http://impact-est.ro/wp-content/uploads/anunt-nou.jpg
logoImpact EST anul XXIII – 2024, nr. 978 - 19.04.2024

Dacă celebra OUG 6/2016, cunoscută şi ca Ordonanţa „Prună”, va fi respinsă în Camera Deputaţilor, prin care celebrele protocoale încheiate de către SRI cu CSM, DNA şi Parchetul General, mii de dosare soldate cu închisoarea sau cu alte pedepse, şi care au şi fost executate, vor putea fi redeschise!
Atunci să te ţii Justiţie şi aglomerare prin sala paşilor pierduţi! Dar mai ales despăgubiri de miliarde de euro, pe care cei ce au suferit represiuni nedrepte şi condamnări, le vor cere în instanţe! Să vezi goluri în visteria statului şi în buzunarele tuturor, căci cu toţii alcătuim bugetul, persoane fizice şi juridice.
Liviu Dragnea, preşedintele Camerei Deputaţilor, a anunţat în spaţiul public că, cel mai probabil săptămâna viitoare, va fi picată în camera pe care o conduce. El a mai spus că în lucru se află ce trebuie să fie adăugat în lege şi ce trebuie să se întâmple cu efectele pe care le-a produs OUG 6/2016, având-o ca autor principal pe ministrul Justiţiei de atunci Raluca Prună.

Pentru ca SRI să se bage în Justiţie, iată nebunia!

„Potrivit OUG 6/2016: „Având în vedere faptul că la data de 16 februarie 2016, prin Decizia nr. 51/2016, Curtea Constituţională a admis excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 142 alin. (1) din Codul de procedură penală, constatând faptul că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art. 1 alin. (3), conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate, şi că sintagma „ori de alte organe specializate ale statului” supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, luând în considerare faptul că metoda specială a supravegherii tehnice, în sine, nu este afectată de criticile de neconstituţionalitate reţinute de Curte, dar fără punerea în acord a legislaţiei cu normele constituţionale considerate a fi încălcate nu ar fi posibilă recurgerea la probe de acest fel în cadrul urmăririi penale pe o durată care nu poate fi estimată, astfel încât, în activitatea de realizare a interesului social general pe care sunt chemate să îl apere organele judiciare, se creează premisa unei lacune operaţionale, ţinând cont de împrejurarea că activitatea unităţilor de parchet ar fi în mod serios afectată în absenţa sprijinului tehnic şi a resurselor umane specializate pentru managementul unei infrastructuri de comunicaţii, atât din punctul de vedere al operativităţii efectuării actelor de urmărire penală, cât şi sub aspectul administrării unui probatoriu complet pe baza tuturor metodelor de investigare prevăzute de Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
(…) Art. IV
Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 3 martie 1992, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 8, după alineatul 1 se introduc două noi alineate, alineatele 2 şi 3, cu următorul cuprins:
„Pentru relaţia cu furnizorii de comunicaţii electronice destinate publicului, Centrul Naţional de Interceptare a Comunicaţiilor din cadrul Serviciului Român de Informaţii este desemnat cu rolul de a obţine, prelucra şi stoca informaţii în domeniul securităţii naţionale. La cererea organelor de urmărire penală, Centrul asigură accesul nemijlocit şi independent al acestora la sistemele tehnice în scopul executării supravegherii tehnice prevăzute la art. 138 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură penală. Verificarea modului de punere în aplicare în cadrul Centrului Naţional de Interceptare a Comunicaţiilor a executării acestor supravegheri tehnice se realizează potrivit art. 301 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Condiţiile concrete de acces la sistemele tehnice al organelor judiciare se stabilesc prin protocoale de cooperare încheiate de Serviciul Român de Informaţii cu Ministerul Public, Ministerul Afacerilor Interne, precum şi cu alte instituţii în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea, în condiţiile art. 57 alin. (2) din Codul de procedură penală, organe de cercetare penală speciale.”
2.Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 13
Organele Serviciului Român de Informaţii nu pot efectua acte de cercetare penală, nu pot lua măsura reţinerii sau arestării preventive şi nici dispune de spaţii proprii de arest. Prin excepţie, organele Serviciului Român de Informaţii pot fi desemnate organe de cercetare penală speciale conform art. 55 alin. (5) şi (6) din Codul de procedură penală pentru punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică, conform prevederilor art. 57 alin. (2) teza finală din Codul de procedură penală.”

Da, dar n-a fost, n-a fost aşa!

Păi cum, bre, să spui că organele SRI nu pot efectua acte de cercetare penală, iar în acelaşi Art. 13 modificat să spui că „Prin excepţie (excepţia a devenit regulă, ca de obicei, n.r.) , organele Serviciului Român de Informaţii pot fi desemnate organe de cercetare penală speciale”… adică de înregistrări audio şi video şi în ambiental, numite generic „supraveghere tehnică”.
Sigur că nimic nu mai este de înţeles în „SISTEMUL NOSTRU TICĂLOŞIT”, căci orice la deget întins SISTEMULUI, el îţi înşfacă mâna până la claviculă!
Iar de făcut recursuri excepţionale, sau cum vor fi definite în modificarea Codului penal, mai au de făcut miile de condamnaţi nu pe documente ci pe „supraveghere tehnică”. E doar o aşteptare de timp pentru introducere a unei noi căi de atac extraordinară.
Extraordinar, cum ne-au lucrat de-alde Gheorghe Ivan, ex-procurorul şef al DNA-ST Galaţi şi toţi aidoma lui ca fiinţă psiho-profesională şi-n ce convulsii şi războaie interne va intra ţara asta, condamnată la scandaluri, răsuciri şi întoarceri, nu la mers înainte şi la progres.

Gelu CIORICI 14 - septembrie - 2018

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Europarlamentarii ro

Pe 10 aprilie s-a votat in PE legea legată de ...

CJG - Fotea dă vapo

Da, mă, dacă nu poți „inagaura” hobanate și miniautostrăzi gen ...

Artă cu sânge proa

Un album fotografic care documenteaza vernisajul unei expozitii de arta ...

STOP MIZERIEI MORALE

Așa nu se poate merge mai departe. Ar fi împotriva ...

JOC ȘI CULOARE, SĂ

„Să iei hotărâri e ceva ce seamănă cu sportul: ai ...