logoImpact EST nr. 840 - 28.09.2020
  • Se mai întâmplă şi ce trebuie în Galaţi. De exemplu, locomotiva cu aburi pusă pe şine în faţa gării CFR. Se cheamă că şontâc-şontâc, revenim la valori europene-începem să păstrăm, să conservăm elemente ale civilizaţiilor trecute. Ce e regretabil este că locomotiva nu este de tip Reşiţa sau Oraviţa, dar este bună şi Skoda de cale largă, cu ecartament lat. Iată nişte date: a fost construită în anii 1942-1943, în Germania, a făcut serviciul în România, a tractat trenuri, după care, din anii ’80, a fost retrasă la depou. Acum, evident, este piesă de patrimoniu. Vă daţi seama ce patrimoniu ar fi avut Galaţii dacă se conservau în Muzeul Navigaţiei Fluviale (pe care directorul Căldăraru l-a trimis la Constanţa) piesele de furnitură şi bucăţile de corp din epava Transilvania, jefuită de ţigani? La Gară va fi instalat şi un semafor şi nişte bănci. Zona turistică este deja creată.
  • Patrimoniul cu conotaţii turistice poate fi extras din multe alte domenii. Dacă Viorel Ștefan ar fi dat ordin ca şalupele cu aburi de tip Jacques Vucino să fie scoase din uz şi să fie puse pe mal, ce piese de patrimoniu am fi avut acum? Dar dacă zecile de nave de la AFDJ ar fi fost transformate în muzee de sit naval? Dar dacă colecţia de ceasuri (câteva mii) ale lui Ion Rogojină ar fi valorificată pentru Muzeul Ceasului? Poate că ne rămâne doar şansa de a face într-un târziu (debil) măcar muzeul căruţelor de oraş care batjocoresc ideea de urban. Aici vor fi piese căcălău. Scuzaţi cuvântul piese.
  • Imbecilii printre noi? Daaa! Priviţi doar la plăcuţele de circulaţie înfipte în ultima vreme pe străzi de o firmă de Doreli. Sunt la nivelul capului sau chiar mai jos, numai bine să te loveşti la cap sau la nas, oriunde, oricând. Dacă punem la socoteală şi crengile de copaci care îţi scot ochii oricând, oricum şi stâlpii lăsaţi în mijlocul trotuarului de pe Str Frunzei nou nouţă, putem spune că selecţia de imbecili din Primăria Stan este reuşită.
  • Mai vreţi încă ceva exemple de Doreli plantaţi în administraţia Stan? Simplu, uitaţi-vă ce se întâmplă cam oriunde se produc busculade auto. La Palatul de Justiţie, la Potcoava, la Basarabiei sau la Spitalul Judeţean, pe Gheorghe Doja busculadele sunt de pomină. E din cauza acestor amarnici tâmpiţei agresivi care sunt lăsaţi să-şi bată joc de circulaţie. Ei pun la orice intersecţie semafoare şi tâmpesc orice regularizare pe care ar aduce-o insula de giraţie. Da, dar cu sensuri giratorii ce ar mai factura atâtea şi atâtea firme de plantat semafoare şi cum ar mai vărsa ei parandărătul de rigoare?
  • Dunărea de Jos-jos taxele! Pare să fie deviza sub care operatorii portuari au stat la taifas cu Ministrul Transporturilor, venită la Galaţi să răstoarne munţii (care erau dincolo de Dunărea iar podul sau tunelul canci!). A găsit doar un cor de văicăreli –e musai de redus taxele de operare pe Dunărea Maritimă. Până şi moderatorul Cristea Pituş, director de AFDJ, crede că băieţii deştepţi ai Dunării au de ce să fie şucăriţi- e sistem greoi şi plin de clienţi, birourile sunt tixite de sinecurişti de partid şi amantele lor, iar legislaţia este construită după gustul şi nevoile jefuitorilor de partid. Se taxează, băi nene, şi locurile de ancoraj, iar dacă faci cabotaj-adică duci marfa de la un port românesc la alt port românesc- eşti pus la vămuială la fiecare intrare. De unde apre o nouă formulă românească: cabotaj egal sabotaj.
CroniCariul de SerViciu 8 - noiembrie - 2013

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Fruntaşi în între

Dragi colegi, am vrut să dăm un semnal tuturor oamenilor ...

Buruiană Dorin se v

Unul din candidaţii la postul de primar al comunei Rediu ...

Familia liberală Ci

Audiată ca martor de DNA, Ciocan Elena se vrea primar, ...