logoImpact EST nr. 850 - 30.11.2020
logo

logo

Noi am mai scris, aducând probe serioase şi concrete cu privire la ceea ce s-a întâmplat şi se întâmplă după debarcarea lui Melinte de la cârma Teatrului Muzical. Acum, noi nu plângem musai după el, are cine să o facă. Din păcate, pe zi ce trece, tot mai mulţi dintre salariaţi şi colaboratori o fac şi asta ne doare şi ne pune pe gânduri.

De bună credinţă fiind, ne-am imaginat, amăgindu-ne că lucrurile se vor schimba în binele propagat şi cerut în genunchi de o mână de sindicalişti, proletari, muncitori cu cârca în faţa autorităţilor.

„Clasa muncitoare” era revoltată de tirania directorului şi de faptul că uneori acesta îşi permitea cu de la sine putere să bea mai mult decât ei, punându-i la treabă. Şi, uite aşa, lucrurile s-au schimbat la nivel de management fiind adus un nou director şi instalându-se concomitent şi domnia „lumpen proletarului” din teatru. Cum arată Teatrul Muzical în prezent? Dacă aveţi răbdare să citiţi în continuare o să vă facem în mod succint radiografia, spunându-vă ce a câştigat teatrul, Primăria şi populaţia gălăţeană după „epoca” Melinte. Păi, la nivel de director absolut NIMIC, ba din contra, asistăm la un management dezastruos în care individul cu pricina nu le are deloc cu condusul destinelor unei instituţii de elită a culturii gălăţene, a sutelor de salariaţi. Omul cu pricina „mason” fiind, a fost uns la şefie fără nicio noimă, artist de marcă, recunoscut şi respectat pe baza profesionismului, nefiind. Lucru extrem de grav deoarece în domeniul acesta nu ai autoritate şi nu te impui decât dacă, în general, eşti dintre cei foarte buni (mai buni ca ei), solist, scenograf, regizor şi aşa mai departe. Ori, decan la o facultate mică şi nouă, dintr-o Universitate în care disciplinele mai sunt şi „caii verzi pe pereţi”, rupte de cerinţele vremii, nu reprezintă, ca şi în cazul profesorilor NIMIC, pentru că dacă îi translezi în lumea reală să facă şi ei ceva în mod concret, să conducă o afacere, o uzină, o instituţie, ceva acolo, habar nu au.

Drept urmare, acum în Teatru e mizerie, nu mai străluceşte totul a curăţenie, nu mai „lingi pe jos”, personalul cu problema nu mai dă în gât, stau la taclale, stau cu curul pe calorifere, mănâncă seminţe, beau cafele, au un sictir şi o greaţă teribile. În teatru, oameni buni, dacă aţi mai auzit? Se fumează oriunde, mai rău decât în orice cafenea, lucru de neimaginat în orice teatru din lume. Gunoaie peste tot, geamuri murdare, indivizi de tot soiul care bântuie peste tot, la orice oră din zi, degajaţi şi nepăsători, ce sprijină pereţii, grupaţi sau singuratici, vorbind în draci la telefoanele mobile. Ce program de lucru? Ce poartă de acces? Se vine când se vrea, se pleacă aşişderea, după ţigări, la masa de prânz, la…

Haosul are culcuşulla Muzicalulgălăţean, clasa muncitoare bea de această dată fără griji şi fără teamă, pentru că reprezentanţii ei intră când vor la director, se trag de brăcinari cu acesta, biroul de lucru al acestuia este şi al lor, iar când pleacă directorul din ţară sau lipseşte, conducerea teatrului este asigurată prin delegare de juristul – lider de sindicat, un individ, provenit de „jos”, la care gradul de cultură acumulat în bătălii sindicale, fără bibliotecă la mansardă, îl impune în faţa elitelor şcolite şi confirmate, din Orchestra Simfonică, din rândul artiştilor lirici, ai corpului de balet şi tot aşa.

Uitaţi-vă la repertoriul teatrului, la ce se montează, la ce se joacă, la câte premiere, la numărul de spectatori (ca un barometru) şi o să vă cruciţi dacă vă raportaţi la trecut. Nu mai spunem de cheltuieli de tot felul de aiurea, de sifonarea banilor, de trecerea pe statele de plată a tot soiul de colaboratori sau chiar salariaţi, care nu fac nimic sau sunt implicaţi o dată sau de două ori pe an. Până şi fostul director Melinte, nu a mai dat pe la teatru niciodată de când a fost schimbat, dar este plătit în continuare regeşte, printr-o înţelegere în care i s-a impus să nu mai vină până se… pensionează, ca să nu producă ceva „valuri” în rândul salariaţilor. Un teatru în care nimeni, dar absolut nimeni, nu mai este interesat de salarii (care sunt bunişoare şi curg oricum) ci de BANI, cu orice preţ, pe orice cale, care pot şi trebuie să curgă „suplimentar” din activităţi colaterale care intră în concurenţă cu cele ale teatrului, din turnee de aiurea în „lume” unde au „succesuri” pe bani adevăraţi, având ca interfaţă artişti de la alte teatre din ţară sau străinătate.

Toate cele de mai sus au devenit prioritare în dauna actului de cultură, a instituţiei Teatrului Muzical, care nu mai este decât un MIJLOC şi nu un SCOP pentru cei care-şi desfăşoară activitatea şi sunt plătiţi din banii populimii sărăcite şi rupte în cur, din bugetul PRIMĂRIEI.

Un director moale şi molâu, încălecat de toată lumea, încrezut şi fudul fără motivaţie care, la adăpostul fraţilor întru credinţă masonică, spune ori de câte ori are ocazia că îl doare în cur, de oricine şi orice, inclusiv de PRIMAR. Susţinut de nişte fătuci care mai scriu prin gazete, fără să le aibă tare cu bibilicul la cultură, omul acesta a reuşit să ne păcălească iniţial pe toţi. Şi, uite aşa, se duce drakului încă un stabiliment în care actul de management e deplorabil.

Măi, domnule Primar, domnilor consilieri, treziţi-vă!, căci, iată, ANI s-a trezit şi l-a băgat în incompatibilităţi până la gât pe musiu Niţă.

JAP 21 - februarie - 2014

One Response so far.

  1. Valentin spune:

    Dar despre TURNEUL AIDA nu scrieti. Despre cum s-au cheltuit sute de milioane pe decoruri si costume comandate de SIOP desi teatrul avea decoruri si costume mult mai valoroase in magazii. Despre cum a finantat Primaria Galati care a platit diurne atat celor aprox. 60 de salariati dar si celor 50 de colaboratori pe 4 zile din turneu pe care SIOP nu le/a decontat. Cu alte cuvinte Galatiul a facut doar cheltuielile iar SIOP a luat toate incasarile turneului. Grozava afacere! Care a fost comisionul luat de N&camarila?Adevarul ca SIOP a vazut cu cine are de aface si nici nu vrea sa mai auda de parteneriate cu N&Camarila. Desi la intoarcere anunta jdemii de turnee.nu se va mai face nimic. S-a dus buhu peste tot despre jagardelele N&co.

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Lungul drum al Româ

Mulţi români uită că aderarea în 2007 la Uniunea Europeană ...

Ambasadorul SUA la B

Un colaborator din SUA al Impact-est, gălăţean get-beget la origine, ...

Situaţia sectorului

Ministrul Adrian Oroş a participat la şedinţa de lucru organizată ...