logoImpact EST nr. 849 - 24.11.2020
logo

logo

Directorul de exploatare Transurb, Constantin Graur,  admite că la Galaţi e loc de mult mai bine în transportul public 

 

Reporter: Dle Graur, reformăm transportul public de-i sar fulgii. Public sau privat, avem la Galaţi un sistem cam controversat.

Constantin Graur: Vorbesc doar din punctul de vedere al societăţii Transurb. Noi ne-am făcut temele. Circulăm conform legislaţiei europene. Avem toate dotările, inclusiv mijloace pentru transportul persoanelor cu handicap.  Nu toţi salariaţii sunt perfecţi, avem şi indisciplinaţi, dar Transurb este o armată disciplinată în ce priveşte traficul în oraş. Este o disciplină care se menţine de 23 de ani. Facem măsurători de traseu, sosiri, timpi, operabilitate. Când am primit sesizări de la cetăţeni pentru devierea traseului 16, am făcut adrese către Consiliul local pentru a putea ajunge şi cetăţenii de la Francezi în Piaţă. S-a aprobat, ne va costa mai mult pe noi, dar este necesar.

Rep.: Prelungirea Brăilei nu este deviere, dar se circulă rar şi frustrant.

C.G.: Acolo n-ar trebui să fie probleme, avem două trasee, 9 şi 104, care se succed la un sfert de oră. Este mult, este puţin acest sfert de oră? Dimineaţa suplimentăm cu un autobuz, punem autobuze de mare capacitate, ca să fie un grad de încărcare echilibrat.

Rep.: Asociaţiile de persoane cu dizabilităţi nu se plâng de frecvenţă. Ei spun că platforma specială de acces fie nu este coborâtă, fie nu funcţionează. Din motive de comoditate a conducătorilor auto.

C.G.: Nu călătorul are obligaţia să manipuleze trapa. Conducătorul auto are cheia. El are obligaţia  să coboare platforma, trebuie să fim sesizaţi dacă nu se conformează. Luăm măsuri, facem instruiri, călătorul poate să nu aibă însoţitor.

Rep.: Dar butonul de semnalizare pentru coborâre? Nu funcţionează de regulă. Chiar aşa de des se joacă copii cu el? Cum se face că tocmai când călătorul se apropie de uşa de coborâre, şoferul îşi face freza sau vorbeşte la telefon?

C.G.: Chiar dacă suntem disciplinaţi, nu suntem construiţi toţi după acelaşi calapod. Cei care ne-au sesizat că pe un autobuz de-al nostru şoferul nu a coborât rampa trebuie să ştie că săptămânal se verifică aceste rampe. Este în obligaţia şoferului-este timp special de verificare a autobuzului-în care acesta controlează funcţionarea sistemelor. Dacă sâmbătă l-a verificat, şi a mers, este imposibil ca până luni să nu mai meargă. Intră praf, pietricele, se unge, dar cred că a fost comoditate…Ştiţi cum este: dai în cel care munceşte. Avem autobuze cu trapă, vin reclamaţiile. La concurenţii cu microbuze, nu este nici o reclamaţie. Nu sunt reclamaţii, pentru că n-au trapă.

Rep.: Cine nu are condiţii de confort, nu poate să facă transport! Spune legea încă din 2010.

C.G.: Nu pot interpreta legea. Nu pot să le impun să adapteze vehicolul pentru persoanele cu dizabilităţi. Poate dacă s-ar implica Inspecţia socială…

Rep.: Se plâng bătrânii din Micro 19 şi Micro 20 că ajung  greu la Cimitirul Eternitatea, că trebuie să schimbe mai multe maşini. Se poate direct?

C.G.: Noi respectăm traseele licitate. Nu se putea ajunge la Eternitatea cât timp au fost lucrări la tramvai. Acum se poate lua tramvaiul 7. Dacă vrem transport de calitate, să acceptăm sacrificii temporare. Pe anumite sectoare se mai lucrează. Nu putem suplini traseele de tramvai . Avem doar 124 de autobuze disponibile.

Rep.: Ce autobuze noi de mâna a doua mai aduceţi?

C.G.: Ha, ha! E o glumă bună. Achiziţionăm mijloace din Danemarca. Au fost la mâna a doua  30 de autobuze, plătite în doi ani de zile. Acum luăm 8 autobuze ca să ne menţinem. Autobuzele româneşti erau depăşite tehnic, în 2009 Garda de Mediu ne soma mereu…Luăm şi autobuze noi, în 2008 am cumpărat 30 de autobuze şi 10 troleibuze, în ţiplă. Durata de viaţă a unui autobuz este de 8 ani. Noi mai avem în parc autobuze cumpărate în 1998 şi 2000. Am avut grijă de ele, au mers 15 ani…

Rep.: Călătorul face mofturi: vrea aer condiţionat, vrea taxarea electronică.

C.G.: Dacă avem aer condiţionat şi oprim din 300 în 300 de metri, cum se face aer condiţionat? Nici cele de la Bucureşti nu au decât ventilare. Ce ar fi vara să ieşi de la rece la cald? Ar fi şoc pentru sănătate. Putem face perdea de aer la uşi. Dar nu prea am văzut la noi asta. Taxarea electronică n-o putem face încă, sunt costuri mari…Mergem pe un program al Primăriei, pe care va intra şi Transurb, şi microbuzele, şi taxările publice. E un proiect care se pune la punct.

Rep.: Staţiile sunt tot în devălmăşie, public şi privat?

C.G.: Nu sunt staţii diferenţiate. Ar fi de dorit, dar oamenii se urcă la mijlocul care vine mai repede. E bine să fie cam în acelaşi loc. Nu pot fi puse la distanţe mari între ele. Concurenţa decide ce mijloc de transport va fi ales de călător.

Rep.: Alege pe cel care trece periculos de pe banda trei pe unu, tăind faţa celorlalţi.

C.G.: Mda! E întrecere…

RDH 6 - septembrie - 2013

One Response so far.

  1. Intodeauna va fi o problema mare cu transportul in comun. Este adevarat ca decide concurenta. Dar ce se intampla cand concurentii sunt „buni” prieteni ? Transportam zilnic oameni si in Constanta, este un calvar pe strazi, microbuzele sucumba sub greutatea calatorilor care se calca in picioare si se inghesuie, autobuzele sunt cum sunt, calatorii sunt lipsiti de respect fata de bunul comun, ca pan una alta ei le platesc, sunt practic ale lor, ei merg zi de zi cu ele si nu imi dau seama de ce sunt atat de iresponsabili. Sa speram ca romanul se va cizela iar cand se va intampla asta vor beneficia si de conditii mai bune de transport, de soferi mai amabili si perdea de aer la usi.

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Scrisoare deschisa m

Danamaria Neculai se simte sătulă până peste cap cu Gelu Ciorici şi ...

Cristian Dima (PRO R

Realizat de Opyum Advertising SRL D la comanda Pro Romania ...

Necunoscut în lumea

Era miercuri, 11 noiembrie, când DIICOT-Structura Centrală făcea sute de ...

Sifonări de milioan

Mamăăă, până şi salariaţii cu putere de decizie din Combinatul ...