logoImpact EST nr. 850 - 30.11.2020
logo

logo

Alba neagra cu vieţile călătorilor pe străzile modernizate drăceşte pe str. Oţelarilor-Frunzei-Gheorghe Asachi. Aceasta este realitatea readusă în actualitate de un accident demenţial întâmplat pe o stradă de acelaşi tip, modernizată în acelaşi stil, la Brăila. Un om din Galaţi circula cu microbuzul Zuzu pe drumul de la/spre aeroportul de Bucureşti. Microbuzul condus chiar de patronul firmei a intrat noaptea în refugiul de tramvai, şi o ţeavă aflată exact la înălţimea nepotrivită a străpuns microbuzul, omorând pe loc un tânăr, şi alţi trei călători, printre care un copil, în vârstă 14 ani, au fost grav răniţi. Reţinem doar „tehnica” de care a dispus accidentarea sinistră a călătorilor: confuzia indusă de marcaje, nesemnalizarea luminoasă şi geometria barelor de oţel, amplasate criminal chiar în poziţia potrivită pentru a produce pagube şi victime maxime. Şoferul a intrat cu microbuzul plin cu pasageri în refugiul de tramvai de pe o arteră principală din municipiul Brăila. Bara de oţel a balustrăzii refugiului a pătruns prin motorul maşinii, a trecut prin două scaune din faţă şi a ajuns la pasagerul care stătea pe o banchetă din spatele maşinii. Bărbatul a fost ucis pe loc. Sigur, şoferul va fi cercetat, va fi găsit vinovat sau mortul va fi vinovat, nu mai contează cât timp potenţialul ucigaş al barelor rămâne, fiind fixat prin proiect. Proiectul străzilor este cel care are în el ascuns un viitor accident, care va face alţi morţi. Nu am numărat exact de câte ori s-a întâmplat la Brăila, dar la Galaţi, aproape nici un refugiu nu a scăpat nelovit, neciobit, neîndoit sau pur si simplu nerăzuit de o maşină, care nu l-a sesizat şi nu l-a evitat. Evident, este o amplasare neinspirată, negîndită, propusă iresponsabil de un proiectant, care n-a luat nici o dimensiune de gabarit şi nu a configurat adecvat trecerea de la o bandă la alta. La felul cum sunt poziţionate ţevile de balustrade, ele par să fie arme mortale, montate exact
la nivelul capului unui sofer aflat intr-o maşină mică. Ce credeţi, a gândit vre-un inginer situaţia din accident? A încercat să impună ţevi curbate, care atenuează impactul, care te răstoarnă, dar nu te omoară? A propus montarea de balize de evitare luminoase? Exclus, în România se poate şi altfel, dar merge şi aşa. Merge până nu mai merge.

17 - ianuarie - 2016

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Lungul drum al Româ

Mulţi români uită că aderarea în 2007 la Uniunea Europeană ...

Ambasadorul SUA la B

Un colaborator din SUA al Impact-est, gălăţean get-beget la origine, ...

Situaţia sectorului

Ministrul Adrian Oroş a participat la şedinţa de lucru organizată ...