logoImpact EST nr. 840 - 01.10.2020

România este pe ultimul loc la inovare. Aceasta este starea la zi a capacităţii de a inova a românilor. O spune încă un clasament al Eurostat. În perioada 2010 – 2012, România s-a situat pe ultimul loc în rândul statelor membre UE la proporţia întreprinderilor cu activitate de inovare, cu un procentaj de 20,7%. Ca să ştim cum stăm, la vârful topului european al inovării sunt Germania (66,9%), Luxemburg (66,1%) şi Irlanda (58,7%). Alături de noi, la coada clasamentului, apar Polonia (23,0%) şi Bulgaria (27,4%). Datele sunt prelucrate pe o perioadă de doi ani după trecerea perioadei de referinţă pentru a se asigura acurateţea şi comparabilitatea datelor strânse la nivel naţional. De remarcat că ţara noastră a pierdut în mod constant teren în raport cu celelalte state europene.
În intervalul 2006 – 2008 (când am avut un procentaj de 33,3%), în urma noastră se situau cinci state (Letonia, Lituania, Polonia şi Bulgaria), iar în perioada 2008 – 2010 (procentaj 30,8%) mai erau doar două (Letonia si Bulgaria). Legatura dintre performanţele economiei şi capacitatea de inovare este evidentă în cazul Germaniei, cea mai dinamică mare economie europeană, şi Irlandei, care a reusit să treacă peste criza financiară prin robusteţea economiei sale reale. Prin contrast, desi au obţinut rezultate relativ bune de creştere economică, Polonia şi România au fost penalizate la calitatea creşterii, obţinută mai degrabă prin mijloace extensive şi încorporarea unor costuri reduse cu forţa de muncă, decât din realizarea de produse cu valoare adăugată mai mare. Este exact ce spunea la publicaţia Impact-est un gânditor în ale economiei. Creştem economia făcând agricultură cu 70% din materia primă importată? Creşte economia cumpărând tot mai mult din comerţul german, austriac sau francez? Se învârt tot mai mulţi bani în morişca economică, dar sunt banii altora, nu ai noştri. Citat final: „În acele produse de import s-au dus măririle de salarii, creşterile de pensii, şi aşa mai departe. Pe mine mă cutremură lipsa asta înfiorătoare de logică. Creşterea consumului nu înseamnă creştere economică! Este o creştere financiară, gonflabilă, datorită apariţiei unor bani în piaţă, prin tot felul de plăţi suplimentare, măriri de salariu…Ei se regăsesc la cei care vând masiv, e o învârteală, ei îşi măresc cifrele de afaceri, apar indicatorii creşterii, dar în realitate nu este o creştere de fond. O creştere de fond se bazează pe o infrastructură, pe o dezvoltare economică, pe producţie. Eu mă dezvolt pe producţie, şi pe termen lung. ”Hai, marş la vot, dar mai ales la inovare!”

2 - octombrie - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...