logoImpact EST nr. 849 - 24.11.2020
logo

logo

Yacht_Nahlin_3Au prăduit LIBERTATEA cu 265.000 USD, acum iahtul regal valorează 45 milioane de euro

În locul celebrului iaht regal LUCEAFĂRUL, pe care comuniştii l-au botezat LIBERTATEA, am rămas cu o monstruozitate de beton armat, plesnită pe faleza Dunării şi numită sfidător „Libertatea 2000”. Iahtul, considerat în 1930, anul lansării la apă, CEL MAI FRUMOS IAHT DIN LUME, a fost comandat de către cea mai bogată femeie din Imperiul Britanic la şantierul naval din Scoţia. Superba navă a fost botezată NAHLIN, ceea ce în indiană înseamnă „navă amiral”.

În 1934 nava intră în proprietatea Casei Regale a Marii Britanii, iar în 1937 guvernul Tătărăscu o cumpără cu 120.000 de lire sterline, ca dar pentru regele Carol al II-lea, fiind botezată „Luceafărul”. Dar dezonorarea acestei superbe nave-simbol a început odată cu regele Carol, care a făcut prima croazieră cu iahtul regal la Istambul, dimpreună cu amanta sa, Elena Lupescu. Apoi, degradarea simbolică şi materială au continuat până în 1999 când nava a părăsit România.

Primul jaf: ghiolbănesc, mârlănesc

Sub comunism nava a devenit „Libertatea” şi încet-încet a fost abandonată la mal şi transformată în cârciumă, intrând în proprietatea TAPL. Dar revenim la acest aspect. În ultimii ani, până la al doilea jaf (cel definitiv), superbul iaht a fost jefuit şi prădat continuu de absolut orice era valoare de patrimoniu, dar şi de circa 100 de tone de alamă şi aramă. Căci toate ansamblele, elementele de articulaţie de la turbinele de abur, bieletele şi bielele erau din alamă şi aramă. Cum şi toată feroneria şi celelalte elemente de decor sau de funcţionalitate şi siguranţă. Din saloanele Regelui şi Reginei, precum şi din cele de protocol au fost furate toate piesele de mobilier, decoraţiunile, sofalele, fotoliile, scrinurile, tapiţeriile şi tapiseriile, tablourile, candelabrele… Totul a fost prăduit, ascuns şi apoi vândut cu multe complicităţi, poate şi prin răscumpărare de către cei ce au cumpărat vasul. Dar, uraganul care se va porni de la Bucureşti după 15-20 ianuarie 2016, va mătura tot, inclusiv pe toţi cei implicaţi în prădarea şi prăduirea vasului Libertatea.

Al doilea jaf: vânzarea unui bun de TEZAUR

După 1990, iahtul, rămas unicat (în anul 1930 erau doar două astfel de nave) a intrat în REGAL, ca întregul fost TAPL. Din 1997, puterea ţărănistă a guvernării CDR o numesc director al Regal pe Elena Trandafir. În 1998, Ministerul Culturii, condus de marele Ion Caramitru, include vasul „Libertatea” în categoria TEZAUR, pe Lista Monumentelor Naţionale, prin Ordin de ministru.

Dar, în 1998, acţionarii Regal SA, FPS – director ţărănistul Horia Axinte, şi SIF 2 Moldova, director Mugurel Trandaf, şi Elena Trandafir, director pedeserist al Regal SA, au decis să vândă nava „Libertatea” ca fier vechi, căci cam atâta rămăsese din ea, doar coca, după primul jaf de categoria ghiolbano-mârlănească.

Cumpărătorul este compania engleză, de fapt o casă de licitaţii, EDMINSTON COMP., contra sumei de 265.000 de dolari, inclusiv TVA! Ca să înţelegeţi dimensiunea jafului şi a parandărătului, vă dezvăluim că firma engleză a asigurat nava, numai pe perioada transportului în Glasgow – Scoţia, la celebra companie Lloyds, contra sumei de un milion de dolari! Ministerul Culturii reacţionează şi face o plângere penală împotriva decidenţilor vânzării navei. Era în 28.12.1998. În 22.04.1999, vajnicii procurori ai Tribunalului pedeserizatei Republicuţe Galaţi dau un NUP cât LIBERTATEA.

Cumpărătorul acţionează Ministerul Culturii în judecată cerând anularea Ordinului ministrului Caramitru prin care nava era inclusă în categoria TEZAUR.

Iahtul NAHLIN trebuie să se întoarcă în România

În dosarul 1404/36/1999, acţiunea brokerului britanic este respinsă, deci este confirmat faptul că nava „Libertatea” face parte din Patrimoniul Cultural Naţional. Totuşi, în ianuarie 1999 nava a fost remarcată până în Portul Constanţa, unde a fost „arestată” până la tranşarea conflictuală în Justiţie. Apoi, în 25 septembrie 1999, după 60 de ani de pavilion românesc, părăseşte apele teritoriale ale României. Şi ce dacă firma britanică a primit de la Ministerul Culturii doar aviz de export temporar, şi deci condiţionată să readucă-nava în România încă din anul 2000?

Dar mai suntem noi, Românii, o Naţiune şi România mai este o Naţiune?

Acum, după reparaţii şi amenajări de lux, cu o restaurare pe măsură, iahtul NAHLIN este evaluat la 45 de milioane de euro şi navighează liber ca navă amiral, noi alegându-ne cu o libertate din beton armat.

Şi dacă NAHLIN şi LUCEAFĂRUL au dus la abdicarea Regelui Eduard al VIII-lea, respectiv a lui Carol al II-lea, ambii deconspiraţi de presă şi guvernele lor că au folosit iahtul pentru escapade amoroase, motiv pentru care şi-au pierdut tronurile, fiind obligaţi să abdice, „Libertatea” siluită şi violată în grup infracţional organizat, apoi prăduită de două ori, ce capete va face să cadă?

Aşteptăm taifunul instituţional central să măture mizeria din Republicuţa Galaţi.

Un documentar de Gelu Ciorici-Şipote 28 - decembrie - 2015

4 Responses so far.

  1. basil spune:

    Am vazut-o pe madame trandafir plimbandu-se prin California .Cu siguranta beneficia de o sponsorizare generoasa .Rog redactia sa dezvaluie mai multe in legatura cu aceasta ”regalista ”.

    • gheorghe spune:

      Fara legatura….
      Amintiti-va ca Directorul era „pus” de un Consiliu de Administratie care era – la randul lui – „pus” de oartide, in ’90 de FSN-ul lui Iliescu, Roman, Basescu, Severin s.a. talhari ne-romani!…
      Apoi, FDSN – PDSR … cuplat in jefuire cu PD, (urmat la o decada de PD-L..) cu aceeasi jefuitori.
      A fost si urma de taranist, in masura in care un crestin poate fi si ortodox si greco-catolic in acelasi timp…
      A fost ordin de instrainare din care fostul Director nu a avut nimic de castigat si nici nu a fost „beneficiar” al acestei instrainari ne-legitime.
      Nu a avut clara dimensiunea culturala vazand halul in care se afla si nici viziunea „inginereasca” pentru a anticipa demersurile si rezultatele unei refaceri/reabilitari/reconstituiri.
      ….
      Ce usor este sa arunci cu acuzatii…

  2. Contra spune:

    Spuneti si cine a facut asta!

    • gheorghe spune:

      Comme d’habitude – mesterul disparitiei navelor romanesti – Basescu, „papusar” la Transporturi…
      „În primul guvern de după Decembrie 1989, Guvernul Petre Roman (1), a ocupat funcţia de subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor. ”
      Fiu de ofiter superior in MApN, fost coleg de „scoala” absolvita in 1949 – Milea si Stanculesccu…
      Cum sa apara el din neant???

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Scrisoare deschisa m

Danamaria Neculai se simte sătulă până peste cap cu Gelu Ciorici şi ...

Cristian Dima (PRO R

Realizat de Opyum Advertising SRL D la comanda Pro Romania ...

Necunoscut în lumea

Era miercuri, 11 noiembrie, când DIICOT-Structura Centrală făcea sute de ...

Sifonări de milioan

Mamăăă, până şi salariaţii cu putere de decizie din Combinatul ...