logoImpact EST nr. 840 - 01.10.2020

BacalbasaDeşi mimează populismul, renunţând la Touareg-ul de serviciu pentru o Dacia „Papuc“, Nicolae Bacalbaşa a cheltuit sume imense pe deplasări, multe dintre ele la talkshow-uri.

Pentru un demnitar e suficientă o singură maşină de serviciu, însă lui Nicolae Bacalbaşa, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, îi trebuie două. După preluarea mandatului, în 2012, a început deplasările, atât cu Volkswagen-ul Touareg, alocat preşedintelui CJ, cât şi cu Skoda Octavia, alocată până atunci unui vicepreşedinte al instituţiei. Ambele sunt conduse de omul său de încredere, Bogdan Lungeanu, care a preluat cheile Touaregului prezidenţial pe 26 iunie, iar pe 1 iulie şi cheile Skodei. În perioada iulie-septembrie 2012, preşedintele CJ Galaţi s-a deplasat ilegal cu Skoda Octavia, pentru că avea la scară doar VW Touareg. Pentru a intra în legalitate, a dat dispoziţia nr. 426/28.09.2012, prin care şi-a alocat ambele autoturisme şi şi-a dublat cota de carburanţi. Dacă fostul preşedinte al CJ, actualul deputat UNPR Eugen Chebac, avea o singură maşină de serviciu şi 150 litri/lună, consumul alocat deplasărilor lui Bacalbaşa cu două autoturisme de serviciu era de 300 de litri/lună.

La emisiuni pe banii gălăţenilor

Nicolae Bacalbaşa este un obişnuit al talkshow-urilor. O dovedesc şi postările de pe facebook ale şoferului, care uneori înşiră locaţiile în care îl poartă pe şeful său. Conform foii de parcurs nr. 000498/01.12.2013, pe 1 decembrie 2013 Lungeanu l-a transportat pe Bacalbaşa la Bucureşti, cu VW Touareg. Numai că 1 decembrie era de două ori zi nelucrătoare – şi pentru că a picat într-o duminică, şi pentru că era Ziua Naţională. Uşile ministerelor erau închise, deci Bacalbaşa nu avea cum să facă lobby pentru proiectele Galaţiului, însă a participat la talkshow-uri. Pe contul de facebook al lui Bogdan Lungeanu este şi ordinea intrării în emisie a lui Bacalbaşa: „1 decembrie 2013 – 6.45 la RTV”; „1 decembrie 2013 – Urmează… – la Antena 3”. Cursa Galaţi-Bucureşti-Galaţi, de 500 km, e confirmată prin semnătura lui Bacalbaşa. După două zile, pe contul lui Lungeanu, o nouă postare: „3 decembrie – Lungeanu Bogdan a fost la RTV”.

Noua „prezidenţială“: Dacia 1307 „Papuc“

În 2014, preşedintele CJ Galaţi a reorganizat parcul auto: adică a constituit două parcuri auto, unul de şase autoturisme, cu cote de 150 litri, între care Skoda preşedintelui CJ, respectiv un parc comun, de autoutilitare. Touaregul a fost trecut în rezervă, fără cotă de carburanţi. Noua „bijuterie a coroanei”, a doua maşină cu care se deplasează preşedintele CJ Galaţi, a devenit autoutilitara Dacia 1307 „Papuc”, condusă tot de Bogdan Lungeanu. Dacia e folosită ilegal de preşedintele CJ, pentru că prin Hotărârea nr 25/2014, îi e alocată doar Skoda GL-42-CJG. Este un abuz în funcţie. Într-o şedinţă a CJ, Nicolae Bacalbaşa a explicat pasiunea sa pentru „Papuc”: „Eu, unul, o să mă duc cu utilitara la Parlament dacă mă cheamă, că mie nu-mi cad (galoanele – n.red.)… mie chiar îmi place miştocăreala asta”.

Exces de populism? Nu, perdea de fum! Avantajul Daciei este că, fiind autoutilitară, poate avea alocată şi o cotă lunară de 750 sau 1.000 de litri. Pentru Papuc s-au alocat 350 de litri/lună, mimându-se cumpătarea în cheltuirea banului public, dar după „reorganizare” Bacalbaşa are la dispoziţie pentru Skoda şi „Papuc” 500 litri/lună, cu 200 litri mai mult decât cotele lunare din 2012 şi 2013 ale Touaregului şi Skodei. Scriptic, în 2014, cu Dacia „Papuc” au fost efectuate 20 de deplasări la Bucureşti, Iaşi, Tulcea şi Constanţa. Pe 10 octombrie, Nicolae Bacalbaşa s-a deplasat cu Dacia „Papuc” la Iaşi, însă deplasarea nu a avut legătură cu activitatea CJ Galaţi, ci cu participarea la decernarea Premiilor Uniunii Scriitorilor din Iaşi, unde a primit premiul special.

Bacalbaşa a mai impus şi regula că niciunul dintre cele 18 autoturisme ale CJ nu poate părăsi municipiul Galaţi fără aprobarea sa. Toţi funcţionarii sunt obligaţi să depună cererile de deplasare în judeţ la cabinetul preşedintelui CJ Galaţi cu o zi înaintea deplasării, până la 15.00. Nicolae Bacalbaşa a mai inclus în normativul CJ şi un aliniat al articolului 5 din Legea 80/2001, stabilind o regulă de „amortizare” a depăşirilor de consum a unui autovehicol din cota totală alocată parcului auto al CJ: „Nu se va considera depăşire la consumul de carburanţi normat pe mijloc de transport consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita consumului de combustibil normat în raport cu numărul total de mijloace de transport aprobat”.

Prin toate aceste decizii, preşedintele CJ Galaţi a stabilit de fapt că el se poate deplasa oricât de mult, ba cu Tuareg-ul, ba cu Skoda Octavia, pentru că oricum consumul al parcului auto al CJ nu va fi depăşit, consumul total anual putând fi eventual „reglat” prin limitarea deplasărilor în judeţ ale funcţionarilor CJ.

Este posibilă depăşirea cotei cu 300%?

În 2013, pentru deplasările lui Nicolae Bacalbaşa cu VW Touareg a fost alocată cantitatea de 1.800 litri de carburant (150 litri lunar), dar conform foilor de parcurs s-au consumat 7.081 litri, cu 5.281 litri mai mult. O depăşire cu 293%! În septembrie 2013, Touaregul a consumat 850 de litri, cu 700 litri peste cotă. Consumuri mari au fost şi în aprilie (760), mai (805) şi noiembrie (727). La deplasările cu Skoda, cota a fost depăşită cu numai 68 de litri. În total, în 2013, s-au consumat pentru deplasările preşedintelui CJ Galaţi 8.949 litri. Întrebarea este cum se poate justifica un consum de 9.000 de litri de carburant pentru deplasările preşedintelui CJ Galaţi. La drum întins un Touareg consumă 9-10 litri la sută, dar consumul unei Skoda Octavia e de 5,5-6 litri la sută! În cele 253 de zile lucrătoare din 2013, cu Touaregul s-au făcut 7.000 km, iar cu Skoda 31.000 km. Dacă ţinem cont că un preşedinte de CJ are totuşi mai mult muncă de birou, cifra dă vizibil de gândit.

Înconjurul Pâmântului pe la Ecuator

În 2014, maşina de serviciu oficială a lui Bacalbaşa, Skoda Octavia, a parcurs 14.375 km, iar Dacia „Papuc” a aceluiaşi Bacalbaşa a parcurs 28.375 km. În total, deplasările preşedintelui CJ Galaţi au însumat 42.750 km, mai mult decât circumferinta Pământului la Ecuator, de 40.076 km. Practic, Bacalbaşa a înconjurat pământul pe la Ecuator, pe banii gălăţenilor. Pe 8 mai am solicitat punctul de vedere al preşedintelui CJ Galaţi, de ce are nevoie de două maşini de serviciu şi cum se justifică cei 42.000 km parcurşi în 2014? Nu am primit nici un răspuns.

Uneori se munceşte la două volane?!

Am întâlnit în documentele puse la dispoziţie de Nicolae Bacalbaşa şi situaţii care iscă alte semne de întrebare. În general, o deplasare Galaţi – Bucureşti şi retur, cu vizite la ministere şi talkshow-uri TV, ocupă o zi întreagă. Și în foile de parcurs de la CJ Galaţi se observă că o astfel de deplasare începe de obicei între orele 06.00 şi 09.00 dimineaţa şi se încheie la 22.00 – 23.00. Totuşi, în cel puţin două zile, pe 9 ianuarie şi 21 iunie, preşedintele Bacalbaşa i-a semnat şoferului Bogdan Lungeanu şi curse la Bucureşti cu Tuaregul GL-01-CJG, dar şi curse în Galaţi cu Skoda Gl-42-CJG, pe distanţe de 50-60 kilometri.

Taxa pe „protecţia informativă”: trei lei copia A4

Ne-am pus întrebarea firească de ce un preşedinte CJ are nevoie de două maşini de serviciu şi pentru a afla ce se întâmplă în 2014 i-am solicitat preşedintelui CJ Galaţi foile de parcurs la autovehicolele din parcul auto al CJ pe anii 2012 şi 2013. Pentru descurajarea unor astfel de solicitări de documente în baza Legii 544/2001, Bacalbaşa a iniţiat şi consilierii judeţeni au votat Hotărârea CJ Galaţi nr 11/30.01.2014, prin care a fixat la trei lei preţul unei banale xerocopii A4.

Pentru cele 1.197 de xerocopii, „România liberă” a achitat suma de 3.591 lei. Recent, am solicitat şi copii pentru foile de parcurs din 2014 pentru patru dintre autovehicolele CJ, cele două „prezidenţiale” şi două utilitare, dar şi deconturile conducătorului auto Bogdan Lungeanu. De această dată am plătit doar 592 de lei, pentru că între timp „taxa pe informaţiile publice” a fost redusă de la trei lei la un leu. A meritat efortul, pentru că acum avem toate aceste documente cu semnătura preşedintelui Bacalbaşa.

Ticu Ciobotaru 7 - iunie - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...