logoImpact EST nr. 840 - 25.09.2020
http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner-1200x165.gif

După ce gălăţenii au fost lăsaţi în miezul iernii, în frig, fără apă caldă şi fără apă rece, acum administraţia municipiului Galaţi ne mai pregăteşte o surpriză: distrugerea sistemului de transport public.

Pe principiul că dacă ceva functionează, hai să-l stricăm, actualul primar a luat hotărârea cu mai puţin de două săptămani înainte de expirarea licenţelor de transport, să nu mai prelungească (sau să realizeze o noua licitaţie) traseele de maxi-taxi. În anul 2008, în calitate de viceprimar, împreună cu consilierii locali ce făceau parte din „Comisia pentru servicii publice, gospodărie comunală, comerţ şi privatizare” a Consiliului Local, au pregătit infrastructura necesară lansării licitaţiei pentru traseele realizate cu ajutorul maxi-taxi.

La acel moment existau un număr de peste 420 unităţi private de transport public, care se suprapuneau în proporţie de peste 80 % cu traseele Transurb.

Astfel, s-a hotărât reducerea acestora la 210 unităţi (180 + 30 rezerve), tocmai pentru a da o mână de ajutor societăţii Transurb. Al doilea lucru important, s-a redus substanţial suprapunerea traseelor firmelor private cu cele ale Transurb.

Toate aceste măsuri au fost luate tocmai pentru a permite dezvoltarea societăţii din subordinea Consiliului Local, fiind un prim pas major spre un transport civilizat. De asemenea, a fost realizat un studiu şi a fost pregatită o licitaţie pentru realizarea unui sistem inteligent de ticketing.

La trei ani de la preluarea mandatului, primarul Galaţiului reuşeste să ne dovedească, încă o dată, modul mediocru de administrare a acestui oraş.

Deşi avea tot timpul necesar pentru a găsi o soluţie de rezolvare a acestei probleme, oricare ar fi fost ea, ne trezim că mai sunt câteva zile până la expirarea termenului legal pentru găsirea unei soluţii. Transurb nu poate asigura singur transportul în Galaţi, chiar dacă vor fi folosiţi bani din Fondul de Urgenţă, în mod ilegal, pentru achiziţionarea a 20 de mijloace de transport.

Transurb are aproximativ 90 de mijloace de transport funcţionale, iar necesarul ar fi de aproximativ 200 de unităţi. Somăm Primaria Municipiului Galaţi, ca măcar în al 12-lea ceas, sa găsească o solutie funcţională pentru transportul public din Galaţi, pentru a nu crea o nouă problemă locuitorilor acestui oraş.

Toţi ne dorim un transport public civilizat, dar obligaţia administraţiei este aceea de a ţine cont de realităţile acestui moment, chiar dacă acest lucru înseamnă prezenţa operatorilor privaţi de transport în comun.

Co-Preşedinte Organizaţia Municipală PNL Galaţi,

Nicuşor CIUMACENCO

Nicuşor CIUMACENCO 1 - mai - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...