logoImpact EST nr. 840 - 25.09.2020
http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner-1200x165.gif

Se face anul şi încă o hotărâre de interzicere a circulaţiei căruţelor în municipiul lui Marius Stan nu încape pe ordinea de zi a Consiliului Local. Aproape la fel de emblematică ca (reuşite cacofonii!) canalizarea cu copac rupt dintre blocuri, căruţa poate intra lejer pe stema oraşului. Probabil de asta se şi întâmplă amânarea sistematică a votării unei HCL care ar putea să apropie cu încă puţin ziua când Galaţii pot urca la titlul de municipiu. Deocamdată, oraşul este la un nivel insuportabil din cauza gradului de golănie sportivă care bântuie pe la birourile aşa zis municipale din Primăria Marius Stan. Galaţii rămân tot un sat ceva mai măricel, plin de câini, maidane, uliţe, hârtoape, cai abandonaţi, gunoaie neridicate şi nemăturate, boscheţi netăiaţi şi copaci uitaţi şi extrem de multe căruţe. Alături de afacerea microbuzelor, care a coborât standardul oraşului rural la o suburbanitate grosieră, afacerea căruţelor pare să fie constituită pe principii mafiote. De câte ori s-a mişcat cumva mecanismul legislativ local, el a fost repede blocat. Se întâmplă şi acum, cu un proiect de HCL propus de consilierul local PNL Cristian Dima, care nici el nu e prea convins de ce a emanat. Păi, dacă se supără Șeful cel Mare de la peneleu?

 

Albina te duce la miere, musca la căcat şi căruţa la teroriştii… baligilor


Drd. ec. Cristian DIMA s-a documentat şi a propus şi el cam ce a emanat cu zece ani înainte un alt client de partid, Borcea de la PSD. Să se interzică odată pentru totdeauna circulaţia căruţelor trase de cai costelivi prin capitala de judeţ şi posibil de regiune. Poate că chiar asta s-a urmărit, să avem încă un atu lipsă în meciul cu Constanţa. Cităm din HCL Dima: „În acest sens în scopul asigurării fluenţei circulatiei si sigurantei traficului propun prin prezentul proiect a se interzice accesul si circulatia vehiculelor cu tractiune animala pe strazile municipiului Galati.

Semnalizarea interdicţiei prevăzută se va face de către Regia Autonomă de Transport Public Galati prin indicatoare rutiere, corespunzător normelor legale în vigoare.” Da, şi ce e cu asta? Nu era déjà funcţională ordonanţa de urgenţă din 2002? Era şi spunea acelaşi lucru. “ Sunt interzise accesul şi deplasarea vehiculelor cu tracţiune animală, a maşinilor şi utilajelor autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole şi forestiere, a animalelor de povară, de tracţiune sau de călărie, precum şi a animalelor izolate sau în turmă pe drumurile naţionale, în municipii şi pe drumurile la începutul cărora există indicatoare de interzicere a accesului.” Deci, nimic nou sub soare, poate doar amenzile: intre 500 si 1000 lei.

 

Să dăm ordonanţă de căruţă, că căruţa se vinde!

Ca să pară altceva decât este, adică un fel de aflat în treabă, HCL-ul Dima dă cu variante. Varianta 1: La aplicarea sanctiunii se va proceda la mobilizarea/ridicarea/indisponibilizarea temporara a vehiculelor reprezintând pericol public, acestea fiindu-le returnate contravenientilor dupa ce vor face dovada achitarii contravalorii amenzii si a cheltuielilor efectuate cu ocazia ridicarii, transportului si depozitarii vehiculului. Agentul constatator va solicita autoritatii publice locale prezenta operatorului abilitat in vederea ridicarii vehiculului cu tractiune animala si transportarea acestuia in vederea depozitarii in locul desemnat. Animalele de tractiune vor fi incredintate contravenientului in momentul imobilizarii/ridicarii/indisponibilizarii temporare a vehiculului.

Varianta 2: In cazul aplicarii sanctiunii principale propun ca aceasta sa fie insotita de sanctiunea complementara a imobilizarii si ridicarii vehicolului cu tractiune animala, imobilizarea respectiv ridicarea va fi dispusa de agentul constatator. Sanctiunea complementara se cuprinde in procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei odata cu aplicarea sanctiunii principale.” Carevasăzică, orice căruţă se poate confisca, orice căruţă se poate valorifica, adică vinde (la dracu, cine cumpără căruţă cu cai la Galaţi, dacă sunt interzise?).

Trecem la alte amănunte, care de care mai parşive

şi care ne dau dimensiunea imposibilului care însoţeşte o astfel de legiuială. ”Vehiculele cu tracţiune animală ridicate se vor transporta şi păstra in custodie timp de 30 zile intr-o locaţie special amenajată, prin grija serviciului specializat din cadrul Primariei Galati. Bunurile confiscate pot fi revendicate in termen de 15 zile de la data ridicarii lor, dupa ce proprietarul face dovada proprietatii cu acte de provenienta si dovada achitarii amenzii contraventionale, insa restituirea bunului se va face dupa achitarea sumei de 200 lei reprezentand tariful de restituire (alcatuit din transportul si depozitarea acestora, respectiv 120 lei/vehicul pentru transport, si cheltuielile prilejuite de depozitarea vehiculelor cu tracţiune animală – 80 lei/vehicul).” Păi, cum adică? E ca şi la câini? Ne facem că rezolvăm o problemă şi creăm alta şi mai mare? Mărim filiera şpăgilor cu încă vreo 20 de posturi? Confiscăm căruţe, taxăm pentru partid şi apoi dăm căruţele înapoi pe străzi? Asta e revoluţia doctorandului economist Dima? Și dacă nu le revendică nimeni, ce face Primăria cu ele? Conform legii, ce urmează este şi mai haios decât până acum. Cică se trec droaştele în proprietatea UAT Galaţi. Da nu oricum, băi, nene! Numai după ce un procuror ia căruţele la mână, adică dă ordonanţă de căruţă şi un judecător judecă definitiv şi irevocabil că căruţa se vinde. Nu este o filieră ştiinţifică de a scăpa de căruţe? Este magnific! Ca o izbăvire, într-un final extenuant, orice căruţă nereciclată se dă la deşeuri. Urraaa, halal circuit al căruţei în natură şi uluitor rahat de HCL de lichidare a mafiei bălegarului umblător urban.

Silviu VASILACHE 26 - octombrie - 2013

One Response so far.

  1. Tartanul cu fata de tractorist spune:

    Tartanul ăla cu fata de tractorist este doctorand economist ? sper ca este o gluma….

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...