logoImpact EST nr. 844 - 27.10.2020

in-orasul-rosuCând va fi funcţional sistemul inteligent de management  al traficului urban în Galaţi? Primarul Ionuţ Pucheanu spune că abia în şase luni. Se continuă astfel starea de colectare de date din teren(oare cu ce dispozitive?) care ar putea să facă din sistemul de semafoare plantate abundent în lung şi în lat o maşinărie inteligentă de circulat prin Municipiul Galaţi. Lansată oficial cu trei luni de întârziere, Unda Verde din Oraşul Roşu rămâne după alte trei luni de funcţionare în mare deficit de inteligenţă şi de colectare a datelor. Practic, nu este intersecţie şi  tronson de stradă pe care să nu se vadă şi să se suporte cu greutate un fapt clar: Unda Verde nu numai că nu este inteligentă, dar este imbecilă de-a dreptul. Nu trebuie să avem statistică de la poliţia rutieră(deşi ar cam fi cazul să iasă cu ea) ca să vadă orice cetăţean că sistemul intelligent a mărit busculadele, a amplificat confuziile, a mărit nervozitatea, a mărit poluarea, a accentuat devălmăşia şi a crescut brusc numărul de accidente. Cazul incredibil de grav de pe str. Brăilei, în faţa Inspectoratului de poliţie este demonstrativ. Sindromul omniprezent al Undei Verzi este roşul, adică acolo unde ar fi necesar verde la circulat, sistemul trânteşte roşul. Evident, poate fi speculat că roşul este culoare doctrinară a Oraşului Roşu, dar  acest sistem a costat municipalitatea mulţi bani, din care o mare parte-cam jumătate-sunt plătiţi de la buget.

Cât costă verdele tras în roşu

Pe panourile expuse în mai multe colţuri ale oraşului, la proiectul “Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii”, scrie clar: valoarea totală a proiectului – 19.214.544 de lei, din care contribuţia Uniunii Europene – 15.438.886 de lei, contribuţia Guvernului României – 3.391.367 de lei, iar contribuţia beneficiarului, adică a oraşului, 384.290 de lei. Adică doi la sută! Bine, scrie şi că termenul finalizării proiectului este 31 decembrie 2015, dar e clar că nu trebuie să credem chiar tot ce citim!
În realitate, conform datelor furnizate de Primăria Galaţi, valoarea finală a proiectului a fost de 19.831.627 de lei, mai mare decât cea estimată iniţial. Din aceşti bani, asistenţa financiară nerambursabilă (UE plus cofinanţare naţională) a fost de doar 15.311.856 de lei, iar contribuţia beneficiarului s-a ridicat la 4.519.771 de lei! Cu 4.135.481 de lei mai mult decât scrie pe panou! Şi s-a ajuns, astfel, ca în loc de doi la sută să suportăm peste 22,7 la sută din valoarea investiţiei. Vi se pare mult? Se poate şi mai mult!

Nu cumva la Undă este ascuns un sabotor al Sistemului?

Trebuie notate câteva inutilităţi ale sistemului, care nu fac decât să genereze cozi şi să polueze inutil. La Ieşirea din Constructorilor pe Brăilei, veşnic coadă. Semafor imbecil, şi inutil, cât timp ieşirea era oricum asigurată de semaforul din dreptul Poliţiei. La ieşirea din Nicolae Bălcescu în Brăilei, schimbare de gâgă –s-a redeschis trecerea de pietoni care fusese eliminate tocmai pentru ceva fluidizare. Nu cumva la Undă este ascuns un sabotor al Sistemului? Daaa!Dovada o regăsim şi la Casa Roşie(!), unde au apărut două semafoare, care nu fac decât să blocheze. Trecerea de pietoni exista şi funcţiona şi înainte de Undă, semaforul la o ieşire de pe o alee dintre blocuri este indiscutabil o decizie idioată, numărul maşinilor fiind nesemnificativ. Demonstraţia de imbecilitate se face şi vizavi, unde s-a băgat semafor la trecerea de tramvai, deşi tramvaiul vine rar şi tine la coadă extreme de multe maşini care virează pe Ghe Asachi. O probă de imbecilitate crasă în aranjarea circulaţiei este pe str Anul Revoluţiei, la intersecţia cu str. Tecuci, pe care se face dop, din cauză că un idiot a pus „obligatoriu la dreapta” la intersecţia Movilei cu Coşbuc.

Unda verde se dovedeşte refractară la culegerea de date

în cel mai fierbinte punct-Palatul de Justiţie. Chiar dacă prinzi toate stopurile(inutile) de pe Brăilei, la Palat dai chix. Niciodată nu prinzi verde la Marea Intersecţie, acolo faci coadă.Este demonstrat statistic, prin parcurgere repetată a traseului Ţiglina III-Palatul Administrativ că nici după şase luni nu există „fereastra” de verde prin care poţi circula continuu, cu 50 km/h dintr-o extremă în alta  a oraşului. Cât despre timpii de ieşire din străzi secundare în principale, e o stare de busculadă organizată. Demonstraţii de prostie urbană de acest tip se găsesc oriunde: din Ghe Asachi în Brăilei, din Kogălniceanu în Coşbuc, din Saturn în Brăilei, dar şi de străbătut Brăilei între Giratoriu şi Palatul Justiţiei. În traseele de documentare, dese sunt situaţiile când din Centru până la ieşirea din Galaţi, pe Brăilei, negreşit apare un semafor de blocaj, deşi regula propagării undei a fost respectată până acolo, cu viteza constantă(medie) de 50 km pe oră. La ultimul semafor, regula este blocajul. Nu cu eroare de 3-10 secunde, ci de 2-3 minute. Ca să intri în undă este foarte greu, ca să ieşi din undă, e un chin. Exemplu de mare tembelism, oriunde(la intersecţia Coşbuc-Kogălniceanu, stai de trei ori la coada de virare pe Kogălniceanu, la intersecţia Siderurgiştilor-Ghe Doja, unda verde imbecilă şi tembelă dă liber la intrat în intersecţie la toţi odată, şi deseori maşinile grăbite să iasă din intersecţie dau peste pietoni, sau maşinile intrate în intersecţie nu mai pot vira decât după ce sunt deja pe roşu şi blochează celălalt sens.

 

 

Silviu VASILACHE 25 - noiembrie - 2016

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Persoană trimisă

Procurorul din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Galaţi a ...

Farmaciile şi fieru

În două ediţii la rând am publicat TOP 2019, alcătuit ...