galaţiul este ocoli

Autostrada şi calea ferată lungă de peste 2000 de kilometri, ...