logoImpact EST nr. 839 - 23.09.2020
http://impact-est.ro/wp-content/uploads/banner-1200x165.gif

S-a dat de ştire că pentru fluidizarea traficului spre Brăila şi Tecuci, ministrul Oprea îi face drum lui Stan prin curtea Poliţiei de Frontieră. Mda! Ce înseamnă asta? Înseamnă că în sistemul politic imbecil românesc, galățenii au dat din nou de o pleaşcă. Generalul fără trupe şi fără merite, Oprea, de la intendența regimului Băsescu face pe mesianicul şi dă avantaje oricui trădează aşteptările electoratului. Stan a trădat linia liberală, e un pleşcar, ia d-aci pleaşcă de la naşu Oprea! Dacă îi reuşeşte improvizația, Stan va primi de la Guvernul Ponta, via şeful UNPR Oprea, aprobare ca o şosea vitală pentru viitorul municipiului Galați să fie croită. Este de fapt ceea ce am propus aici, la Impact-est, încă din 2006, când am inaugurat rubrica ”Furtună pe creiere imbecile”-Şoseaua de Coastă, ce urma să facă legătura (firească) dintre Gura Prutului şi cea a Siretului, pe malul Dunării. Este o idee atât de simplă, dar atât de îndepărtată.

Ar putea fi riviera care va da viitor oraşului chinuit de astăzi

acest oraş care se sufocă din cauza unor imbecili de administrație, incapabili să vadă mai departe de sforăriile mandatului lor de jaf şi prăduire. Până să fie realizată cu viziune integrală, Şoseaua are de parcurs nişte etape de opinteală administrativă. Una dintre aceste opinteli este şi străpungerea şoselei Victor Vâlcovici spre capătul străzii Dunărea, prin curtea unei unități militare. Iată de ce se aud de câțiva ani tot felul de scremete de administrație, o groază de băseli şi pârțuri, dar nici un avans spre croiala de care vorbim. Se întâmplă din nou, cam a treia oară, se votează heirupeşte în CL, dar canci eficiență. Ca să fie plesneala perfectă şi abureala dementă, Primarul Stan a reîncălzit proiectul de HCL a lui Viorel Trif , care propunea încă din 2012 realizarea unui drum de legătură între bulevardul Dunărea şi strada Victor Vâlcovici. În aroganța lui, Stan crede că dacă a semnat certificatul de haimana politică cu izmănarul general, treaba e ca şi făcută-va fi un fleac ca generalul Oprea să dea un brânci HG-ului cu aprobarea pentru Şoseaua de Coastă prin curtea Poliției de Frontieră. Pentru realizarea drumului, ale cărui cheltuieli ocazionate de lucrări conexe vor fi finanţate de la bugetul local, este necesar ca un teren de 10.358 mp, aflat în proprietatea Poliţiei de Frontieră Galaţi, lângă Turnul TV, să treacă din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Afacerilor Interne în domeniul public al municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local. Documentul votat constituie, de fapt, cererea adresată Executivului, în vederea promovării unei Hotărâri de Guvern în acest sens. Cum spuneam, asemenea hotărâri au fost aprobate şi în 2005, şi în 2013, când s-a cerut transferul unui teren în suprafaţă de 6.110 mp, respectiv, 4.154 mp din curtea aceleiaşi instituţii, dar fără rezultat. De ce trebuie făcut drumul?

Toate drumurile duc la Turn, dar ieşirea e prin curte

E simplu, toate traseele care vin de pe Faleză şi de la bac se bulucesc la Turnul Tv şi cu greu mai găsesc ieşirea. Regimul Ceauşescu s-a terminat, dar nu şi apucăturile paranoice, prin care dacă e vorba de armată, totul e blocat. Suntem ieşiți la democrație şi tot ce ține de armată şi de servicii de apărare trebuie tras la exterior, nu în mijlocul oraşului, unde este amplasat (tot imbecil) şi Centrul de azilanți. Teoretic, un asemenea drum este necesar pentru fluidizarea traficului din zonă. Ca să nu mai spunem că în Micro 21 complică traficul şi cele patru supermarketuri, ca să nu mai socotim bulevardele Dunărea şi Oțelarilor, care varsă valuri de maşini spre Brăila şi Tecuci.

Există şi scremete, dar cu viziune

Primul scremet este cel cu şoseaua care va străbate curtea Serviciului Poliţiei de Frontieră. E buba, va avea doar două benzi în loc de patru, pentru că, în caz contrar, ar fi fost necesară demolarea unei clădiri. „Venim din partea de nord a oraşului pe patru benzi, expropriind şi de la Piaţă până în Brăilei (strada Traian), şi ieşim pe patru benzi până în Faleză, iar din Faleză să ieşim pe patru benzi până înspre Brăila, prin curtea Poliţiei. Într-adevăr, acolo se strangulează puţin drumul, la două benzi”, a spus Stan. Al doilea este că prin sprijinul generalului Oprea, toată ghiorlănia existentă pe Dealul Țiglinelor (promontoriul Arsenalului Marinei) ar cam trebui mutată, poate în Cartierul Cantemir, ca să facă spațiu vital pentru oraşul care, evident, se sufocă. Şi findcă tot veni vorba de viziune şi de gândire, ce-ar fi, dom Primar Stan, să faceți vânt bacului de acolo unde este şi să-l mutați la locul potrivit şi rațional – cam pe lângă platforma supermarketurilor-ca să nu mai fie băgat tot traficul greu (la modul cretin) de-a dreptul în coasta Grădinii Botanice şi apoi în mijlocul Cartierului Micro 19. Dar asta este deja prea mult pentru arhitectomorula Voicilă, pe care cu mare jenă îți vine s-o numeşti ”arhitectul şef” al municipiului. Poate vă vine şi un scremet salvator – faceți-i vânt de pe scaunul pe care îl lustruieşte cu ce gândeşte, de atâta timp, inutil!

Silviu VASILACHE 26 - septembrie - 2014

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Moştenirea lăsată

Instalaţia de desprăfuire pentru Furnalele 1 şi 2 a funcţionat ...

Firma olandeză Den

Societatea în cauză este una cu capital integral olandez şi ...

Costel şi generalul

Un gălăţean se revoltă şi-l interpelează pe preşedintele CJG, Costel ...