logoImpact EST nr. 849 - 23.11.2020
logo

logo

A curs multă cerneală pe Dunăre, spălată de pe hârtia de ziar ajunsă în canalizări. Zile întregi de bâlbâieli şi bâjbâieli au întreţinut un pseudo-suspans legat de apariţia pontonului pentru acostare nave, fix în faţa restaurantului „Valurile Dunării”.

Sigur, pontonul avea înscrise pe el datele de identificare, deci misterul începuse fix cu descifrarea! El a fost amplasat perfect legal din punct de vedere al autorizaţiilor emise de către instituţiile abilitate, încă din 2011, la el urmând să acosteze nava de pasageri „Vrancea”, proprietate a firmei Pontic Trans SRL Galaţi. Iniţial, această navă de pasageri a aparţinut societăţii NAVROM DELTA din Tulcea şi are o capacitate de 300 de locuri. Odată cu criza economică din 2009, proprietarul a fost nevoit să-şi restrângă activitatea de transport fluvial de persoane din Tulcea în localităţile izolate din Delta Dunării, urmând să opereze cu cinci nave de mici dimensiuni şi două catamarane.

Ehei, de abia de atunci a început să prindă contur un vis mai vechi al fostului primar Dumitru Nicolae, cel care refuza să creadă, în încăpăţânarea-i proverbială, că Galaţiul nu dispune de o navă de pasageri de mare capacitate, reprezentativă pentru cel mai mare port la Dunărea maritimă, dar şi cu cea mai frumoasă Faleză de pe întreg cursul fluviului. Păi când autorităţile publice locale primesc în vizită delegaţii importante (şi numeric), unde să le ducă, bre?, pe Chirija, pe Berheci, pe Tecucel, or pe Dunăre cu… bacul?

Sunt evenimente publice, la universităţi, colegiile naţionale, unde se mai organizează şi întâlnirea unor promoţii. Păi nu există o navă pe tot cursul gălăţean al fluviului de unde să-ţi duci un musafir, fie şi până la Brăila, dacă nu până în Deltă.

Dar, aici e mult de spus la adresa miliardarilor de oţel cartonat fabricaţi de Sidex şi de potentaţii politici, ei dovedindu-se incapabili să dezvolte altceva decât opulenţa personală.

Revenim la „Vrancea” noastră şi vă spunem că firma Pontic Trans a încheiat un contract de închiriere cu Primăria Galaţi, urmând ca nava să fie amplasată în zona Falezei, la pontonul devenit deja celebru, pentru accesul cât mai facil al tuturor gălăţenilor, mai ales că ea este deplasabilă oricând.

Prin 2010-2011, Primarul Dumitru Nicolae avea în vedere chiar achiziţionarea acestei nave reprezentative de către administraţia publică locală.

Aşa că în acest inexistent subiect de presă, senzaţionalele necunoscute abia acum ştiute, erau semnate şi parafate, adică arhicunoscute oficial, încă din anul 2011. Doar experimentul lui Einstein a fost secretizat circa 30 de ani, iar în cazul „Vrancea” de pe apă am avut de-a face cu un cutremur de presă cu magnitudinea secretă zero!

Grig Ionescu 10 - aprilie - 2014

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Scrisoare deschisa m

Danamaria Neculai se simte sătulă până peste cap cu Gelu Ciorici şi ...

Cristian Dima (PRO R

Realizat de Opyum Advertising SRL D la comanda Pro Romania ...

Necunoscut în lumea

Era miercuri, 11 noiembrie, când DIICOT-Structura Centrală făcea sute de ...

Sifonări de milioan

Mamăăă, până şi salariaţii cu putere de decizie din Combinatul ...