logoImpact EST nr. 844 - 27.10.2020

Ce să scriem la alba neagra de Covurlui mai întâi? Care să fie cel mai tare şi mai mare eveniment care contează pentru cetățeanul preplexat de mascarada de anticorupție românească? Da, despre anticorupția aia care rupe de la buget bani mulți vorbim, şi care nu aduce la buget obiectul anticorupției-banii extraşi de la buget. Să fie ieşirea spaidermanului preş de județ la Realitatea Tv, pentru a enunța principiile delirului în funcție, fixațiile şi aberațiile părerologului Traian Băsescu aflat în vizită de lucru la PMP de Galați, sau ştirea că retrogradata echipă Oțelul a bătut Steaua la ea acasă? Sau despre intrarea în aplicare, pe şest, a PUG-ului Mucles Galați? No, slab, neinteresant, fonfleuri, aiureli. O alba neagra autentică este cu Noul Tun din Afacerea de evaziune şi parandărăt „Microbuzele parazitând Transurbul”. Până să intrăm pe fond, să adunăm de pe marginile ştirilor de presă pe cea cu „Transurb va avea flotă de autobuze SH noi”. „Alte 20 de autobuze olandeze la mâna a doua se vor alătura „flotei” Transurb de pe străzile Galaţiului . Acestea costă 346.000 de euro, cu 14.000 de euro mai puţin decât în cererea de ofertă depusă. ”Curat pleaşcă, nu? Cică majorarea de capital a fost aprobată de anul trecut, dar Primăria nu a virat încă banii în cont. Trebuie plătit avansul de 30%, plus diferenţa în 30 de zile lucrătoare şi, gata, iar vom avea autobuze deja rodate şi perfect uzate. Cu tot cu taxe şi aduse de la Rotterdam până pe traseele noastre imbecile (cum altfel poate fi numită suprapunerea flotelor de la public cu cele de la privat?) preţul este de 17.300 de euro bucata, faţă de 18.000 de euro, cât au cerut experții Transurb. Dar nu cumva tocmai se plăti şi se futu Strategia privind transportul public pe perioada 2014-2020,  redactată de edilii Galaţiului împreună cu consultanţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), de la care Primăria urmează să obţină un credit de 100 de milioane de lei? Cam da! Se cheamă cu vine termenul de intrare în pâine a Transurbului monopolist exclusiv, şi -hopa!- Transurb n-are nici pâine, nici intrare şi nici termen. C-aşa-i în negocierile secrete de la Primăria Stan, din spatele cărei uşi (închise) transmite reporterița veveriță, Ema. S-a hotărât: aplicarea Strategiei va fi amânată sine die, iar microbuzele tip maxi-taxi vor polua şi strica drumurile în voie. O fi fost 8 mai 2015 termen, dar, ce naiba, doar e oameni şi operatorii privați, se scormonesc şi ei de ceva mărunțiş când va fi să se pună de o campanie electorală, nu?

Zice Ema cea isteață: „se doreşte găsirea unei soluţii bune pentru transportatorii privaţi, care au nevoie de un termen de predictibilitate. Conform strategiei, viitorul transportului local se va face cu Transurb, însă dl. primar a înţeles că operatorii privaţi au nevoie de un termen, mulţi au maşini în leasing, au nevoie de o perioadă de tranziţie, pentru ca trecerea la transportul asigurat de Transurb să fie una lentă, să nu fie percepută ca o nenorocire. De aceea, căutăm cea mai bună soluţie”. De trei ani. De fapt de 10. Şi se tot caută, de se împuținează parcul Transurb de la o zi la alta. Actualmente, e un deficit de 68 de vehicule, pe care n-are cum să le aibă până la 8 mai. Operatorii de transport fără bilete au însă 170 de microbuze la vedere, şi alte câteva zeci ce urmează să fie puse la amortizat. Stan se întâlneşte de zor cu proprietarii de la privat şi dă la dracu şi strategia, şi modernizarea transportului public urban: se poate Noul Galați şi fără microbuze, dar se poate mai ales cu.

24 - aprilie - 2015

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Persoană trimisă

Procurorul din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Galaţi a ...

Farmaciile şi fieru

În două ediţii la rând am publicat TOP 2019, alcătuit ...