logoImpact EST nr. 839 - 25.09.2020
http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner-1200x165.gif

bolizi de luxDupă cum aţi aflat din relatarea noastră de la Ziua Marinei, primarul Noului Galaţi navighează în Touareg, iar şeful Poliţiei Locale foloseşte o Skoda Octavia mult mai neagră şi mai puternică decât a fostului primar, actualmente pensionar. Ei bine, nici city-managerul nu a fost lăsat mai prejos, el primind un Passat cu dotări de lux şi caracter sportiv de top. Total, peste 125,000 de euro cu TVA.

În acelaţi timp, în Galaţi, cetăţenii  merg cu autobuze second-hand tip etuvă, de 17.300 de euro bucata cu TVA, străzile se cârpesc pe ploaie iar asfaltul ţine câteva săptămâni, apa caldă este un lux, cea rece aşişderea, căldura o nebuloasă, iar toaleta în fundul curţii de colegiu naţional (Cuza) o certitudine.

Fugărind “bolizi de lux” prin acte

Am pornit de la imaginile cu noile maşini ale lui Marius Stan, primarul UNPR al Galaţiului, şi cea a subordonatului său, Mihai Manoliu, şeful Poliţiei Locale. Fiindcă acesta din urmă, din banii alocați chipurile pentru activități de pază și ordine, a cumpărat mașini de lux pentru el însuși, șeful său și city-manager. Am cercetat achiziţiile de autovehicule ale autorităţilor publice gălăţene pe 2015. Am dat peste o achiziţie de “trei autoturisme” efectuată de Poliţia Locală Galaţi pe 30 aprilie. Valoarea estimată a fost de 467.742 de lei, iar în final, după primirea doar unei singure (!) oferte, s-a ajuns la 450.645 de lei şi 20 de bani fără TVA. Adică, peste 125 de mii de euro cu TVA. Cât şapte autobuze Transurb şi o revizie la fiecare, cu schimb de ulei şi filtre. Aşa încât am apelat la purtătoarea de cuvânt a instituţiei, Aurelia Bogatu Matei, pentru a obţine lămuriri.

Şi, bineînţeles, am primit răspuns complet, în timp rezonabil.

“11 septembrie, la 12:44 P.M. To: mihai_angheluta@yahoo.co.uk Poliţia Locală Galaţi. În urma solicitării dumneavoastră, vă informăm că Poliţia Loclă Galaţi a achiziţionat un autoturism marca Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG 4 Mot., maşină care a fost predată pe bază de proces verbal, la Primăria Municipiului Galaţi. Autoturismul este folosit în interes de serviciu de city-managerul Aurel Vlaicu. Numărul de înmatriculare este GL 39 WXT.”

Deci, pe lângă un Touareg V6 TDI Supreme de peste 65 de mii de euro pentru şefu’, iată şi un Passat de peste 35 de mii de euro pentru Aurel Vlaicu, siti-mienejerul mereu ferchezuit în costum de ginerică. Iar pentru directorul care a ajutat la… execuţia (în masă a) bugetului fără a-l mai trece punctual prin Consiliul Local, prin văzul public, o Octavia de restul de bani. Practic, fiecare din autoturismele achiziţionate este vârf de gamă sau aproape, la variantele cu motorizare Diesel.

Caiet de sarcini pentru licitaţie cu direcţie (servoasistată)

Părerea noastră este că, pentru ca nu cumva să se greşească marca sau modelul, caietul de sarcini a fost alcătuit astfel încât precederile înguste să conducă la fix. Iată, mai jos, subliniate, cerinţele care, ce să vezi, conduc drept la autoturismele achiziţionate, chipurile, prin licitaţie corectă. De asemenea, veţi găsi şi nişte dotări de lux pur și simplu, care au mai adăugat nişte mii de euro la preţul de listă. Dacă dumneavoastră găsiţi şi alte mărci şi modele, în afara celor de mai jos și care să corespundă cerinţelor, vă rugăm să ni le precizaţi. Dar noi pariem, pe un tur al orașului în Dacie, că nu. Şi susţinem, fără nicio jenă, că chiar ne pricepem la maşini.

Caiet de sarcini pentru maşina primarului din care să rezulte neapărat Volkswagen Touareg Supreme, adică cel mai șmecher din parcare:

“Cilindree motor minim 2968 cmc, putere peste 250 CP, dar nu mai mare de 193 kW (=262 CP, n.n.), consum mixt maxim 6,6 l/100 km, emisii sub 180 gCO2/km, haion cu acţionare electrică (opţională de 1.600 de euro, n.n.), pneuri 265/50R19, suspensie pneumatică cu reglarea electronică a gardei la sol (chilipir, 460 de euro, n.n.), torpedou cu răcire, volan multifuncţional piele cu reglaj pe înălțime şi adâncime şi control pentru computerul de bord (doar vreo 600 de euro, n.n.) , radio şi telefon, faruri bi-xenon, geamuri laterale spate şi luneta fumurii cu absorbţie a luminii de 65% (ieftin – 724 euro, n.n.), aer condiţionat climatronic cu patru zone de reglare a temperaturii (bizon de două ori, cum ar spune Guţă), radio sistem de navigaţie cu displai (sic!) touch sceem (sic!) color și funcție de redare MP3.”

Caiet de sarcini pentru maşina lui Aurel Vlaicu, cel care vrea să zboare pe pământ fără să ia mâinile de pe volan. Rezultă VWPassat 2.0 TDI DSG 4motion (4×4):

“Cilindree motor minim 1968 cmc, pste 160 CP, dar nu mai mare de 190 kW (=250 CP, n.n.), portbagaj peste 570 de litri (în interes de serviciu, n.n), afișaj digital pentru instrumente de bord (analogul dă dureri la neuron, n.n.), sistem de navigaţie (să nu se rătăcească prin oraş, n.n.), volan multifuncțional piele încălzit cu comenzi pentru cutia de transmisie (un mizilic de 1.600 de euro, n.n.), oglinzi exterioare rabatabile electric, parbriz încălzit (tot doar la pachet, alte sute de euro), geamuri laterale faţă laminate şi spate fumurii (pachet de aproape 700 de euro), aer condiţionat climatic (peste 500 de euro)“

Iar ca şeful poliţiei locale să nu se aleagă totuşi cu vrun Polo sau vreun Golf la ce servicii de limuzină de lux beneficiază şefii săi pe mâna sa, și-a tras și el un caiet de sarcini din care să rezulte o Octavia peste medie, chiar dacă e pe motorină. Iată cum te prefaci că nu ştii că la licitaţie trebuie să câştige Skoda Octavia 1.6 TDI, dar fix aia de 110 CP:

“Putere motor: peste 100 CP, consum mixt max. 3,8 litri/100 km, emisii CO2 sub 100 g/km (99 g, nu?), capacitate portbagaj peste 580 litri (590 e bine?), scaune față încălzite, faruri bixenon (în jur de 1.000 de euro doar, n.n.), tapițerie piele (oho!), geamuri laterale spate și lunetă nuanță închisă, jante aliaj.”

Iar autobuzele Transurb, în care merg cei ce plătesc limuzinele aleşilor, iau foc pe traseu. Nu-i aşa că v-ar plăcea încă un mandat cu ei?

PS: Made in Galaţi mulţumeşte pe această cale doamnei Emanuela Ioana Turcu pentru (re)suscitarea, din 15 august a.c., a interesului nostru jurnalistic  pentru aroganţa afişată a șefului său, domnul primar Marius Stan. Le dorim şi celorlalte instituţii cu asemenea conducători comunicatori aşişderea

 

Mihai Angheluță jr www.madeingalati.ro 25 - septembrie - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Moştenirea lăsată

Instalaţia de desprăfuire pentru Furnalele 1 şi 2 a funcţionat ...

Firma olandeză Den

Societatea în cauză este una cu capital integral olandez şi ...

Costel şi generalul

Un gălăţean se revoltă şi-l interpelează pe preşedintele CJG, Costel ...