logoImpact EST nr. 866 - 14.04.2021

Argus SA Constanţa: pagubă 1.187.549,40 lei

Se pare că uleiul constăţean a atras mulţi „presupuşi intreprinzători” gălăţeni în afacerea cu renumita fabrică Argus SA din Constanţa. Dacă unii s-au înfruptat cu cantităţi uriaşe de ulei de la această firmă, câţiva gălăţeni au descoperit o altă modalitate de a face parale multe din „aşa zise afaceri” cu firma Argus. Doi întreprinzători din oraşul nostru, Mitu Ionel şi Stan Maricel-Ionel, au pus-o de o afacere tare bănoasă pentru ei, care le-a adus un numerar de 1.187.549,40 lei. Concret, aceşti doi domni aveau înfiinţat un srl, Auto Transpeed Line AG SRL Piteşti, având un capital pe măsura posibilităţilor: 200 lei, fix. Stan Maricel a adus 190 lei iar partenerul său, Mitu Ionel, doar 10 lei, dar care i-a asigurat 5% din afacerile ce urmau a se derula. În 2012, aceştia au reuşit, cu sprijinul altor gălăţeni de-ai noştri, Constantinescu Gabriel şi Panaite Sorin, unul director general, celălalt director economic la firma Argus SA Constanţa, să încheie un contract foarte avantajos pentru ei. Deşi nu se ştia dacă dispuneau de camioane, de logistica necesară (nu aveau, dar s-a aflat după), au reuşit să încheie în iulie 2012 un contract de prestări servicii transport, înregistrat cu nr. 200/2012. Conform contractului încheiat, ca între ei gălăţenii, firma din Piteşti urma să efectueze transporturi diverse pentru firma Argus. De ce s-o fi încheiat contractul respectiv cu această firmă nu se ştie prea bine, căci firma constănţeană avea propria firmă de transport, superdotată. Contractul prevedea plata a 2.000.000 lei pentru diverse transporturi ce urma a se face. Până una alta, presupusul transportator a primit un „mic” avans de 1.200.000 lei, de plată ocupându-se directorul economic Panaite Sorin. Toate bune până la momentul încasării banilor, căci printr-un concurs de împrejurări personajele aflate la conducerea societăţii au fost înlăturate. Noua conducere a acţionat în instanţă transportatorul piteştean şi a obţinut o sentinţă definitivă prin care firma Auto Transpeed Line AG SRL Piteşti trebuia să returneze suma de 1.187.549.40 lei. Firma Argus iar a avut ghinion cu gălăţenii, deoarece Auto Transpeed Line AG SRL a intrat în faliment în 2014 (dosar faliment 433/1259/2014 Tribunalul Specializat Argeş).

Bunuri pe hârtie, pe teren nu prea!

A intrat lichidatorul prin actele contabile, dar se pare că bunuri prea multe nu s-au găsit, în schimb, creanţe – multe, împrumuturi, dar camioane nu prea, şi nici alte acareturi de acest gen nu avea firma din Piteşti. În evidenţele contabile figura scriptic cu 2 bucăţi Ford Transit şi 1 Mercedes Benz, care fuseseră înstrăinate cu vreo 18 luni înainte, toate valorând vreo 88.568 lei. În atare situaţie, conducerea societăţii Argus a solicitat angajarea răspunderii celor doi asociaţi, fiind pe rol dosarul cu nr. 433/1259/2014/a7 la Tribunalul Specializat Argeş. Se pare că asta era soluţia ultimă, căci onor asociaţii au făcut praf lichidităţile, astfel că bani şi bunuri vandabile nu prea mai erau. Ceva acţiuni la firma Electroargeş sunt, dar A.S.F-ul nu a aprobat vânzarea acestora, ţinând cont de dosarele civile şi penale existente. În aceste condiţii dosarul de angajare a răspunderii se derulează pe încet înainte. La ultimul termen, din 11 februarie 2021, s-a pus în vedere să se depună actele contabile din perioada iulie 2012 – octombrie 2014. S-a stabilit un nou termen, cu semnificaţie aparte zic unii: 1 aprilie 2021. Păcăleala continuă în acest dosar în care „asociaţii” din cele două firme implicate nu se prea consumă. Nu prea ştim de ce se trage tare doar în aceşti domni, care au primit banii, iar de cei care i-au dat, nu se spun prea multe. Se pare că actuala conducere Argus nu vrea să-i deranjeze prea mult. De ce şi cum, vom încerca să aflăm. O concluzie am putea trage: sunt tari gălăţenii în afaceri. Vă ţinem la curent cu această afacere unsuroasă şi derapantă.

Leo IANCULESCU 26 - februarie - 2021

One Response so far.

  1. Stamate spune:

    Observ ca s-au publicat astfel de dezvaluiri despre anumiti galateni, care sunt cam aceeasi si mai observ ca se vorbeste de sume fabuloase. Intrebarea pe care mi-o pun eu si cred ca si alte persoane, ar fi cum de este posibil sa tragi astfel de tunuri, dar sint in continuare liberi, bine mersi. Institutiile statului ce fac?

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Pelicanii de la AJVP

Un grup de membri ai Asociaţiei Judeţene a Vânătorilor şi ...

SIDEX-Liberty Galaţ

Din nou presa internaţională alocă prima pagină combinatului Liberty Galaţi. ...

Terenul ELNAV nu put

Aflăm că terenul de circa 11,4 hectare (nu nouă hectare) ...