logoImpact EST nr. 850 - 30.11.2020
logo

logo

Stăm perplexaţi în trafic, cu ochii la coada formată la semafoarelşe inventate de „specialiştii” sistemului inteligent de management al traficului şi citim încă odată polologhiile de bune intenţii, transmise de comunicatul Primăriei Galaţi: „Principalul avantaj oferit de noul sistem de management al traficului îl constituie modul de funcţionare adaptiv al componentelor de semaforizare şi dirijare a traficului, care constă în ajustarea timpilor de semaforizare din intersecţii în funcţie de valorile de trafic înregistrate de senzorii care preiau şi transmit informaţii către centrul de control al traficului din oraş, prin intermediul reţelei de comunicaţii. La nivelul acestui centru, un soft specializat analizează informaţiile culese şi stabileşte timpii de semaforizare, în funcţie de aceste informaţii – numărul de maşini care se apropie de intersecţie, viteza cu care acestea rulează, direcţia de mers, incidente rutiere, etc. Sistemul analizează toate variabilele şi adaptează „timpul de verde” pentru a asigura un flux continuu al vehiculelor şi pentru a preveni eventualele blocaje. Îmbunătăţirea traficului rutier se va face simţită în mod progresiv. În primele 3-4 luni de funcţionare, sistemul colectează continuu date despre trafic şi se adaptează treptat, astfel încât efectul de optimizare a traficului va putea fi observat de către locuitorii municipiului după această perioadă de ajustare.” Mda. Deci, trebuie să avem răbdare, abia prin octombrie vom scrie articole de laudaţio despre această minune a tehnicii fără de care Galaţii erau doar un sat ceva mai răsărit din stepa Covurluiului. Stăm însă la coadă, o coadă imbecilă, apărută prin băgarea pe Brăilei a unui număr record de semafoare, ce nu existau înainte, şi care par să existe tocmai ca s-şi bată joc de fluenţa traficului pe principalele rute de circulaţie. Un exemplu de suprasemnalizare a traficului, ca să nu-i spunem imbecilitate, e între Potcoava de Aur şi Agenţia CFR, pe Brăilei. Pe numai 500 de metru se îngrămădesc trei semafoare, unul dintre ele taman înainte de staţia de autobuz, ceea ce produce busculade tâmpite, fără efecte în debuscularea altor circuite, care produc consumuri de combustibil peste normă, poluează, şicanează, enervează. Enervare şi contrariere şi pe tronsonul Palatul de Justiţie-Constructorilor, Saturn, unde se remarcă cozi de automobile create de aceiaşi tentaţie a suprareglementării traficului, prin plantarea de semafoare chia şi acolo unde nu era nevoie. Demonstraţia de inutilitate a fost făcută chiar de „probele” sistemului inteligent, când se punea galben alternativ pe semafoarele din intersecţie(vezi intersecţia Frunzei-Asachi cu Prelungirea Brăilei-imbecilă denumire!). Aici s-a circulat cu precauţie, dar destul de ordonat, fără cine ştie ce complicaţii. Dar dacă s-ar fi improvizat din panouri mobile un sens giratoriu ? Demonstraţia de ţicneală a fost făcută la intersecţia cu str Saturn, unde între verdele pietonilor şi cel de viraj la dreapta este o nesincronizare care justifică denumirea de „unda imbecilă”. Atenţiune, domn responsabil de proiect Mancaş, se vede clipeala/ţicneala şi de la biroul dv?

RDH 30 - iulie - 2016

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Lungul drum al Româ

Mulţi români uită că aderarea în 2007 la Uniunea Europeană ...

Ambasadorul SUA la B

Un colaborator din SUA al Impact-est, gălăţean get-beget la origine, ...

Situaţia sectorului

Ministrul Adrian Oroş a participat la şedinţa de lucru organizată ...