logoImpact EST nr. 840 - 26.09.2020

Ce mai face pe la AFDJ directorul Micul Dobre Pituş Cristea? Face ce a învăţat şi ştie dintr-o viaţă de tras la edecul sifonării banului public: sifonează cu mare talent banul public. Sigur, sifonarea o face atunci când mai stă şi pe la birou, pentru că, în general, Pituş este ocupat: ba cu Banca Mondială, ba la Relu la Minister, ba la o plimbărică prin străinătate, ba la o şuetă de amiază-seară, cu prietenii de şuteli bugetare. Când nu este atât de preocupat, Pituş face management. Azi scriem despre cum „manageriază” el afacerile cu pilotajul cel de toate zilele, care permite sifonări şi parandărături babane, corespunzătoare sarcinilor de partid primite. Ca mâine, scriem despre cum se ratează procesul cu ranfluarea epavei Rostock, poimâine despre blaturile cu dragajele, răspoimâine…C-aşa-i la AFDJ, unde haitele reunite de politruci şi sinecurişti şi foşti securişti fac ce ştiu – să sugă banul public ca pe motorina din tancurile de stocare.

Cum s-au legat-dezlegat obligaţiile de contractul lui Pituş

Se făcea că prin iunie 2012, ca la început de mandat, directorului transferat în interesul partidului, de la viceprimăria penele la monetăria AFDJ, să i se ordone semnarea unui contract cu băieţii deştepţi ai pilotajului din Constanţa. Probabil că fusese consiliat de „tăticul Dunării”, Galiaţatos, deci, să fie Contractul 68! Şi a fost. Semnat pentru 5 ani, contractul prevedea că  beneficiarul AFDJ se gudura pe lângă ditamai sereleul de pilotaj Canal Sea Sevices, pentru a i se pune la dispoziţie 24 de ore din 24, 365 de zile, piloţi pentru a asigura serviciul de pilotaj al navelor pe Dunărea Maritimă, adică de la Sulina la Brăila şi pentru a lega-dezlega navele de la cheu. Preţul ca preţul (50% din activitatea de pilotaj şi 60% din activitatea de legare-dezlegare), dar să vedeţi obligaţiile şi condiţiile care sună ca dracu pentru talentul„negociatorului” Pituş de la AFDJ. Carevasăzică, beneficiarul AFDJ, regie mastodont, alege prestatorul Canal Sea Services fără nici o licitaţie deschisă sau licitaţie restrânsă, fără să respecte ordine ale Ministerului şi fără respectarea dispoziţiilor Ordonanţei 34 a achiziţiilor publice. Sigur, s-a trecut lejer şi peste alte fleacuri de norme şi prevederi, care obligau la constituirea şi depunerea garanţiei de bună execuţie şi includerea de clauze asiguratorii, în baza criteriilor impuse de contractul cadru. Ei, criterii pe dracu, nu avem timp de astfel de chestii când împărţim procentele! Şi s-a trecut la împărţirea obligaţiilor. Care obligaţii sunt invers proporţionale cu veniturile: AFDJ pune la bătaie cam tot ce trebuie (pilotine, personal navigant pentru pilotarea pilotinelor, servicii de dispecerat în porturile Sulina , Tulcea, Galaţi, reţea de comunicaţii, maşini  şi şoferi în Galaţi, informaţii hidrometeo, organizarea şi coordonarea activităţii de pilotaj etc). Asta la unul dintre puncte. Credeţi că era deajuns? Nţţ! Se bagă încă un punct, care obligă AFDJ să deplaseze piloţii pe cheltuiala proprie, să coordoneze activitatea de legare-dezlegare, cazarea şi transportul marinarilor legători, facturarea şi încasarea valorii prestaţiilor. Şi prestatorul ce prestează? Aduce piloţi, bre! 15 bucăţi, pe care îi avizează, autorizează şi brevetează tot AFDJ. Ce mişto, nu? Să tot prestezi şi să încasezi 60-40%.

Dacă e frăţie, e şi act adiţional!

Aşa cum stă bine la marile case de jefuit banul public, şi la AFDJ se poartă adiţionalele. Şi la adiţionale, Pituş este imbatabil, încă de pe vremea ISPA-urilor, pe canalizare şi pe gunoaie, toate adiţionate cu talent până la buza falimentului. Deci, după nici două luni de la semnarea contractului, lui Pituş îi vine de-o adiţională, deşi criteriile după care s-a stabilit preţul nu le ştie nici dracu. Ce s-a gândit Pituş în stil capitalist şi penelist, de la tătucul Marele Dobre citire? Decât 60-40 nu e mai bine 40-60? Zis şi făcut, se semnează cum că legătorii dezlegători de la Canal Sea se spetesc de atâta muncă, deci să ia prestatorul 60% din venituri, şi să rămână la AFDJ 40%. Având girul specialistelor în tranzacţii cu banul statului- Mioara Hogaş, director economic, şi Mariana Profir, de la Serviciul Juridic- directorul Mircea Cristea Pituş face împărţeala astfel: beneficiarului îi revine 50% din activitatea de pilotaj şi 40% din legat dezlegat, iar diferenţa din activitatea de pilotaj şi cea de legare-dezlegare se va împărţi în mod nediscriminatoriu între societăţile prestatoare, indiferent de numărul lor. Ce să însemne asta? Un răspuns ne dă „tăticul Dunării”, Galiaţatos, un fel de  consilier personal în ale parandărătului, bine preparat cu nişte whisky. Copleşit de un mare moment de adevăr brutal, Gali a mârâit printre dinţi: „mă, da lacom e ăsta, vrea numai pentru el totul!”

Silviu VASILACHE 11 - octombrie - 2013

One Response so far.

  1. Basil spune:

    CLC Galeatzatos pe langa pitush aminteste de Onassis comparativ cu INF Galati.

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...